Web Analytics Made Easy - Statcounter

جداول لایحه بودجه سال ۹۹ دانشگاه علم و صنعت و ردیف اعتبارت آن به خوبی سرانه آموزشی دانشجویان این دانشگاه را مشخص می‌کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه‌های کشور هرکدام متناسب با ظرفیت و توانایی‌های خاص خود اقدام به جذب و پذیرش دانشجویان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و پسادکتری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این ظرفیت و توانایی تنها مختص به امکانات زیرساختی نیست و سرانه مطلوب برای آموزش هر مقطع تحصیلی در سال‌های مختلف، متفاوت است.

همانطور که در جداول لایحه بودجه سال ۹۹ مشخص است، دانشگاه‌ها ردیف بودجه‌ای خاص برای «آموزش دانشجو در مقطع کارشناسی»، «آموزش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد»، «آموزش دانشجو در مقطع دکتری حرفه‌ای»، «آموزش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی و فوق تخصصی» و «آموزش دانشجو در دوره‌های نوبت دوم، مجازی، آزاد و بین‌المللی» دارند.

با یک حساب سرانگشتی به راحتی می‌توان سرانه آموزشی دانشجویان در مقاطع مختلف را محاسبه کرد. دانشگاه علم و صنعت ایران با بودجه ۲.۷۷۷.۴۶۶ میلیون ریالی در لایحه بودجه ۹۹، سهم آموزش نیروی انسانی متخصصش ۱.۸۹۹۵۰۷ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

درحقیقت برای آموزش دانشجو در مقطع کارشناسی مبلغ ۵۶۰.۰۰۰ میلیون ریال، آموزش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد مبلغ ۶۶۰.۵۰۷ میلیون ریال، آموزش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی و فوق تخصصی مبلغ ۲۷۲.۰۰۰ میلیون ریال و آموزش دانشجو در دوره‌های نوبت دوم، مجازی، آزاد و بین‌المللی مبلغ ۴۰۷.۰۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.
جدول لایحه بودجه سال ۹۹ دانشگاه علم و صنعت دانشگاه علم و صنعت ایران 2.777.466 میلیون ریال برنامه آموزش نیروی انسانی متخصص 1.899.507 میلیون ریال آموزش دانشجو در مقطع کارشناسی 560.000 میلیون ریال آموزش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد  660.507 میلیون ریال آموزش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی و فوق تخصصی 272.000 میلیون ریال آموزش دوره‌های نوبت دوم، مجازی، آزاد و بین‌الملل 407.000 میلیون ریال

مطابق اعلام دانشگاه علم و صنعت ایران به صورت حدودی، تعداد دانشجویان کارشناسی ۵ هزار نفر، ارشد ۷ هزار و ۵۰۰ نفر، دکتری یک هزار و ۸۰۰ نفر هستند که این تعداد شامل دانشجویان دوره‌های نوبت دوم، مجازی، آزاد و بین‌الملل نیز می‌شود بنابراین می‌توان گفت: تقریبا سرانه آموزشی هر دانشجوی کارشناسی بیش از ۱۱۲ میلیون ریال (یا بعبارتی ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان) است.

به تبع، سرانه آموزشی هر دانشجوی ارشد بیش از ۸۸ میلیون ریال (یا بعبارتی بیش از ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان) و هر دانشجوی دکتری بیش از ۱۵۱ میلیون ریال مشخص شده است.

این آمار و ارقام در حالی است که سال گذشته دانشگاه علم و صنعت ایران بودجه ۲.۶۳۹.۳۵۱ میلیون ریالی داشت و سرانه آموزشی هر دانشجوی کارشناسی مبلغ حدود ۱۰۱ میلیون ریال (مبلغ ۵۰۵.۰۰۰ میلیون ریال برای حدود ۵ هزار دانشجو)، سرانه آموزشی هر دانشجوی ارشد مبلغ حدود ۱۲۷ میلیون ریال (مبلغ ۹۵۸.۰۰۰ میلیون ریال برای حدود ۷ هزار و ۵۰۰ دانشجو) و سرانه آموزشی هر دانشجوی دکتری مبلغ حدود ۱۷۸ میلیون ریال (مبلغ ۳۲۱.۳۵۱ میلیون ریال برای حدود یک هزار و ۸۰۰ دانشجو) در نظر گرفته شده بود.
جدول لایحه بودجه سال ۹۸ دانشگاه علم و صنعت ایران دانشگاه علم و صنعت ایران 2.693.351 میلیون ریال برنامه آموزش کارشناسی 505.000 میلیون ریال برنامه آموزش کارشناسی ارشد 958.000 میلیون ریال برنامه آموزش دکتری تخصصی و فوق تخصصی 321.351 میلیون ریال

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: لایحه بودجه 99 لایحه بودجه 99 بودجه 99 سرانه آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۶۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند

به گزارش خبگزاری مهر، دکتر علی اکبر محمدی افزود: این تسهیلات و ارائه وام تحصیلی با هدف ایجاد انگیزه در میان دانشجویان متاهل در راستای سیاست های افزایش جمعیت و قانون حمایت ازخانواده صورت گرفت.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: همچنین صندوق در راستای حمایت از دانشجویان متاهل و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ همه درخواستهای ودیعه مسکن، وام ازدواج و تولد فرزند ویژه دانشجویان دانشکده ها و دانشگاههای علوم پزشکی کشور را بدون محدودیت پوشش داد.

وی خاطرنشان کرد:یک هزار و ۲۱۶ نغر به مبلغ ۷۷۱ میلیارد و ۹۶۱ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۳۱۳ ریال ودیعه مسکن و همچنین یک هزار و ۹۹۵ نفر به مبلغ ۴۹۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال وام ازدواج و ۳۸۰ نفر به مبلغ و ۲۳ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال وام تولد فرزند دریافت کردند.

کد خبر 6089570

دیگر خبرها

  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • ۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