Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: کسری بودجه ۹۹ چیزی حدود ۵۵ هزار میلیارد تومان پیش بینی می‌شود.

گروه اقتصادکلان بازارنیوز: عادل آذر در برنامه تیتر امشب شبکه خبر، درباره میزان کسری بودجه سال ۹۹ افزود: درباره کسری ۲۲۸ هزار میلیارد تومانی، حرف‌های عجیب و غریب مطرح می‌شود؛ در حالیکه اگر ما بخش اعتبارات هزینه‌ای را همان ۱۵ درصدی که دولت حساب کرده است، روی لایحه بودجه آورده و در مورد مابقی هم، بنا را بر عملکرد سال ۹۸ بگذاریم، باورمان این است که با ظرفیت و جابجایی اعدادی در همین بودجه، کسری بودجه واقعی سال ۹۹ چیزی حدود ۵۵ هزار میلیارد تومان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دیوان محاسبات با بیان اینکه در مورد بودجه، از موضع رئیس دیوان محاسبات صحبت کرده و تلاش می‌کند نظرات شخصی اش را نگوید، گفت: ما به کلیات رای دادیم، زیرا اگر رای نمی‌دادیم، در صحن مجلس هم رای نمی‌دادند و لایحه بودجه به دولت برمی گشت که در این وضع، باید به دولت ۲ هفته فرصت می‌دادند تا لایحه را اصلاح کند و در این دو هفته هم، هیچ اتفاقی نمی‌افتاد، به هر حال منطقی‌ترین تصمیم را به واسطه ملاحظات اجتماعی و اقتصادی که تایید کلیات بودجه بود، گرفتیم.

آذر درباره منابع بودجه هم، گفت: اقلام اساسی درآمدی دولت یکی مالیات است که دولت تا حدودی واقع بینانه دیده است و ۹۵ درصد آن حاصل می‌شود منتهی دولت نباید برود سراغ خوش حساب‌ها بلکه باید به دنبال مؤدیان جدید برود و از فرار مالیاتی جلوگیری کند.

وی افزود: در حوزه نفت هم دولت اعداد را خوب دیده است، اما نکته مهم در حوزه نفت برداشت از صندوق توسعه ملی است که دولت بخشی (۱۶ درصد) را تحت عنوان فریز آورده و آن را درآمد تلقی کرده است که این باید اصلاح شود و بازگردد.

رئیس دیوان محاسبات در خصوص فروش اوراق مشارکت و خزانه نیز گفت: فروش اوراق، قلم درشت دیگری از درآمدهای دولت است، اما چیزی که پیش بینی شده و قابل ملاحظه است آن ۸۰ هزار میلیارد تومان است، در حالیکه قانون برنامه این سهم را برای دولت، ۵۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته و از طرف دیگر، حرف ما این است که دارایی که فروخته می‌شود، باید تبدیل به احسن شود نه این که خرج شود.

وی همچنین افزود: بخش عمده‌ای (بیش از نیمی) از شرکت‌های دولتی زیان ده هستند و به لحاظ مدیریتی و بهره وری مشکل دارند که باید برای آن فکری کرد.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000GbK برچسب ها: عادل آذر ، دیوان محاسبات ، بازارنیوز-

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: عادل آذر دیوان محاسبات بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۵۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: فاصله سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به کشور کاهش یافته است، اما همچنان پایین‌تر از میانگین است و این فاصله باید کمتر شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سعید کریمی امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت_ در مراسم افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های بهداشت و درمان خراسان شمالی اظهار کرد: تمامی اقدامات صورت گرفته توسط دولت در مقابل جایگاه مردم اندک است.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد وزارت بهداشت عدالت و تعالی نظام سلامت است، افزود: فاصله سرانه تخت خراسان شمالی نسبت به کشور کاهش یافته اما همچنان پایین است لذا باید این فاصله کمتر شود.

معاون درمان وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: برای ماندگاری پزشکان در خراسان شمالی تعرفه دولتی و خصوصی در این استان را ثابت کردیم که اقدامی بی سابقه بود.

کریمی عنوان کرد: سال ۹۵ برای درآمد پزشکان در بیمارستان دولتی قرار دادند که دولت سیزدهم آن را برداشت؛ همچنین طرح قاصدک را حذف کردیم و مالیات را کاهش دادیم تا بخش دولتی درمان جان دوباره بگیرد.

کد خبر 748466

دیگر خبرها

  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • درآمدهای نفت و گاز روسیه ۲ برابر شد
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