Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ضمن تشریح تمام دغدغه‌هایی که در داخل کشور برای پیوستن یا نپیوستن به FATF وجود دارد، گفت: به هر حال ما باید تمام این دغدغه‌ها را مدیریت کنیم؛ چرا که نپیوستن به FATF و ایجاد یک خود تحریمی برای سیستم بانکی کشورمان کاری عاقلانه نخواهد بود.

جلیل رحیمی جهان آبادی در خصوص لزوم تصویب FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام برای جلوگیری از ایجاد مشکلات برای مراودات سیستم بانکی کشور اظهار کرد: زمانی که ما این موضوع را در مجلس یا در کمیسیون‌های تخصصی مورد بحث و بررسی قرار دادیم نظرات وزارتخانه‌های مختلف در این باره کسب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع تایید FATF در مجلس با لحاظ تمام جوانب و نظرات انجام گرفت.

وی افزود: ما باید توجه کنیم که سیستم بانکداری کشور ما باید با بانکداری جهانی مرتبط باشد. ما نمی‌توانیم دور کشور را دیوار کشیده و بگوییم ما نیازی به ارتباط با سیستم بانکداری جهانی نداریم. اگرچه اکنون در شرایط تحریم قرار داریم ولی قرار نیست این تحریم‌ها تا ابد ادامه داشته باشد.
زمانی که ما این موضوع را در مجلس یا در کمیسیون‌های تخصصی مورد بحث و بررسی قرار دادیم نظرات وزارتخانه‌های مختلف در این باره کسب شد. در واقع تایید FATF در مجلس با لحاظ تمام جوانب و نظرات انجام گرفت.
این تحریم‌ها شاید تا چند ماه آینده یا تا یک سال دیگر لغو شود؛ چرا که آمریکا از تمام توان خود تاکنون استفاده کرده و دیگر توانی در این حوزه ندارد.

رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: ما باید برای ارتباط سیستم بانکی کشورمان با سیستم بانکی بین‌المللی مواردی را مورد توجه قرار دهیم. باید توجه کنیم که در بحث مقابله با پولشویی قوانینی وجود داشته و نگرانی‌هایی در خصوص جذب اینگونه پول‌ها به کانون‌های تروریستی وجود دارد. از سوی دیگر دغدغه‌هایی نیز برای ما در این حوزه مطرح است؛ چرا که ما کشوری هستیم که با خیلی از گروه‌های آزادیبخش در منطقه ارتباط داریم و این موضوعی روشن برای ما و کشورهای دیگر است.

وی افزود: در واقع گروه‌های آزادیبخش و اسلام گرا که برای استقلال کشور خود و رفع سلطه اسرائیل و آمریکا تلاش می‌کنند به لحاظ فکری و معنوی با ایران ارتباط دارند. در واقع دغدغه‌هایی که در این حوزه وجود دارد صحیح است. آنهایی که نگران موضوع FATF هستند به دلیل همین دغدغه است.

رحیمی جهان آبادی تاکید کرد: پس ما باید این موضوع را مدیریت کنیم. از سویی باید توجه کنیم که سیستم بانکداری ما دچار خودتحریمی نشود و از سوی دیگر در خصوص نگرانی‌هایی که پیرامون ارتباط ما با گروه‌های آزادیبخش وجود دارد توجهات لازم را داشته باشیم؛ به گونه‌ای که به عنوان مقابله با تروریسم تحت فشار غربی‌ها در این باره قرار نگیریم و به گونه‌ای نباشد که بر مسائل مالی و عملیات‌های بانکی ما اشراف کامل پیدا کنند.

وی بیان کرد: گره کار طولانی شدن روند بررسی مجمع تشخیص مصلحت نظام بر این موضوع همین بحث است. بعید می‌دانم مجمع به این نتیجه نرسیده باشد که نپیوستن به FATF سیستم بانکی ما را تحت فشار قرار می‌دهد و ما را دچار یک خود تحریمی می‌کند. ما در مجلس تعاریف خاص خود را در بحث تروریسم مورد توجه قرار داده و آن را به تایید شورای امنیت ملی خودمان منوط کردیم؛ یعنی ما گروهی را تروریستی می‌دانیم که شورای امنیت ملی خودمان آن را تروریستی بداند. گرچه ممکن است غربی‌ها نیز سر این موضوع و تعبیری که ما از مفاد این معاهده داشتیم بخواهند «ان قلتی» وارد کنند. به هر حال ما باید از هر ظرفیتی برای پیوستن به FATF استفاده کنیم و در کنار آن نیز باید از ظرفیت‌های حقوقی و سیاسی نیز استفاده کنیم تا تنگنایی را برای ما در بحث تعامل با گروه‌های آزادیبخش و نفوذ ما در منطقه ایجاد نکنند.

رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پایان تاکید کرد: اما اینکه ما به صورت کلی FATF را رد کرده، تصویب نکنیم و سیستم بانکی خود را فلج کنیم کار عاقلانه‌ای نیست؛ چرا که این کار می‌تواند به سیستم بانکی ما آسیب بزند. اگر دچار این چالش بشویم در تعاملات مالی حتی با کشورهای دوست و همسایه دچار مشکل خواهیم شد.

