Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@11:23:24 GMT

لزوم توجه مدرسان قرآن به آموزش نوین

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۸۵۸۳۳

لزوم توجه مدرسان قرآن به آموزش نوین

فعالیت‌های قرآنی ــ یک مدرس قرآن کریم گفت: با توجه به جاذبه‌های مختلف در دچار ملالت نشود.

رویا فضائلی، حافظ کل و مدرس قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی در خصوص آموزش قرآن به سبک نوین برای جذب قرآن‌آموزان در رده سنی کودک و نوجوان، اظهار کرد: با توجه به جاذبه‌های دنیای امروز در عرصه‌های مختلف آموزشی و وجود سرگرمی‌های متنوع، جذب مخاطب به ویژه در رده سنی کودک و نوجوان در حوزه قرآنی کار آسانی نیست، لذا برگزاری کلاس‌های قرآنی از طریق متدهای جدید آموزشی باید پیش رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این دانشجوی ارشد علوم قرآن و حدیث گفت: با توجه به اینکه امروزه رسانه نقش بسیار پررنگی در جذب مخاطب دارد، در راستای ترغیب افراد برای ورود به عرصه قرآن بسیار تأثیرگذار بوده و جذابیت‌های بصری موجب افزایش مخاطبان اثر است.

فضائلی افزود: در این راستا می‌توان به برگزاری مسابقات قرآن نوجوانان و پخش آن از طریق رسانه ملی و پوشش آن توسط خبرگزاری‌های مختلف جهت آشنا شدن با چهره‌های قرآنی، آموزش صحیح قرآن به مخاطب با روش‌های نوین و جذاب اشاره کرد تا نوجوان دچار ملالت نشود.
این حافظ کل و مدرس قرآن کریم با اشاره به نقش مهم والدین در خصوص ترغیب فرزندان خود به عرصه قرآنی ادامه داد: خانواده‌ها باید در عرصه تربیت قرآنی فرزندانشان، بدون استفاده از هرگونه ابزار اجبار و تحکم تلاش کنند.

فضائلی گفت: والدین در این راستا می‌توانند با تشویق به موقع و مناسب، معرفی الگوهای برجسته قرآنی هم سن و سال به فرزندشان و فراهم آوردن فضا و بستر مناسب جهت پیشرفت قرآنی فرزندشان زمینه این مهم را فراهم کنند.

این حافظ کل و مدرس قرآن کریم در خصوص ضعف‌های آموزش و پرورش در راستای تدریس قرآن کریم ابراز کرد: از نقاط ضعف این سیستم می‌توان به عدم تسلط و مهارت کافی برخی از دبیران آموزش و پرورش که رشته آنان متناسب با مباحث قرآنی نیست، اشاره کرد چرا که این معلمان در بحث تلاوت و آشنایی با مفاهیم قرآنی مهارت لازم را ندارند و در آموزش به دانش آموزان دچار ضعف هستند.

ضعف آموزش قرآن در مدارس

وی اضافه کرد: کم کاری وزارت‌خانه آموزش و پرورش در جهت تشویق دانش‌آموزان به دروس معارفی و قرآن نیز قابل اغماض نیست، ضمن اینکه اهتمام بیش از حد مدارس به مباحث درسی، بدون درنظر گرفتن آموزش‌های قرآنی از دیگر ضعف‌های سیستم آموزشی کشور است که نیازمند اصلاح است.

این دانشجوی ارشد علوم قرآن و حدیث در خصوص برخی از راهکارها در راستای اصلاح سیستم آموزشی به منظور تدریس صحیح قرآن کریم در مدارس اظهار کرد: برگزاری دوره‌های ضمن خدمت برای فرهنگیان و استفاده از نیروهای متخصص قرآنی یکی از مواردی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی به‌کارگیری جوانان نخبه قرآنی و متخصص در واحد کارشناسی قرآن نواحی آموزش و پرورش به عنوان مشاور امور قرآنی را از جمله راهکارها برای اصلاح سیستم آموزشی در مدارس برشمرد و افزود: فراهم کردن فضای معنوی مناسب جهت بهره‌گیری از مفاهیم ناب قرآن و پررنگ کردن قرآن در کنار سایر دروس نظری را از دیگر راه حل‌هایی مناسب برای اصلاح این امراست که گروه‌های ارزیاب در راستای تقویت سیستم آموزش باید آنان را مورد بررسی قرار دهند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فعالیت های قرآنی آموزش نوین رسانه ملی والدین آموزش و پرورش قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۵۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، حجت‌الاسلام رستمی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های سازمان تبلیغات اسلامی نشر برنامه‌های قرآنی و دینی در جامعه است، گفت: در این زمینه مؤسسات و خانه‌های قرآنی با مجوز این نهاد در سطح شهرستان فعالیت می‌کنند.

او با اشاره به فعالیت مؤسسات و خانه‌های قرآنی شهرستان ملایر افزود: علاوه بر این مؤسسات و خانه‌های قرآنی جلسات خانگی قرآن نیز در این شهرستان فعال است.

رئیس تبلیغات اسلامی ملایر به برگزاری بیش از ۱۳۰ محفل و کرسی تلاوت قرآن در دو سال اخیر در سطح مساجد شهرستان اشاره و تأکید کرد: این برنامه‌های قرآنی همچنین با همکاری آموزش و پرورش به شکل کرسی‌های تلاوت هفتگی در مدارس برگزار می‌شود.

او گفت: همچنین کرسی‌های تلاوت قرآن کریم با عنوان طرح شهید محمودی نیر از سوی آموزش و پرورش و دارالقرآن در مساجد شهری و روستایی در حال برگزاری است و با استقبال خوبی نیز همراه بوده است.

رستمی تصریح کرد: قرار است برای روستا‌های بدون خانه قرآن یک رابط آقا و یک رابط خانم برای آموزش‌های تکمیلی معرفی شود که برای برخی روستا‌ها معرفی انجام شده است.

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • فضای قرآنی در جامعه رو به گسترش است
  • ۱۲ درصد شرکت‌کنندگان قرآنی مدرک دریافت می‌کنند
  • حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت