Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- فیصل محمد صالح، مشارکت رسمی حکومت سودان در درگیری‌های طرابلس را تکذیب کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از تلویزیون الجزیره، وزیر اطلاع رسانی سودان حضور نیرو‌های این کشور در درگیری‌های لیبی را تکذیب کرد.
فیصل محمد صالح، در مصاحبه اختصاصی با این شبکه، مشارکت رسمی حکومت سودان در درگیری‌های طرابلس را تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد صالح افزود: چنین خبرهایی، باعث ناراحتی سودان می‌شود و شورای حاکمیتی قصد دارد در این باره تحقیق کند. اطلاعاتی را در این باره جمع آوری می‌کنیم. سخنگوی نیرو‌های مسلح سودان مدتی پیش، حضور نیرو‌های ما در لیبی را تکذیب کرد. سخنانی هم درباره مشارکت گروه‌های مسلح دارفور در درگیری‌ها در لیبی مطرح شد، اما فرماندهان این گروه ها، حضور رسمی در این درگیری‌ها را تکذیب کردند. می‌دانیم که این خبر‌ها برای باج گیری از بعضی طرف‌ها منتشر می‌شود. موضع رسمی ما در سودان آن است که نمی‌خواهیم در هیچ نبرد منطقه‌ای یا در امور داخلی دیگر کشورها، دخالت کنیم.
وی همچنین خاطر نشان کرد: دولت سودان تصمیم گرفت حذف یارانه سوخت را به تعویق بیاندازد. سودان از نظام سابق، میراث سنگینی از روابط و قرار گرفتن در جبهه بندی‌های منطقه را به ارث برده است و اکنون به طور جدی برای خروج از این روابط و جبهه بندی‌ها تلاش می‌کند. ما به دنبال روابط متوازن با کشور‌های همسایه و برادران عرب و آفریقایی هستیم. هدف اصلی ما تحقق منافع ملت سودان و دخالت نکردن در امور دیگر کشورهاست. این موضوع اصل اساسی در سیاست خارجی ماست. ما روابط خوبی با همه برادران داریم. با اینکه به دنبال روابط متوازن با دیگر کشور‌ها هستیم، می‌دانیم که گاهی اوقات دشواری‌ها و مناقشه‌هایی وجود دارد، اما در این مسیر تلاش می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تکذیب نیرو سودانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۵۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری طرفداران در مناظره انتخاباتی نامزدها در خرم‌آباد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، در این مناظره محمدرضا ملکشاهی راد حضور نیافت و هادی هاشمی نیا، رضا سپهوند و قدرت الله ایمانی با برخی طرفداران و حلقه نزدیکان خود به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان لبیک گفتند.

در این جلسه پس از سخنان نامزدها و واکنش طرفداران و دانشجویان به اظهارات آنها، در نهایت طرفداران آنها که جزو دانشجویان نبودند در سالن با هم مشاجره کردند و موجب توقف مناظره و پس از دقایقی توسط حراست دانشگاه به بیرون از محل هدایت شدند.

اما پس از اتمام مناظره، این افراد در محوطه دانشگاه با هم درگیری فیزیکی و تا حدودی زد و خورد داشتند که در نهایت بدون حضور نیروهای انتظامی، با دخالت دوباره حراست و نیروهای بسیج دانشگاه، از دانشگاه خارج شدند.

گفتنی است در حالی که پیش از این قدرت الله ایمانی از حضور در مناظره های صدا و سیمای انصراف داده بود، امروز نیز کانال های منتسب به ملکشاهی راد اعلام کردند دعوت از وی برای حضور در مناظره به صورت رسمی نبوده و از طریق فضای مجازی صورت گرفته است.

یکی از نقاط قابل توجه در این مناظره تشویق یکی از کاندیداها توسط رقیب وی بود که مورد استقبال حضار هم قرار گرفت.

جوان گرایی، نخبه گرایی، تقویت روحیه مطالبه گری، مرور عملکرد نمایندگان دوره های گذشته، واردات خودرو، تبلیغات پاک، هزینه های تبلیغاتی و چرایی عدم توسعه لرستان از موارد مورد اشاره در این مناظره بود.

دیگر خبرها

  • یحیی تکذیب کرد: پای تعهدنامه در میان نیست!
  • ادعای بدون سند حجاریان درباره روحانی/ سخنی که خاندوزی باید تکذیب کند
  • درگیری فیزیکی در حاشیه مناظره انتخاباتی!
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • درگیری طرفداران در مناظره انتخاباتی نامزدها در خرم‌آباد
  • ◄ تکذیب نقل قول ذکر شده از مدیرعامل راه آهن در پیامک ارسال شده برای کارکنان
  • اخراج کارکنان برج میلاد تکذیب شد
  • تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی
  • اعلام وضعیت انسانی اضطراری در سودان / مردم از گرسنگی علف می خورند/ گزارش های تکان دهنده از تعرض جنسی به آوارگان
  • شایعات حضور قطبی در تیم ملی ایران تکذیب شد