ایسنا

اشتراک گذاری: گزارش خطا 0 خواندنی ها و دیدنی های بیشتر عکس‌های برتر نشنال جئوگرافیک ۲۰۱۹ بخش دوم استریتوس بازسازی یک افسانه خودرویی با 800 هزار دلار بهترین عکس‌های نشنال جئوگرافیک ۲۰۱۹ بخش اول ویتنام هم خودروساز شد دو محصول با ویژگی های جذاب و طراحی ایتالیایی ارزانترین شاسی بلند مرسدس بنز با مدل 2020 معرفی شد تصاویر مجذوب کننده از حشرات در قطره باران بازسازی آرامگاه مولانا رمزگشایی از سبک پوشش رهبر کره شمالی ارسال نظر نام: ایمیل: * نظر: آخرین اخبار باید دغدغه‌ها درباره پیوستن یا نپیوستن به FATF مدیریت شود برای دیدن این تئاتر پاسپورت بگیرید! کتمان حقیقت در ماجرای بوی نامطبوع تهران چرا ششم فروردین روز زرتشت شده است؟ افزایش قیمت خودرو در ۸ دی ساخت 243 واگن و لکوموتیو جدید توسط کارخانجات داخلی دولت انگلیس آدرس محل زندگی هزاران سلبریتی‌ را لو داد رانت‌های ۶ گانه‌ای که همچنان در بودجه پررنگ است مخازن زباله با معابر تهران خداحافظی می‌کنند رئال مادرید قهرمان جهان در شبکه‌های اجتماعی اضافه خدمت در انتظار سربازان غایبی که معافیت پزشکی نمی‌گیرند اسرار سیاره آتشین دوقلوی زمین فاش می‌شود نقشه شوم خیانت به دوست با سیم کارت ناشناس پایان خرید حمایتی طلای سرخ و پرداخت مطالبات کشاورزان اولین خرید امیر قلعه‌نویی در نیم‌فصل انجام شد فصل اول «زیرخاکی» به پایان رسید نوشیدن آب یخ با بدنتان چه می‌کند؟ نحوه اعمال ضوابط فنی صادرات سیب ابلاغ شد معترضان عراقی یک میدان نفتی را به تعطیلی کشاندند خرافات در کمین چه کسانی است؟ پرطرفدارترین ها بازگشت «زلاتان» به میلان سریال «سووشون» ساخته می‌شود پربیینده ترین ها پربحث ترین ها 10 اقتصاد بزرگ در سال ۲۰۱۹کدامند؟ خسارت5.7 میلیارد دلاری به دلیل از رده خارج نکردن خودروهای فرسوده همایش آموزشی مکاتبات تجاری، صنعتی و بازرگانی به زبان انگلیسی برگزار می شود  آمادگی وزارت نفت برای امدادرسانی حداکثری به سیل‌زدگان خوزستان کارت‌های سوخت شخصی شارژ شد+جدول هدف گذاری برای ارائه خدمات بانکداری شرکتی به 138 مشتری ۱۱۰۰دستگاه خودروی دپو شده در گمرک، بدون ثبت سفارش هستند طرح بیمارستان خاتم قم، به‌عنوان طرح برتر فولادی کشور انتخاب شد قیمت دام ارزان شد ولی ارزان به دست مردم نمی رسد تعلل در برنامه ریزی اوراسیا، مشکلات اقتصادی را رقم می زند ورود مشتري با كد كاربري اختصاصي به سايت فروش ايران خودرو وضع عوارض، صادرات صنایع معدنی را دچار مشکل می کند نرخ ارزهای بین بانکی در ۱ دی همکاران بازرسی بیمه مرکزی دیده بان صنعت بیمه به شمار می روند وزیر راه از تداوم پرواز هواپیماهای ایرانی در شرایط تحریم خبر داد میزان بارندگی‌های کشور به رقم ۸۷.۶ میلیمتر رسید نرخ ارزهای بین بانکی در ۲ دی+ جدول شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور + جدول دارندگان محصولات ایران خودرو برای سرویس‌های ادواری به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنند بهترین شیوه گرفتن فرمان برای رانندگان یک دست و دو دست صفحه نخست بازار سرمایه بانک و بیمه اقتصاد کلان صنعت ، راه و کشاورزی خودرو ، نفت و انرژی سیاسی و اجتماعی علمی و فناوری اطلاعات فرهنگی و هنری پزشکی و سلامت ورزشی فیلم و عکس صنایع و مشاغل تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ایران اکونومیست می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است. طراحی و تولید "ایران سامانه"

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۶۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم ترکیه برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از آنکارا، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد: «تصمیم گرفته ایم به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم اسرائیل در دادگاه لاهه بپیوندیم.»
فیدان با اشاره به لزوم تشکیل کشور فلسطین و راه حل دو دولتی افزود: چند کشور غربی نیز به این مطلب اذعان کرده اند که چاره ای جز پذیرش راه حل دو دولتی وجود ندارد.
وزیر امور خارجه ترکیه با بیان اینکه اسرائیل به جنایتهای خود علیه مردم فلسین ادامه می دهد تآکید کرد این جنایت نه تنها علیه مردم فلسطین بلکه علیه بشریت است و مجامع جهانی باید جلوی این جنایتها را بگیرند.

دیگر خبرها

  • استقبال حماس از تصمیم پیوستن ترکیه به پرونده نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی
  • سیستم بانکی و ارز کشور باید در خدمت تولید باشد
  • آلودگی هوای اصفهان، دغدغه مدیریت استان و مدیران ارشد کشور است
  • تصمیم ترکیه برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی
  • کدام بانک‌ها خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند؟
  • پیوستن اداره‌های دولتی پایتخت به پویش کاهش مصرف آب
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم
  • پس از ژاپن، کره جنوبی هم خواهان پیوستن به پیمان امنیتی «آکوس» است
  • نیوزلند در حال بررسی پیوستن به پیمان «آکوس» است
  • زلنسکی: پس از پایان جنگ انتظار داریم به عضویت ناتو درآییم