Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران رییس بیمارستان آیت‌الله روحانی (ره) بابل از انجام نخستین عمل تهاجمی اندوواسکولار عروق مغز در دانشگاه‌های علوم پزشکی شمال کشور با بهره‌برداری از دومین دستگاه آنژیوگرافی خبر داد.

براساس گزارش روابط عمومی بیمارستان آیت‌الله روحانی (ره) بابل، دکتر سید ابراهیم حجازیان گفت: با بهره‌برداری از دستگاه دوم آنژیوگرافی، نخستین عمل تهاجمی اندوواسکولار عروق مغز در دانشگاه‌های علوم پزشکی شمال کشور در این مرکز انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: بیمار آقای میانسال با خونریزی مغزی و تشخیص آنوریسم ( پارگی شریان های مغزی) با روش اندوواسکولار  بدون باز کردن جمجمعه تحت درمان کامل قرار گرفت و پس از ۴۸ ساعت با حال عمومی مساعد ترخیص شد.
رییس بیمارستان آیت‌الله روحانی (ره) بابل اظهار کرد: امروه شاهد بهره‌برداری از دومین دستگاه آنژیوگرافی در بابل هستیم که علاوه بر آنژیوی قلبی برای بیماران مغز و اعصاب و عروق محیطی نیز مورد استفاده قرار گرفته است.
حجازیان با اشاره به اینکه دستگاه دوم آنژیوگرافی این مرکز جزء پیشرفته‌ترین دستگاه‌های دنیا است و امکانات متعددی از جمله آنژیوگرافی دیجیتال سابتراکشن دارد، افزود: با وجود دستگاه آنژیوگرافی جدید خدمات وسیعی از اقدامات درمانی و تشخیصی در بیماری های عروق کرونر قلبی در بزرگسالان، بیماری های عروق قلبی در کودکان، بیماری های عروق مغز و نخاع، بیماری عروق محیطی از جمله عروق دست و پا، داخل شکم و سایر نقاط بدن در این مرکز به هموطنان عزیز ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه آنژیوگرافی یک آزمایش پزشکی کم تهاجمی است و تصویر بسیار شفاف، دقیق و کاملی از عروق تولید می‌کند که وجود چنین تصاویری خصوصاً در مواردی که قرار است جراحی انجام شود مفید خواهد بود، گفت: با آنژیوگرافی برخی از بیماری‌ها بدون نیاز به عمل جراحی باز درمان می‌شوند و اگر جراحی همچنان ضروری باشد، می‌توان با کمک آنژیوگرافی آن را دقیق‌تر انجام داد.
رییس بیمارستان آیت‌الله روحانی (ره) بابل خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۷۰۰  بیمار از خدمات طرح "۲۴۷" ویژه بیماران قلبی و طرح ۷۲۴ ویژه بیماران با مشکلات مغزی بهره‌مند شدند و این بیماران کسانی بودند که توانسته‌اند در کمتر از دو ساعت از مشکل قلبی یا مغزی به بیمارستان برسند و تحت مداوای کامل قرار بگیرند.
حجازیان ادامه داد: از زمان راه‌اندازی بخش آنژیوگرافی بیمارستان آیت‌الله روحانی از سال ۸۹ تاکنون بیش از ۳۲ هزار بیمار مورد آنژیوگرافی و ۸ هزار  بیمار مورد بالون آنژوپلاستی و استنت گذاری و نزدیک به ۵۰۰۰  مورد عمل جراحی قلب باز در این بیمارستان قرار گرفته‌اند.
وی بیان کرد: یکی دیگر از خدمات قابل توجه این بیمارستان، وجود بخش قلب کودکان و آنژیوگرافی اطفال است و در حال حاضر نزدیک به ۷۰۰ مورد  اعمال مداخله ای قلب عروقی کودکان انجام داده و توانسته گام‌های مثبتی در پیشرفت و ترقی اقدامات مداخله‌ای بر دارد.
رییس بیمارستان آیت‌الله روحانی (ره) بابل با بیان اینکه که دیگر مراجعه به تهران نیاز نیست و تمامی اعمال ذکر شده در این مرکز با بالاترین کیفیت انجام می‌شود، یادآور شد: خدماتی که در بخش قلب کودکان بیمارستان آیت‌الله روحانی در امر درمان بیماری‌های قلب کودکان انجام شده موجب شده که تمایل بیماران از سایر شهرها و استان‌های همجوار جهت مراجعه بیشتر شد به‌طوری که بیش از ۷۰ درصد مراجعین غیر از شهرستان بابل هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۵۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: مقابله با سالمندی جمعیت در کشور نیازمند عزم ملی و حضور تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور و همچنین مردم در صحنه است.

 بهمن نقی پور در دوازدهمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت ضمن تاکید بر لزوم همکاری نزدیک رسانه ملی در موضوع جوانی جمعیت و مقابله با بحران سالمندی در کشور اظهار کرد: مقابله با سالمندی جمعیت در کشور نیازمند عزم ملی و حضور تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور و همچنین مردم در صحنه است و تنها با عزم ملی می‌توان بر این بحران غلبه کرد.

وی افزود: همه ما موظف هستیم که مسئولانه به این موضوع نگاه کنیم و آن را تکلیف اخلاقی، شرعی و قانونی خود بدانیم هرکس در هر جایگاه و منصبی که هست باید وظیفه خود را در این خصوص انجام دهد و نباید کم کاری دیگران را دلیلی بر عدم تلاش خود بدانیم چرا که اگر اینگونه به موضوع نگاه نکنیم کارها درست پیش نمی‌رود و این ما هستیم که باید جلوی بحران جمعیتی در کشور خود را بگیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت فضای مجازی در جامعه امروزی و لزوم توجه به این ظرفیت در خصوص تبلیغات جوانی جمعیت گفت: امروزه دیگر ذائقه جوانان عوض شده است و بیشتر از هر چیزی با فضای مجازی ارتباط دارند و ما نیز باید از این فضا استفاده کنیم و بحث نگرانی‌های جمعیتی و کارهایی را که باید بکنیم از طریق این رسانه مجازی به جوانان آموزش دهیم و آن‌ها را ترغیب به ازدواج، فرزندآوری و مقابله با سالمندی جمعیت کنیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سراسر کشور و به منظور تصمیم‌گیری و انجام اقدامات لازم و به موقع در خصوص بحث سالمندی کشور و نیاز جامعه به فرزندآوری و به تبع آن در وزارت بهداشت به عنوان یکی از وزارتخانه‌های کلیدی و دخیل در این خصوص و در کلیه استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل شده است و در دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز جلسات آن به صورت ماهانه تاکنون برگزار شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم