Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخبار اقتصادی- همزمان با اصلاح نرخ بنزین از بامداد ۲۴ آبان ۹۸، دولت از اجرای طرح حمایت معیشتی خبر داد که طبق بررسی دولت، ۶۰ میلیون ایرانی معادل ۱۸ میلیون خانوار واجد شرایط دریافت این بسته حمایتی اعلام شدند.

به گزارش افکار نیوز، با این حال بسیاری از خانوار‌ها و اقشار کم درآمد جامعه نسبت به واریز نشدن بسته حمایتی دولت و نحوه شناسایی ۱۸ میلیون خانوار معترض بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزئیات پرداخت بسته حمایت معیشتی دولت

میزان پرداخت کمک های معیشتی دولت به خانوارهای تک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان خواهد بود.

بیشتر بخوانید

 میلیون‌ها نفر هنوز یارانه معیشتی دریافت نکرده‌اند

 یارانه نقدی و کمک معیشتی ادغام نمی‌شود

به گفته نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه زمان پرداخت یارانه معیشتی دولت دهم هر ماه و زمان پرداخت یارانه نقدی بیستم هر ماه است.

همچنین اعلام شد جاماندگان از این بسته حمایتی می توانند با مراجعه به سایت Hemayat.mcls.gov.ir و یا با استفاده از  کد دستوری #۶۳۶۹* ثبت نام کنند.

شرط دولت برای واریز بسته حمایت معیشتی به جاماندگان

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کسانی که تقاضای خود را از طریق کد دستوری مذکور ثبت کنند، در واقع به دولت اجازه بررسی حساب‌های بانکی خود را می‌دهند و اگر شرایط لازم را داشتند و جزو طبقات متوسط و کم‌درآمد بودند از زمان شروع طرح حمایتی این مبلغ را دریافت می‌کنند و چنانچه مشمول نشوند به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: کسانی که توان مالی مناسب دارند و با معیار‌های موجود مشمول نمی‌شوند از طریق پیامک واجد شرایط نبودن آن‌ها اعلام می‌شود و بعد از آزمون وسع مالی حذف می‌شوند.

شاخص‌های حذف از فهرست دریافت‌کنندگان بسته حمایتی چیست؟

احمد میدری ، معاون رفاه وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی این شاخص‌ها را اعلام کرده است.

 وی گفت: کسانی که دارای خودرویی با قیمت بالاتر از ۲۵۰ میلیون تومان، واحد مسکونی با قیمت بالاتر از یک میلیارد و دویست میلیون تومان در تهران و ۹۰۰ میلیون تومان در شهرستان‌ها، حکم حقوقی بالاتر از ۵ میلیون تومان، دارا بودن بیش از یک شاغل در خانواده و ... هستند مشمول دریافت این بسته حمایتی نخواهند بود.

میزان درآمد خانواده‌ها برای دریافت یارانه اعلام شد

ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به‌اطلاع هموطنان عزیز و متقاضیان دریافت طرح حمایت معیشتی می‌رساند که به‌منظور رفاه حال بیشتر، از مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+۱۰ خودداری کنند.
 

سقف درآمدی برای عدم برخورداری از این اعتبار نیز طبق محاسبات به این شرح است . خانوار یک نفره ۴۸ میلیون تومان در سال، خانوار دو نفره ۶۰ میلیون تومان در سال، خانوار سه نفره ۷۲ میلیون تومان در سال ، خانوار ۴ نفره ۸۴ میلیون تومان در سال و خانوار ۵ نفره ۹۶ میلیون تومان در سال .

بر این اساس، از تاریخ ۱۰ دی ماه ۹۸ افرادی که تاکنون برای دریافت یارانه اقدام و ثبت‌نام نکرده‌اند و متقاضی دریافت طرح حمایت معیشتی هستند می‌توانند برای پیگیری فرآیند درخواست برخورداری از بسته حمایت معیشتی به سایت hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جاماندگان بسته حمایتی یارانه حمایتی یارانه حمایت معیشتی اصلاح نرخ بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۵۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد

غلامرضا زارعی مدیر دفتر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: بر اساس ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است طبق معرفی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همکاری برخی نهاد‌ها به مادران باردار، شیرده و دارای کودک زیر پنج سال سبد تغذیه و بسته بهداشتی رایگان را به صورت ماهانه اختصاص دهد.

او افزود: بر همین اساس شارژ اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود ۶ میلیون ریال برای مادران دارای فرزند شیرخوار شامل ۲ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۱۱۰ نفر از سه دهک اول درآمدی انجام شده است.

مدیر دفتر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: به منظور حمایت از مادران ایرانی در فرزندآوری و حرکت به سوی جوانی جمعیت، بسته‌های غذایی و بهداشتی به مادران دارای فرزند شیرخوار (زیر ۲ سال) در بستر کالابرگ الکترونیکی اختصاص یافته است.

زارعی بیان کرد: ۱۶ هزار و ۵۷۱ شعبه فروشگاه زنجیره‌ای و خرد در استان خراسان رضوی آماده عرضه بسته‌های غذایی و بهداشتی ویژه مادران دارای فرزند شیرخوار و زیر پنج سال هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • حمایت هزارو۱۲۷ میلیاردتومانی ازسبدامنیت غذایی مردم سیستان وبلوچستان
  • یارانه بگیران بخوانند؛ منتظر واریز یارانه بهاری باشید
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟
  • حمایت یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان
  • عدم کفایت مستمری نهادها و یارانه نقدی برای پوشش فقرمطلق
  • پیش بینی ۷۵۸ هزار میلیارد تومان منابع هدفمندی یارانه
  • رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها