Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج ، حسین کلانتری در دیدار مدیرکل و کارکنان ثبت احوال کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: البته با توجه به ایجاد بستر لازم در مکانیزه شدن و هوشمند سازی فرآیند برگزاری انتخابات بویژه در زمینه احراز هویت افراد میزان و درصد خطا در این امر تا حدود زیادی غیرممکن است.

وی همچنین از اداره کل ثبت احوال استان خواست با هماهنگی حوزه فناوری اطلاعات استانداری و سایر نهادهای مربوطه تمامی زیرساخت ها، ابزارها و تجهیزات لازم در زمینه مکانیزه شدن و الکترونیکی کردن فرآیند برگزاری انتخابات در استان را فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضرورت عبور از ثبت احوال سنتی به ثبت احوال نوین با ابزارها و مکانیسم های روز را یادآور شد و گفت: این مهم در دولت تدبیرو امید روند مثبت و امیدوارکننده ای به خود گرفته است.

وی ادامه داد: امروز ثبت احوال بر پایه دانش و نرم افزارهای مدرن پایه ریزی شده که مدیریت زمان و شتاب بخشی در ارائه خدمات را افزایش داده است.

کلانتری یکی از وظایف ، اهداف و ماموریت های مهم این نهاد حاکمیتی را جلوگیری از جعل اسناد هویتی دانست و گفت: باید این مهم در ثبت احوال استان به صفر برسد.

وی همچنین نیروی انسانی موجود در هر نهادی به ویژه در دستگاه حساسی همچون ثبت احوال را یکی از سرمایه های ارزشمند، موثر و پیش برنده در پویایی و کارآمدی آن دستگاه دانست و گفت: مدیری موفق است که بتواند با جلب رضایت مندی کارکنان از ظرفیت و توان آنها در پیشبرد اهداف سازمانی خود بهره ببرد.

 مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: یکی از دستاوردهای این نهاد در دولت تدبیرو امید اجرای طرح فیبر نوری در شهرهای مختلف استان بوده است.

محمدعلی تقوی اظهار داشت: هم اینک طرح فیبر نوری هفت شهرستان این استان با ۶ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال اعتبار اجرا شده است.

وی شفاف سازی، دریافت خدمات با سرعت، حذف کاغذ و آلودگی های زیست محیطی از پیامدهای اجرای دولت الکترونیک و شبکه فیبر نوری ثبت احوال دانست.

تقوی همچنین یادآور شد: صدور شناسنامه مکانیزه در سطح استان هم اینک به حدود ۸۲ درصد رسیده که میانگین کشور زیر ۴۰ درصد است.

وی  همچنین شمار افراد بالای ۱۵ سال و واجد شرایط صدور کارت شناسایی هوشمند در استان را ۵۴۶ هزار نفر دانست و گفت: برای حدود ۸۷ درصد آنها کارت هوشمند صادر شده است.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اینک بالای ۹۵ درصد اسناد هویتی در سطح استان مکانیزه شده اند.

46

کد خبر 1336394

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان کهگیلویه وبویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۶۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی

به گزارش خبرگزاری مهر، در بخش دوم جلسه شورای عالی قوه قضائیه، عباس مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی نیز در این جلسه به ارائه آماری از میزان و نوع پرونده‌های رسیدگی شده در مراکز پزشکی قانونی طی سال گذشته پرداخت و گفت: طی سال ۱۴۰۲ در ۴۵۰ مرکز پزشکی قانونی سطح کشور، بیش از دو میلیون و ۱۵۰ هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت که از این تعداد، ۸۷ درصد مربوط به معاینات بالینی، حدود ۷ درصد در زمینه خدمات آزمایشگاهی، نزدیک به سه‌ونیم درصد مربوط به معاینات اجساد و حدود یک‌ونیم درصد در حوزه کمیسیون‌های تخصصی بوده است.

علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از روند تعیین تکلیف خودروها و موتورسیکلت‌های رسوبی در توقف‌گاه‌های زیر نظر فراجا در استان تهران پرداخت و گفت: در راستای تعیین تکلیف خودروها و موتورسیکلت‌های رسوبی در توقف‌گاه‌های زیر نظر فراجا در استان تهران تاکنون ۱۱ جلسه به میزبانی دادگستری استان و با حضور مقامات ذیربط برگزار شده و در رابطه با بیش از ۶۵ هزار و ۷۰۰ دستگاه وسیله نقلیه اقدامات لازم صورت گرفته و پرونده‌های قضائی مربوط به این وسایل نقلیه، به دادگاه انقلاب ارجاع شده‌اند.

وی افزود: تاکنون در رابطه با بیش از ۲۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه وسیله نقلیه از سوی دادگاه انقلاب اسلامی تهران رأی صادر شده و روند رسیدگی به پرونده‌های ۳۷ هزار و ۸۰۰ دستگاه دیگر نیز در حال انجام است.

رئیس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: تا امروز تعداد دو هزار و ۴۸۵ دستگاه خودرو و موتورسیکلت بر اساس احکام قضائی صادره از سطح پارکینگ‌های استان تهران خارج شده‌اند و طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده، مقرر است که تا ۲۷ خرداد ۱۴۰۳، تمام وسایل نقلیه از سطح این پارکینگ‌ها خارج شوند.

علی صالحی دادستان تهران نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته دادستانی تهران در حوزه گمرکات و سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در سال ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: مسؤولان دادستانی تهران در سال گذشته و در راستای ساماندهی وضعیت گمرکات و اموال تملیکی، ۱۰ جلسه را برگزار کرده و ۴۵ بازدید میدانی انجام دادند.

وی با اشاره به تصویب ۲۱۹ مصوبه از سوی دادستانی تهران در راستای ساماندهی وضعیت گمرکات و اموال تملیکی طی سال گذشته، از تعیین تکلیف ۱۴۵ دستگاه وسیله نقلیه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

صالحی همچنین از تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی تهران به ارزش تقریبی ۹۲ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این میزان ردیف کالا از حیث تعداد اقلام ۲۳ درصد و از حیث ارزش ریالی ۱۱۶ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

دادستان تهران در ادامه، از تعیین تکلیف ۲۴۵ دستگاه وسیله نقلیه که در پارکینگ‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تهران قرار داشتند، خبر داد و گفت: همچنین طی سال گذشته، در نتیجه اقدامات صورت گرفته در راستای تعیین تکلیف اموال بلا صاحب موجود در فرودگاه‌ها، ادارات پست و یگان‌های انتظامی، بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ فقره از این اموال در فرودگاه‌ها، بیش از هزار و ۱۰۰ فقره در ادارات پست و بیش از ۴۲ هزار و ۹۰۰ فقره در یگان‌های انتظامی، تعیین تکلیف شدند.

کد خبر 6092178

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی
  • ۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس
  • ضرورت اقناع سازی مخاطبین در خصوص فرزندآوری توسط رسانه‌ها
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • در مقابل هر ۱۰۰ زن فوت شده در ایران چند مرد سال گذشته فوت کردند؟
  • آمار مرگ و میر در سال گذشته
  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند
  • هزینه ساخت مسکن چند درصد افزایش یافته است؟