Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@14:21:59 GMT

ضربان سبز جایگاه‌های سی ان جی در قزوین

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۸۴۹۴۲

ضربان سبز جایگاه‌های سی ان جی در قزوین

رشد روزافزون شهرنشینی به همراه توسعه حمل ونقل شهری طی دهه‌های گذشته که به همراه خود شرایط محیط زیست را نیز به خطر انداخته همواره مجموعه مدیریت شهرهای ما را با مشکل روبرو ساخته که یکی از آنها جایگزینی سوخت مناسب به جای گازوییل و بنزین بود و بر همین اساس طی ۲ دهه اخیر اقدامات لازم برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب در حوزه انرژی پاک جهت جایگزینی گاز طبیعی فشرده برای استفاده از سوخت خودروها به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا نیز از ۲۴ آبان ماه سال جاری سهمیه‌بندی بنزین برای تمامی وسایل نقلیه بنزین سوز  اعمال و قیمت بنزین معمولی به ازای هر لیتر سهمیه‌ای ۱۵۰۰ و غیرسهمیه ای نیز سه هزار تومان در نظر گرفته شد.

با آغاز سهمیه بندی بنزین، عرضه گاز طبیعی فشرده موردنیاز خودروهای دوگانه‌سوز (سی ان جی) در سطح جایگاه‌های موجود به طور چشمگیر و تا ۳۵ درصد افزایش یافت که این مساله باعث شد تا نظارت بر عملکرد و ایمنی این نوع اماکن سخت مورد توجه مسوولان ذیربط در استان‌های سراسر کشور قرار بگیرد تا جایی بسیاری از جایگاه‌های غیرفعال نیز با توجه به نیازهای موجود و با رفع معایب، عملیاتی شدند.

در قزوین نیز با توجه به وجود ۵۹ جایگاه سوخت سی ان جی، تا قبل از سهمیه بندی سوخت، ۵۳ جایگاه فعال بودند که با رفع مشکل و دریافت استانداردهای مورد نیاز، پنج جایگاه وارد مدار شده و یک جایگاه (آوج) نیز همچنان تعطیل است.

میزان مصرف ماهانه سوخت جایگاه‌های سی ان جی قزوین بیش از ۱۹ میلیون متر مکعب گاز است

سیدمحمد شریفی، معاون بهره‌برداری شرکت گاز استان قزوین گفت: تا قبل از آغاز سهمیه‌بندی سوخت بنزین و از ۲۵ مهر تا ۲۴ آبان ماه جاری میزان گاز مصرفی در ۵۸ جایگاه سوخت فعال سی ان جی استان بالغ بر ۱۵ میلیون و ۹۱۵ هزار متر مکعب بود که این میزان با آغاز زمان اعلام سهمیه‌بندی سوخت، یعنی از ۲۴ آبان تا ۲۴ آذر ماه امسال و طی یک ما با ۱۷ درصد افزایش به ۱۹ میلیون و ۶۳۹ هزار ۵۰۰ متر مکعب رسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر به غیر از جایگاه‌های سی ان جی شهرداری آوج و امام علی (ع) بویین زهرا که به علت وجود نقص فنی و دریافت پروانه استاندارد از مدار خارج شده‌اند، ۵۸ جایگاه دیگر به صورت شبانه‌روزی خدمات خود را ارایه می‌دهند.

بازدیدهای دوره ای از جایگاه های سوخت سی ان جی مربوط به شهرداری های استان مرتب انجام می شود

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین در این رابطه اظهار داشت: ۲۱ جایگاه از مجموع ۵۹ جایگاه سوخت عرضه گاز طبیعی (سی ان جی) استان قزوین در اختیار شهرداری‌ها بوده که ضمن فعالیت شبانه‌روزی آنها (به غیر از جایگاه آوج)، بازدیدهای دوره‌ای به لحاظ ایمنی و استاندارد بودن جایگاه‌ها به طور مرتب انجام می‌شود.

