Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا- مایکروسافت در پی قدرت بخشیدن به ‌مرورگر اج خود از توسعه‌دهندگان دعوت کرده است که با ساخت افزونه‌های ویژه این نرم‌افزار، به پایداری آن کمک کنند. مایکروسافت در پی قدرت بخشیدن به ‌مرورگر اج خود از توسعه‌دهندگان دعوت کرده است که با ساخت افزونه‌های ویژه این نرم‌افزار، به پایداری آن کمک کنند.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، مرورگر جدید اج که به‌واسطه موتور کرومیم گوگل طراحی شده است تنها یک روز پس از پایان زندگی ویندوز 7 و ویندوزفون یعنی در تاریخ 15 ژانویه برای کاربران سیستم عامل ویندوز عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
طراحان مرورگرهای مختلف و حتی مرورگرهای کرومیوم تمایل دارند که بخش افزونه‌های ویژه خود را داشته باشند.
انباره‌ای غنی از افزونه‌های مرورگر اج به برای کاربران این نرم‌افزار بسیار ارزشمند خواهد بود، چرا که نسخه قبلی این مرورگر به‌هیچ‌عنوان از افزونه‌های سوم شخص قوی پشتیبانی نمی‌کرد.    
علاوه بر این، کاربران اج می‌توانند افزونه‌هایی  که برای کروم نوشته‌شده‌اند را نیز در این مرورگر استفاده کنند.
البته این کار در ظاهر ممکن است مشکلات سازگاری بسیاری را به وجود بیاورد، اما کسانی که می‌خواهند افزونه کروم خود را به‌صورت بومی در اج استور مشاهده کنند می‌توانند به‌راحتی این کار را انجام بدهند.
 
مطالعاتی که در ابتدای سال جاری میلادی انجام شده است نشان می‌دهد که تنها شمار اندکی از افزونه‌های گوگل مورداستفاده کاربران قرار می‌دهند.
بر همین اساس هزاران افزونه این مرورگر کم‌تر از 5 بار دانلود شده‌اند و برخی از آنها هرگز دانلودی نداشته است.
بنا بر این، دعوت از توسعه‌دهندگان برای ساخت افزونه‌ها را نمی‌توان به‌عنوان برگ برنده‌ای برای این مرورگر تلقی کرد.

موفقیت اج نه‌تنها به داشتن افزونه‌های زیاد، بلکه به اطمینان از مؤثر بودن آنها بستگی دارد.
البته از طرفی باید در نظر داشت که نسخه فعلی اج با در اختیار داشتن تنها 6 درصد از بازار بسیار ضعیف عمل کرده است.
این رقم در مقابل سهم 67 درصدی کروم در بازار مرورگرها بسیار ناچیز است.
 
با این‌ حال اظهارنظرهای مثبت در رابطه با پیش‌نمایش نسخه جدید مرورگر اج موجب شده است که مایکروسافت تا حد زیادی در این زمینه به خود امیدوار شود و با امید به سال آینده میلادی نگاه کند.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: مرورگر اج مایکروسافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۵۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان این که نداشتن اقدامات زیر ساختی برای مردم عشایری دلیلی برای کمبود زمینه توسعه است، گفت: زیر ساخت‌های بازار فروش دامداران عشایری فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، محمد زهرایی امروز _چهارشنبه، دوازدهم اردیبهشت_ در حاشیه افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی در منطقه دهدلی اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی ساکنان عشایرنشین چهارمحال‌وبختیاری، نبود زیر ساخت‌های لازم است که برای به وجود آوردن زمینه توسعه لازم است.

وی افزود: قرار بر این است که برای فروش بهتر محصولات دامداری و کشاورزی مردم عشایری با همکاری دولت سیزدهم و دستگاه‌های مجری، زیرساخت‌های این توسعه فراهم شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به مسیر صعب‌العبور و هزینه این زیر ساخت‌ها تصریح کرد: سازمان بسیج سازندگی به‌عنوان یکی از مجری‌ها در کنار دولت برای این کار مهم قرار گرفته و با استفاده از امکانات ماشین‌آلات و نیروهای بسیجی برای آسان‌سازی این طرح اقدام می‌کند.

زهرایی تاکید کرد: مسیر فراهم کردن این زیر ساخت‌ها در کوتاه مدت به پایان نخواهد رسید و به صبوری مردم غیور عشایرنشین نیز احتیاج داریم.

وی با اشاره به نقش مردمان عشایری به‌عنوان رزمندگان خط مقدم افزود: مردمان عشایری امنیت مرزها را فراهم می‌کنند به همین دلیل نباید این عمل ارزشمند از نظر سیاستمداران کشور دور بماند.

کد خبر 749875

دیگر خبرها

  • جهاددانشگاهی؛ حلقه میانی پیوند صنعت و دانشگاه
  • شکایت دو نشریه از مایکروسافت و OpenAI به دلیل نقض کپی‌رایت
  • منطقه ویژه سلفچگان با تکمیل فرودگاه قم توسعه می‌يابد
  • هویت ۹۹ درصد رأی دهندگان به صورت الکترونیکی احراز شد
  • دعوت استاندار لرستان از رسانه‌ها برای مشارکت در سرمایه‌گذاری
  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد
  • تاریخ رونمایی بازی کالاف دیوتی ۲۰۲۴ مشخص شد؟
  • چالش‌ها و راهکار‌های مشارکت سیاسی آگاهانه
  • تولید و تجهیز ۱۰۰ آزمایشگاه شناختی با فناوری ایرانی