Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@09:46:21 GMT

«عبدالعزیز جراد» مامور تشکیل کابینه الجزایر شد

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۸۶۵۴۱

«عبدالعزیز جراد» مامور تشکیل کابینه الجزایر شد

رئیس‌جمهور الجزائر «عبدالعزیز جراد» را به عنوان نخست‌وزیر این کشور تعیین و او را برای تشکیل دولت مأمور کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالمجید تبون» رئیس‌جمهور الجزائر روز شنبه(دیروز) طی فرمانی «عبدالعزیز جراد» را به عنوان نخست‌وزیر این کشور تعیین کرد.

تبون ۱۰ روز پیش «صبری بوقادوم» وزیر امور خارجه الجزائر را به عنوان نخست‌وزیر موقت و رئیس دولت مجری امور و جانشین «نورالدین بدوی» منصوب کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش شبکه سعودی العربیه، جراد پس از تعیین او در منصب نخست‌وزیری، گفت که با چالش کسب اعتماد در جامعه و مقابله با بحران اقتصادی و اجتماعی مواجه است.

او بر همکاری و اتحاد همه برای برون رفت از این مرحله دشوار تأکید کرد.

عبدالعزیز جراد استاد علوم سیاسی دانشگاه الجزائر است که در گذشته منصب مشاور دیپلماتیک در دوره «علی کافی» رئیس‌جمهور سابق این کشور را بر عهده داشته است. او همچنین در گذشته منصب دبیرکل ریاست‌جمهوری و مدیر مدرسه عالی الجزائر را عهده‌دار بوده است.

جراد ۶۵ ساله زاده ایالت خنشله واقع در شمال شرقی الجزائر است، او دارای مدرک کارشناسی در رشته علوم سیاسی و نیز دکترای علوم سیاسی از دانشگاه پاریس (۱۹۸۱) است و سابقه تدریس در چندین دانشگاه را در کارنامه خود دارد.

او مابین سال‌های ۱۹۸۷-۱۹۹۲ به عنوان مدیر مدرسه ملی الجزائر، در سال ۱۹۹۲ به عنوان مشاور دیپلماتیک ریاست‌جمهوری و مابین سال‌های ۱۹۹۳-۱۹۹۵ به عنوان دبیرکل ریاست‌جمهوری منصوب شد.

جراد در سال‌های ۱۹۹۶ -۲۰۰۰ نیز منصب مدیر کلی آژانس همکاری بین‌المللی الجزائر و مابین سال‌های ۲۰۰۱-۲۰۰۳ نیز منصب دبیرکلی وزارت خارجه این کشور را عهده‌دار بوده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: الجزائر نخست وزیر عبدالمجید تبون عبدالعزیز جراد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۶۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رد رشوه از سوی مامور وظیفه شناس فراجا در ریگان

جواد دهقان بر توجه به موضوع سلامت اداری در دستگاه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: پیشنهاد پرداخت رشوه به محمد رسول جلال آبادی از پرسنل پلیس راه ریگان از سوی یک متهم که جرم وی محرز شده بود، رد شد.

وی افزود: درراستای ارج نهادن به این عمل خداپسندانه و الگوسازی رفتار‌های شایسته، از این مامور انتظامی قدردانی شد و همچنین طبق قانون، حبس تعزیری در انتظار مجرم و فرد رشوه دهند خواهد بود.

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • هشدار لاپید درباره گرانی‌ افسارگسیخته در اراضی اشغالی
  • رد رشوه از سوی مامور وظیفه شناس فراجا در ریگان
  • شگفت‌زدگی خارجی‌ها از دستگاه ایرانی درمان سرطان
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • الجزایر در آستانه پیوستن به بانک بریکس
  • تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیروهای وظیفه
  • تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیرو‌های وظیفه