Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه تقاضا افزایش یافته است، داوری‌ها محصولات دانش‌بنیان سخت‌گیرانه‌تر شده است.

به گزارش قدس آنلاین، میثم روحبخش در خصوص انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی اظهار کرد: نیمه اردیبهشت ماه سال جاری مجمع عمومی انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان تشکیل شد و به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجمن طی مدت ۶ الی ۷ ماه که از تاسیس آن می‌گذرد، فعالیت‌های متعددی انجام داده است. انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان یک انجمن صنفی برای پیگیری مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و مراکز رشد است زیرا براساس اساسنامه‌ای که در اختیار داریم، علاوه بر شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های فناور و مرکز رشد می‌توانند عضو انجمن باشند و از خدمات ما استفاده کنند.

روحبخش افزود: از جمله فعالیت‌های دیگری که در حوزه صنفی انجام می‌دهیم پیگیری مشکلات تامین اجتماعی، مالیات، دریافت تسهیلات بانکی از صندوق‌های پژوهش‌ استان، صندوق نوآوری معاونت ریاست جمهوری، تسهیلاتی که بانک‌ها می‌گیرند و ... است.

دبیر انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی تصریح کرد: به واسطه اینکه انجمن تازه تاسیس هستیم و پتانسیل بالایی در استان حاکم است، در حال حاضر حدود ۸۵ شرکت حقوقی عضو داریم که اکثر آن‌ها دانش‌بنیان هستند. استان ما تقریبا حدود ۲۵۰ تا ۲۶۰ شرکت دانش بنیان را در خود جای داده است و بالغ بر ۳۰۰ تا ۴۰۰ شرکت فناور و مرکز رشد وجود دارد که می‌توانند به عضویت انجمن درآیند و از خدمات استفاده کنند و انجمن هم با حضور اعضای بیشتر می‌تواند قدرت نفوذ بالاتری داشته باشد. اگر انجمن ما را با انجمن‌های دیگر مقایسه کنید از مخاطبان بسیار خوبی برخوردار است و پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال حداقل به تعداد ۱۰۰ عضو برسیم.

وی اضافه کرد: جنس مشکلات‌ شرکت‌های دانش‌بنیان با شرکت‌های بزرگ که سال‌ها در حوزه صنعت فعالیت می‌کنند، متفاوت است. معمولا شرکت‌های تازه تاسیس در حوزه تامین اجتماعی، مالیات و نیز تمدید دانش‌بنیان بودن دچار مشکل هستند زیرا بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان برای تمدید مجدد با چالش‌هایی مواجه‌اند. محصولات دانش‌بنیان باید هر دو سال تمدید شود و مورد داوری مجدد قرار گیرد اما با توجه به اینکه تقاضا  افزایش یافته است، داوری‌ها هم سخت‌گیرانه‌تر می‌شود.  

دبیر انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اگر شرکت تازه تاسیس محصولی از قبل داشته باشد باید عنوان کند که چه پیشرفت‌هایی داشته و اگر پیشرفت نداشته باشد ممکن است که تمدید نشود و یا در سطح پایینی قرار گیرد. ما نمونه شرکت‌هایی را داشتیم که در سطح یک (بالا) قرار داشتند اما اکنون در سطح دو (پایین) قرار دارند.  

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: داوری محصولات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۶۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات دانش بنیان دانشجویان فنی و حرفه‌ای به فروش می‌رسد

 محمد مومنی در آیین گرامیداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس دانشگاه فنی و حرفه ای، گفت: هفتمین نمایشگاه توانمندی دانشجویان و دومین نمایشگاه کار امسال برپا می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه در زمینی به مساحت ۷۰۰ مترمربع با ۳۰ غرفه فعال دایر می‌شود و برای نخستین بار فروش محصولات دانش بنیان که در سنوات قبل به محصول تبدیل شده است در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

مومنی گفت: مراکز صنعتی، خدماتی در این نمایشگاه پس از مصاحبه با افراد، آنانی که برای مجموعه خود نیاز دارند را به کارگیری می‌کنند.

وی افزود: قرار است اولین شهر مشاغل در استان با حمایت شهرداری شهرکرد ویژه دانش آموزان به جهت آشنایی با انواع مشاغل مختلف ایجاد شود.

مومنی گفت: هم اکنون حدود ۳ هزار و ۴۰۰ دانشجوی فعال در ۴۰ رشته محل در ۲ مقطع کاردانی و کارشناسی در ۶ مرکز فنی و حرفه‌ای استان مشغول به تحصیل هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا
  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • ایران اکسپو سکوی صادرات دانش‌بنیان‌ها
  • محصولات دانش بنیان دانشجویان فنی و حرفه‌ای به فروش می‌رسد
  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها
  • بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • استقبال هیأت تانزانیایی از محصولات فناورانه دانش‌بنیان ایرانی
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی