Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: طبق قانون هوای پاک در موضوع مبارزه با آلودگی هوا حدود ۱۶ دستگاه به شکل مستقیم و غیر مستقیم مسئول هستند که نام شهرداری ذیل نام وزارت کشور آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: شهرداری‌ها تنها می‌توانند با اقداماتی از قبیل گسترش فضایی سبز، توسعه حمل ونقل همگانی، توسعه خودرو‌های برقی، تقویت معاینه فنی خودروها، تغییر در ضوابط شهرسازی و ساخت و ساز‌ها مسیر را به سمت الگوی صحیح مبتنی بر حفظ استاندارد‌های محیط زیستی سوق دهد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران ادامه داد: بخش قابل توجهی از آلودگی هوا مربوط به سیستم‌های گرمایشی ساختمان‌ها است که در این خصوص شورای شهر می‌تواند با تصویب ضوابط برای ساختمان‌های در دست احداث و طبقه‌بندی محیط زیستی ساختمان‌ها تأثیر بسزایی در کاهش آلاینده‌های ناشی از این تأسیسات داشته باشد.

علیخانی گفت: طبق قانون موتورسیکلت‌ها و یا خودرو‌های دودزا باید توقیف و جریمه شوند که در شرایط اقتصادی موجود و به دلیل صبر و تنگدستی بسیاری از مردمی که توان رفع نقص و یا نوسازی خودروی خود را ندارند، آیا توقیف تنها وسیله امرار معاش اینگونه افراد ساده و راحت است.

او ادامه داد: اکنون بیش از هزار پرونده در مناطق شهرداری، ماده ۷، شهرسازی مرکز، آتش‌نشانی و نظام مهندسی سرگردان است که پرونده‌های ذی‌نفعان آن‌ها طبق ضوابط جاری وقت اقدام به پرداخت عوارض و...کردند، اما همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

او ادامه داد: چرا به گونه‌ای رفتار می‌کنند که هم‌فکران ما در بدنه شهرداری و در شهر آرزوی بازگشت مدیران گذشته را داشته باشد؟ چرا باید فرایند اخذ جواز، اخذ پایان کار و تعیین تکلیف پرونده‌ها آنقدر طولانی باشد تا در محافل بگویند قرار نیست در شهرسازی این دوره کاری انجام شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران با اشاره به درخواست مدیریت شهری از شهردار تهران گفت: در پایان از جناب آقای حناچی می‌خواهم به منظور جبران آسیب‌ها خسارت‌ها و نارضایتی‌های به وجود آمده از ناشی از عملکرد معاونت حمل ونقل ترافیک بدون توجه به جوسازی‌ها با انتخاب مدیری توانمند آشنا با شهر و شهرداری تکلیف معاونت حمل و نقل و ترافیک را روشن و امید را به این سیستم بازگرداند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار شهری شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۵۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مطالبات زیادی در شورای شهر برای مناسب‌سازی معابر شهری با هدف استفاده معلولان داشتیم، اما در عمل از سوی شهرداری قدم از قدم برای تحقق آن‌ها برداشته نشد.‌

علی فرمانی در گفت‌وگوی با خبرنگار ایمنا در قزوین در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه شهرداری قزوین مبنی بر صدور مجوز ساخت‌وساز با کاربری ورزشی در ناحیه شهری اسماعیل‌آباد، اظهار کرد: با توجه به اینکه سرانه ورزشی در منطقه مذکور صفر است، ضرورت دارد تا در این راستا اقدامات مؤثری انجام شود و گزارش آن‌ها به شورا ارائه شود.

وی افزود: خواستار برنامه‌ریزی مدیریت شهری قزوین برای افزایش سرانه ورزشی در ناحیه منفصل شهری اسماعیل‌آباد هستیم تا این منطقه از محرومیت زیرساخت‌های ورزشی خارج شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به عملکرد مدیریت شهری در مناسب‌سازی معابر شهری برای معلولان و توان‌خواهان خاطرنشان کرد: در شورای شهر مطالبات فراوانی برای مناسب‌سازی معابر شهری برای استفاده معلولان داشتیم، اما در عمل از سوی شهرداری قدم از قدم برای تحقق آن‌ها برداشته نشد.‌

فرمانی ادامه داد: انتظار داشتیم یک بوستان ویژه افراد توان‌خواه و معلول در شهر قزوین ساخته شود، اما نگاه جدی به این حوزه در بخش‌های مدیریتی شهرداری قزوین وجود ندارد.

کد خبر 751098

دیگر خبرها

  • سازش در مزرعه به همت شورای حل اختلاف استان یزد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد
  • در جلسه علنی شورای شهر شیراز چه گذشت؟
  • آغاز ۲.۵ میلیون مترمربع آسفالت معابر شهر کرمان+تصویر
  • شهرداری اصفهان نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد اقدام کند
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • واقعی‌کردن بهای خدمات ساخت‌وساز در کرج آثار مثبتی داشت
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا
  • افزایش تعرفه‌های امکان ورزشی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