مصطفی صالحی تصریح کرد: شهرداری‌های استان قزوین در ۱۲ شهر دارای جایگاه سوخت سی ان جی بوده که هشت جایگاه آن در شهر قزوین استقرار یافته‌اند و جایگاه آوج نیز که براثر سهل انگاری پیمانکار سال گذشته دچار حادثه شده، هنوز هم از مدار خارج است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نیز تمامی قطعات و تجهیزات مورد نیاز جایگاه‌های تحت پوشش به صورت دوره‌ای مورد بازدید شرکت‌های طرف قرارداد قرار دارند و به صورت شبانه‌روزی نیز موظفند خدمات خود را به شهروندان ارایه دهند.

۱۵ میلیارد ریال هزینه تعمیرات اساسی هشت جایگاه سوخت سی ان جی قزوین شده است

اسماعیل عرشیان، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قزوین اظهار داشت: هشت جایگاه فعال موجود در سطح شهر قزوین تحت پوشش شهرداری قرار دارد که امسال برای تعمیرات اساسی و بازدیدهای دوره‌ای آنها بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد سوختگیری خودروهای دوگانه سوز شهر قزوین در جایگاه‌های سوخت سی ان جی تحت پوشش شهرداری انجام می‌شود، افزود: با انجام تعمیرات اساسی مکانیکی و برقی صورت گرفته در جایگاه‌های یاد شده، تمامی آنها به صورت شبانه‌روز و پس از اعمال سهمیه بندی بنزین، خدمات خود را به مردم ارایه می‌دهند.

وی با اشاره به متوسط زمان سوخت‌گیری در این جایگاه ها، گفت: با انجام عملیات اورهال مکانیکی و الکترونیکی، مدت زمان سوخت‌گیری در جایگاه‌ها به کمتر از ۹ دقیقه رسیده در حالی که میانگین کشوری یک ساعت و در برخی از جایگاه‌های دیگر استان نیز بیش از ۲ ساعت است.

وی یادآور شد: این در حالی است که میزان علاقه مردم قزوین در استفاده از سوخت گاز طبیعی برای خودرو خود از متوسط کشوری که ۲۴ درصد است، بالاتر بوده و پس از سهمیه بندی سوخت این میزان به ۳۵ درصد نیز افزایش یافته است.

۹۰ درصد جایگاه های سوخت سی ان جی قزوین دارای گواهینامه استاندارد هستند

رییس اتحادیه صنف جایگاهداران استان قزوین با اشاره به اینکه از مجموع ۵۹ جایگاه موجود گاز طبیعی در استان، ۹۰ درصد آنها دارای گواهینامه استاندارد می‌باشند، گفت: ۱۰ درصد باقیمانده نیز به علت پایان مدت زمان، در حال پیگیری جهت تمدید گواهینامه‌های خود هستند.

رضا یعقوبی تصریح کرد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان به صورت دوره‌ای و توسط شرکت‌های طرف قرارداد خود اقدام به بررسی و ارایه صدور گواهینامه‌ استاندارد ۶ ماهه و یک ساله می‌کند.

وی اضافه کرد: با توجه به اجرایی شدن سهمیه سوخت بنزین و نرخ مناسب گاز طبیعی فشرده، افزایش تقاضای ۳۰ درصدی دارندگان خودروهای دوگانه سوز در استفاده از سوخت گاز طبیعی، پیش بینی ازدحام در جایگاه‌ها نیز شده بود که به همین جهت ایمنی تجهیزات مورد استفاده در جایگاه ها در دستور کار قرار گرفت و با پیگیرهای مستمر توانستیم به لحاظ استاندارد بسیاری از جایگاه‌های فعال در سطح استان را به لحاظ شاخص ایمنی در حد مطلوبی قرار دهیم.

به گفته این مسوول، اقدامات به عمل آمده در جهت ایمن‌سازی جایگاه‌ها توانست قزوین را به یکی از معدود استان‌هایی تبدیل کند که با کمترین حادثه در این زمینه روبرو باشد.

یعقوبی تصریح کرد: معدود حوادثی هم که طی پنج سال گذشته در برخی از جایگاه‌های سوخت استان به وقوع پیوسته به علت نقص فنی تجهیزات نصب شده غیراستاندارد سی ان جی خودروها بوده و ربطی به مشکلات احتمالی ایمنی در جایگاه نبوده است.

