Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری در نشست خبری خود که امروز یکشنبه هشتم دی ماه برگزار شد؛ با اشاره به برگزاری هجدمین کنگره حزب مردم سالاری گفت: از سال ۸۰ که حزب تاسیس شده به طور منظم هرسال کنگره برگزار شده و امسال هم هجدمین دوره آن با شعار احیای مجلس در راس امور لازمه حفظ جمهوریت نظام برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: از جمله اصولی که در دفتر حزب بر آن تاکید شده مشارکت بالا و همیشگی در انتخابات بوده و ما اهل قهر با صندوق رای و تحریم انتخابات نیستیم.

کواکبیان با تاکید بر اینکه اولویت حفظ وحدت جبهه اصلاحات است؛ اظهار کرد: قطعا نامزد‌های حزب را با همکاری و هماهنگی جبهه اصلاحات اعلام خواهیم کرد؛ البته اولویت با کسانی است که عضو احزاب اصلاح طلب است.

دبیرکل حزب مردم سالاری با انتقاد از تندرو‌هایی که مجلس را قبول ندارند؛ افزود: یک از دیگر اصول ما مقابله با همین جریان تندرویی است که پلاکاردشان لیاخوف کجایی؟ بود که اساسا مجلس را قبول نداشته و رای مردم را تزئینی محسوب می‌کنند.

دبیرکل حزب مردم سالاری با انتقاد از عملکرد شورای هماهنگی اقتصادی گفت: این شورا نباید مجلس را از مسیر قانون گذاری حذف کند و عملا این اتفاق می‌افتد و قانون گذاری هم د این شورا اتفاق می‌افتد.

کواکبیان با بیان اینکه اولویت ما معیشت مردم است؛ افزود: در ابعاد مختلف اقتصادی کشور آمار خوبی را ندارد و به طور مثال در شاخص فلاکت رتبه چهارم را داریم.

دبیرکل حزب مردم سالاری با بیان اینکه اولویت بعدی هم رفع تحریم‌ها و تنش زدایی با جهان است؛ اظهار کرد: مجلس دهم در زمینه رفع تحریم‌ها و تنش زدایی با جهان توفیق چندانی نداشت.

کواکبیان با تاکید بر حقوق شهروندی افزود: باید حقوق شهروندی طبق آنچه در قانون اساسی ذکر شده پاس داشته شود.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اصلاح طلبان اصولگرایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۵۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی

به گزارش «تابناک» به نقل از نامه نیوز، مجلس یازدهم در حوزه اقتصادی آنچنان که ادعا می‌کرد توانست عمل کند؟ و حالا که مشکلات اقتصادی در کشور به عنوان یک امر واقع وجود دارد باید بررسی کرد که وظیفه مجلس بعد برای رفع مشکلات موجود چیست؟

مهرداد لاهوتی، فعال سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «مجلس یک وظیفه قانون‌گذاری دارد و یک وظیفه نظارتی. مجلس یازدهم اولویت‌های اقتصادی و مشخصا رفع مشکلات اقتصادی را در قانون‌گذاری‌اش قرار نداد و طرح‌ها و لوایحی را بررسی کرد که خیلی از آنها ضرورتی نداشت. در واقع مجلس یازدهم در اولویت‌بندی مسائل مهم کشور ضعیف عمل کرد و حالا مجلس دوازدهم باید در حوزه اولویت‌بندی مسائل به بهترین شکل عمل کند. در حوزه نظارتی هم مجلس کنونی نتوانست از اختیارات خود به بهترین شکل استفاده کند».

او ادامه داد: «تمرکز مجلس آینده باید بر موضوع اقتصاد و اصلاح‌ ساختارهای اقتصادی باشد. اکنون مشکلاتی در کشور وجود دارد که اگر به آنها توجه نشود، از حالت چالش به ابرچالش تبدیل می‌شوند مثلا موضوع ناترازی‌هایی که در بانک‌ها داریم یکی از آنهاست و اگر به این موضوع توجه نکنیم تبدیل به بحران می‌شود».

این منتخب مجلس دوازهم همچنین بیان کرد: «واقعیت این است که باید ناترازی‌های بانک‌ها حل شود. ما در حوزه انرژی هم ناترازی‌های زیادی داریم. افزایش قیمت بنزین راهکار رفع ناترازی نیست بلکه باید خودروهای فرسوده را با خودروهای جدید جایگزین کنیم، باید سوخت مدیریت شود و... در صندوق‌های بازنشستگی هم ناترازی هست. در مجموع من تصور می‌کنم مهم‌ترین اولویت مجلس آینده باید رفع ناترازی‌ها باشد».

لاهوتی در پایان گفت: «نکته آخر هم این است که مجلس آینده باید فکری به حال موضوع فرونشست هم بکند زیرا ما دومین کشوری هستیم که دچار بحران فرونشست هستیم به این دلیل بخش زیادی از منابع زیرزمینی آب را استفاده کرده‌ایم».

دیگر خبرها

  • نشست رسالت صندوق بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال برگزار شد
  • مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی
  • طغیانی:لغو معافیت مالیاتی به ضرر صندوق سرمایه‌گذاری ثابت است
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • تاکید ایران بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • تاکید امیرعبداللهیان بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • بلینکن: به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • ‏توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سفر به گامبیا است
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود