Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرزیدنت ترامپ در حالی سومین سال ریاست جمهوری خود را می گذراند که کارنامه ای فوق العاده از دستاوردهای گوناگون به ایالات متحده تقدیم می کند .

به گزارش شریان نیوز،مارک ای ثیسن، تحلیلگر مسائل داخلی و خارجی روزنامه واشنگتن پست ، در دو بخش به بدترین و بهترین عملکرد ترامپ در سه سال گذشته پرداخته که  مرحله اول به زعم نویسنده واشنگتن پست کارهای خوب اوست! اقداماتی که در سال گذشته بسیار از مردم کشورها را مورد ظلم قرار داده است با اینحال این تحلیلگر روزنامه معتقد است که این اقدامات ظالمانه علیه مهاجران، ایران و یا بالابردن تعرفه ها و فشارهای اقتصادی به اروپا و جهان دستاورد خوب او محسوب می شود که از منظر داخلی ایالات متحده احتمالا خوب بوده است! در ادامه این دهم بند را از نگاه این روزنامه محافظه کار می خوانیم:

10- به امریکایی های فراموش شده توجه بیشتر شد، به طوری که امار بی کاری، پایین ترین رکورد ها را ثبت کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال گذشته امار اشتغال زایی از امار بی کاری به طور بی سابقه ای پیشی گرفت و دستمزدها افزایش چشم گیری داشت . به طوری که کارگران کم دستمزد سریعترین افزایش حقوق و مزایا را تجربه کردند. 57 درصد از امریکایی ها باور دارند از زمان روی کار امدن ترامپ وضعیت مالی و اقتصادی بهتری دارند.

9- وی الزامات کاری سخت تری را برای حواله ی مواد غذایی به اجرا گذاشت.از انجا که نرخ بیکاری در پایین ترین سطح خود  در طول تاریخ قرار دارد، پس هیچ مانعی برای کسب موفقیت و درامد ازطریق کار مولد  و پویا وجود ندارد .این قانون یعنی قانون حواله ی مواد غذایی ، فقط بزرگسالانی که فاقد فرزند بودند را واجد شرایط دانست. هنگامی که ما از مردم می خواهیم برای کمک های عمومی کار کنند ، نه تنها در جهت رفع نیاز های مادی انها قدم برداشته ایم بلکه عزت نفس انها را تقویت کرده و باعث می شویم به عنوان عضومفیدی در جامعه به خود افتخار کنند . به این طریق اعضای جامعه کار را پاداش می دانند نه مجازات.

8-او متحدان ناتو را مجبور کرد برای حفظ امنیت جمعی اعضا، پول بیشتری صرف کنند.اعضای ناتو از سال 2016 مجبور شدند هزینه های دفاعی را تا130 میلیارد دلار افزایش دهند.طبق گزارش کاخ سفید از زمان روی کار امدن ترامپ ، تعهدات دیگر اعضای ناتو دوبرابر شده است به طوریکه دو درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف منافع ناتو می کنند.

7-او در کنار مردم هنگ کنگ ایستاد و به چین هشدار داد برای سرکوب اعتراضات طرفدار دموکراسی  از خشونت استفاده نکند. وی برای اجرای حقوق بشر و دموکراسی در هنگ کنگ اقدام کرد. مردم هنگ کنگ با پرچم های آمریکا راهپیمایی کردند و سرود ملی ما را به نشان تشکر و دوستی خواندند.

6-عقب نشینی وی از پیمان نیرو های هسته ای میان برد (INF) ،چین و کره ی شمالی را از نظر استراتژیک تضعیف کرد. ایالات متحده اکنون درحال ازمایش موشک های جدید میان بردی است که قبلاً ممنوع بود. این سلاح ها به ما این امکان را می دهد تا بتوانیم با دستاوردهای گسترده ی چین در این زمینه رقابت کرده و اگرمذاکرات احتمالی با کره ی جنوبی شکست خورد ، نیاز موقت ناوگان های جنگی خود را مرتفع و کره شمالی را در تیر رس خود قرار دهیم.

5- کمپین "فشار حداکثری" وی ، ایران را فلج کرده است.  در حالیکه اقتصاد ایران در حال انقباض و تورم در حال افزایش است.

4- تهدیدات تعرفه ای وی ، مکزیک را مجبور  کرد با مهاجرت های غیرقانونی  مقابله کند. مکزیک برای نخستین بار در تاریخ معاصردر حال اجرای قوانین مهاجرتی بوده وبا ارسال هزاران نیروی گارد ملی به مرز های جنوبی، کاروان های مهاجرتی امریکای مرکزی را متوقف می کند. به علاوه ، کنگره اماده ی  تصویب توافقنامه تجارت آزاد ایالات متحده و مکزیک و کانادا می باشد ، که بدون تهدید تعرفه ها امکان پذیر نبود.

3- او موفق شد " طرح برنامه ریزی شده ی والدین " را بعد از طی سه دهه ناکامی زیر رو کند .طبق برنامه ی "حمایت از زندگی ترامپ" به خانواده هایی که با عنوان پرونده ی اکس به کلینیک های زایمان مراجعه می کنند تا سقط جنین انجام دهند هیچ بودجه ای تعلق نمی گیرد.این  نه تنها یک پیروزی بزرگ برای حفظ زندگی است بلکه محافظه کاران مسیحی را  نیز طرفدار رییس جمهور کرده است.

2- وی دستور عملیاتی را داد که منجر به کشته شدن ابوبکر البغدادی ، رهبر دولت اسلامی شد. این ماموریتی بسیار خطرناک بود که نیاز داشت نیروهای آمریکایی تا صدها مایل را به سمت سرزمین تحت کنترل تروریسم پرواز کنند. می توانست اوضاع به طور وحشتناکی بد پیش برود که به این ترتیب ترامپ مقصر شناخته  می شد.این همان خطری بود که جو بایدن معاون رییس جمهور پیشین به باراک اوباما در عملیاتی که منجر به کشته شدن اوسامه بن لادن شد، گوشزد کرده بود. ترامپ ابدا مانند بایدن دچار تردید نشد.

1-ترامپ  با سرعتی شایسته ی تحسین به انتصاب قضات محافظه کار پرداخت. اخیرا مجلس سنا  پنجاهمین انتخاب ترامپ برای دادگاه استیناف فدرال را تایید کرد . اینان قضاتی هستند که درپرونده هایی  بالغ بر 60000 مورد در سال حرف اخر را می زنند.

 تعداد قضاتی که ترامپ در طی سه سال در دادگاه منصوب کرده است فقط پنج عدد کمتر از تعدادی است که اوباما در طی هشت سال توانست منصوب کند. و او سه مورد از این دادگاه ها را از اکثریت لیبرال به محافظه کاران برگردانده  است و در مجموع از سیزده دادگاه هفت دادگاه را به اکثریت محافظه کار اختصاص داده است.

بسیاری از دستاوردهای قابل توجه دیگر نیز وجود دارند که در این لیست نیامده اند. او علیرغم یک تاخیر غیرقابل انکار 55 روزه ،  کمک هایی ضروری را به اوکراین رساند، که دولت اوباما و بایدن از ارائه آن خودداری کردند. وی آزادی  ان دسته از شهروندان آمریکایی  که در خارج از کشور زندانی بودند را تضمین کرد. حملات سایبری علیه ایران را آغازنمود ، فروش عمده تسلیحات به تایوان را تصویب کرد و همچنین برای مقامات چینی به دلیل ظلم و ستم بر اویغورها محدودیت ویزا اعمال کرده و از دادن امتیازات مهم به کره شمالی خودداری نمود.

به نظر شما کارهای درست ترامپ از کارهای غلط او پیشی می گیرد؟ در ستون بعدی ، 10 بدترین کار را که ترامپ در سال 2019 انجام داد ، مرور خواهیم کرد.

منبع: واشنگتن پست 26 دسامبر/مترجم: تارا نوروزپور

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۵۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!​

تین نیوز

معاون علمی رئیس جمهور گفت: در یک کارگروه تخصصی با دستور رئیس جمهور و بعد از ۸ جلسه تخصصی درباره هواپیمای جت ۷۲ نفره به این نتیجه رسیدیم که این پروژه به دلایل متعدد پروژه ای نیست که جوابگوی صنعت هواپیمایی کشور باشد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، نشست خبری سالیانه دکتر روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری در محل معاونت علمی برگزار شد.

دهقانی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پروژه ساخت هواپیمای جت 72 نفره ایران گفت: در رابطه با پروژه هواپیمای 72 نفره باید بگویم که ایران یکسری هواپیماهای آی آر 140 یا همان ایران آنتونوف 140 در یک دوره ای با اوکراین تعریف کرد و این هواپیماها بعضاً در کشور ساخته شدند و 5 فروند نیز وجود داشت و روابط با اوکراین و  سوانحی که هواپیما داشت باعث توقف پروژه شد.

دهقانی گفت: یک بحثی مطرح شد که برپایه همان هواپیما یک ارتقایی در بال، بدنه و موتور انجام شود و یک بازطراحی انجام شود باتوجه به اینکه اجزای هواپیما را داریم یعنی 8 تا هواپیمای 140 را داریم یک هواپیمای جت 72 نفره طراحی و ساخته شود.

معاون علمی رئیس جمهور گفت: این پروژه تعریف شد و در دوره قبلی معاونت علمی به عنوان یک پروژه دانشگاهی که 5 تا شرکت دانش بنیان نوپا نیز به این پروژه کمک می کردند تعریف شد.

وی گفت: رشته بنده و تخصص بنده هوا و فضا است و ما از این پروژه بازدید کردیم که پروژه بسیار خوبی بوده و از نظر تحقیقاتی تیم بسیار خوبی دارد و کمک کرده است تا تعدادی از فارغ التحصیلان دانشگاهی کنار یکدیگر جمع شوند و کارهایی انجام دهند.

دهقانی تأکید کرد: پروژه از لحاظ حجم فنی و حجم کارهای انجام شده و از نظر زیرساخت های موجود در کشور اصلاً زیرساخت نداریم. فرض کنید که زیرساخت داشته باشد اگر یک هواپیمای ارتقایافته را به میدان بیاوریم آیا کسی سوار آن خواهد شد؟

معاون علمی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بررسی های ما نشان می دهد که مجموعه وزارت دفاع یک برنامه بسیار خوبی دارد تا این هواپیماها را با یک تغییر طراحی تحت هواپیمای ترابری سیمرغ استفاده کند و یک فروند از آن نیز پرواز کرد.

وی ادامه داد: امروز خود سیمرغ نیز برای تأمین قطعات اولیه و بدنه های اولیه مشکل دارد چه برسد که بدنه آن تأمین شده و به سراغ هواپیمای 72 نفره برود. 

وی تأکید کرد: لذا مطلقاً در یک کارگروه تخصصی که با دستور رئیس جمهور شکل گرفت و بعد از 8 جلسه تخصصی درباره بحث هواپیما به این نتیجه رسیدیم که پروژه هواپیمای 72 نفره به دلایل متعدد از جمله نبود هواپیماهای پایه که می خواهد ارتقا پیدا کند و دلایل دیگر، پروژه ای نیست که جوابگوی صنعت هواپیمایی کشور باشد.

دهقانی گفت: تصمیم کارگروه این بود که ما در هواپیماسازی شرکت های دانش بنیان ویژه ای داریم که این شرکت ها توانمندی های زیادی دارند. به جای اینکه مثل خودروسازی از قسمت های آسان تر مثل بال و بدنه شروع کنیم به سراغ قسمت های کم حجم تر و ارزشمندتر برویم که اصطلاحاً به آن LVHV می گویند. مثل های سیستم های ناوبری، سیستم های هدایت، ابزارهای موتور، تجهیزات موتور، ارابه فرود و ... از جمله این قسمت ها است.

معاون علمی رئیس جمهور گفت: ساخت هواپیماسازی کار ساختی نیست بحث گرفتن استانداردهای جهانی نیز بسیار مهم است و بایستی با کشورهایی که روابط خوب داریم کنسرسیوم تشکیل بدهیم و در دنیا نیز همه هواپیماسازهای اصلی کنسرسیوم تشکیل می دهند.

وی گفت: جمع بندی کارگروه این است که به عنوان عضوی از کنسرسیومی بزرگ که بخش بسیار خوبی از آن هواپیماسازی روسیه است بتوانیم در یک هواپیمای جدید روسیه و مشغول کار است در یک بخشی از آن مشارکت کنیم.

دهقانی تأکید کرد: هر زمانی توانستیم در زمینه های مختلف فنی، تهیه تجهیزات و زیرساخت ها به یک ایده ال مناسب برسیم یک کنسرسیوم تشکیل خواهیم داد.

معاون علمی رئیس جمهور گفت: تیم ساخت هواپیمای 72 نفره بسیار تیم خوب و ارزشمند بود و کارهای خوبی کرده بود. مجموعه صنایع هوایی پذیرفت که از این تیم در پروژه های هواپیمایی حمایت کند و مجموعه معاونت علمی نیز تاکنون کمک های بسیار زیادی را به این مجموعه کرده است.

وی تأکید کرد: از نظر ارزش دلاری به پول امروز نزدیک به 500 تا 1 میلیون دلار هزینه ای بوده که برای پروژه در سال های اخیر شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سال ۲۰۲۴ هر لحظه دیوانه‌تر می‌شود!
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • درخشان: تعویض‌های اوسمار باعث شکست پرسپولیس شد
  • ده‌‌روسی: بازگشت رم به چمپیونزلیگ غیرممکن بود
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!​
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • سال اول مجلس دوازدهم سال تعیین کننده‌ای  خواهد بود