رییس اتحادیه صنف جایگاه‌های سوخت سی ان جی استان قزوین از رانندگان و سرنشینان خودروهای دوگانه سوز خواست تا هنگام سوخت‌گیری، ضمن رعایت موارد و نکات ایمنی از جمله پیاده کردن سرنشینان قبل از ورود به جایگاه، وظیفه سوختگیری را نیز به عهده اپراتورهای جایگاه‌های سوخت بگذارند.

دوره‌های آزمون دیسپنسرهای (نازل) فعال جایگاه‌های سوخت سی ان جی استان قزوین پیگیری می‌شوند

رییس اداره اندازه شناسی اوزان و مقیاس‌های اداره کل استاندارد قزوین اظهار داشت: این اداره کل، نازل‌های فعال موجود در جایگاه‌های سوخت سی ان جی را براساس استانداردهای بین‌المللی توسط شرکت‌های مجاز مورد آزمایش‌های دقیق قرار داده و صحت آنها نیز مورد سنجش و پایش مستمر قرار می‌گیرد.

مجید مرشدعباسی تصریح کرد: آزمون‌های یاد شده زمستان سال گذشته به مورد اجرا درآمد و خوشبختانه در هیچ یک از ۱۵۰ نازل بازبینی شده مردودی نداشتیم و عملیات آزمون نازل‌ها زمستان امسال نیز به زودی آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به ۳۲۰ اسپنسر فعال در ۵۹ جایگاه سوخت سی ان جی استان قزوین، تاکید کرد: ضریب خطاهای به دست آمده از نازل‌ها به مراتب کمتر از خطاهای مجاز تشخیص داده شده و این موضوع نیز توسط سازمان ملی استاندارد کشور در سطح استان‌ها به طور جدی پیگیری می‌شود.

خبرنگار ایرنا طی هفته های گذشته از طریق روابط عمومی شرکت پخش فرآورده های نفتی استان قزوین درخواست مصاحبه با مدیرعامل این شرکت را داده بود که وی حاضر به مصاحبه با این خبرگزاری نشد.

برچسب‌ها سهمیه بندی بنزین استاندارد استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سهمیه بندی بنزین استاندارد استان قزوین سهمیه بندی بنزین استاندارد استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۴۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم+ تصاویر

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین به مناسبت شهادت شهید مطهری و روز معلم با حضور در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و مدرسه شاهد نرگس، یاد و خاطره شهید مطهری را گرامیداشت و روز معلم را تبریک گفت.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان قزوین با حضور در کلاس و در جمع دانشجویان و دانش‌آموزان اظهار کرد: جایگاه استاد و معلم جایگاه والایی است و باید تلاش کنیم بیش از پیش قدر این اساتید و معلمان خود را بدانید.

وی بیان کرد: معلم و استاد نقش پدر را برای ما دارند و همانطور که به پدران و مادران خود احترام می‌گذاریم باید تلاش کنیم تا برای معلمان و اساتید خود نیز احترام بگذاریم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان قزوین با حضور در کلاس و در جمع دانشجویان و دانش‌آموزان اظهار کرد: جایگاه استاد و معلم جایگاه والایی است و باید تلاش کنیم بیش از پیش قدر این اساتید و معلمان خود را بدانید.

وی عنوان کرد: معلم و استاد نقش پدر را برای ما دارند و همانطور که به پدران و مادران خود احترام می‌گذاریم باید تلاش کنیم تا برای معلمان و اساتید خود نیز احترام بگذاریم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ◄ رفع مسدودی ۶۰۰۰ کارت سوخت کامیون و اتوبوس
  • آتش سوزی خودروی پراید در جایگاه سوخت آستارا
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • آتش سوزی در جایگاه سوخت سی ان جی آستارا
  • کارت سوخت این خودرو ها باطل می شود
  • اولین جایگاه سوخت هیدروژن برای کامیون ها افتتاح شد
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم+ تصاویر
  • سهمیه سوخت این خودروها قطع می شود
  • سهمیه سوخت این خودرو‌ها قطع می شود
  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان