Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان،  شبکه فرانس ۲۴ گزارش داد روز شنبه در بیست و چهارمین روز اعتصاب در فرانسه در اعتراض به اصلاح نظام بازنشستگی، معترضان به نظام سرمایه داری نیز به اعتصاب کنندگان پیوستند.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، روز گذشته به دعوت بسیاری از اتحادیه‌ها، سراسر فرانسه شاهد برگزاری تظاهرات گسترده‌ای بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معترضان به نظام سرمایه داری نیز در برخی شهر‌ها در تجمع‌های اعتصاب کنندگان شرکت کردند.

خبرنگار شبکه فرانس ۲۴ در گزارش خود گفت: اعتصاب کنندگان در پاریس اوایل بعد از ظهر روز گذشته تظاهرات خود را از ایستگاه راه آهن "گار دو نور" (ایستگاه شمالی) آغاز کردند. به گفته فرمانداری پاریس حدود چهار هزار و ۵۰۰ نفر در تظاهرات روز گذشته شرکت کردند. همه اتحادیه‌ها در این تظاهرات شرکت کرده بودند. کارکنان راه آهن و پرسنل بخش حمل و نقل عمومی پاریس و حومه در بیست و چهارمین روز اعتصاب در صفوف نخست این تظاهرات به چشم می‌خوردند. تظاهرات کنندگاه همچنان همان خواسته قبلی را دارند؛ یعنی صرف نظر دولت از اصلاح نظام بازنشستگی.

بعد از ظهر روز گذشته نیز صد‌ها نفر از معترضان به نظام سرمایه داری به صفوف اعتصاب کنندگان پیوستند. برخی از آن‌ها تلاش کردند موانعی ایجاد کنند، اما تلاش آن‌ها بیهوده بود. در پی بروز تنش میان نیرو‌های پلیس ملی فرانسه (CRS) و معترضان که به بازداشت شش نفر منجر شد، تظاهرات حدود ساعت ۱۷:۰۰ به وقت محلی پایان یافت و آرامش در پایتخت فرانسه برقرار شد.

مردم فرانسه روز گذشته در سراسر کشور از جمله در نانسی تظاهرات کردند. معترضان این شهر جنوبی فرانسه نیز برای ادامه تظاهرات مصمم هستند.

در استراسبورگ نیز صد‌ها نفر به خیابان‌ها آمدند. در شهر بزیه هم جامعه معلمان و اساتید به جمع کارکنان معترض بخش راه آهن پیوستند.

تا زمان از سرگیری گفتگو میان دولت و نمایندگان اتحادیه‌ها که قرار است اوایل ژانویه ۲۰۲۰ برگزار شود، اعتراض شدید اعتصاب کنندگان همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: حمله جلیقه زردهای فرانسوی به بزرگترین شرکت تولید محصولات تراریخته در جهان + فیلم 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی انتهای پیام/  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانلود فیلم فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۶۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری شدید بین تظاهرکنندگان و پلیس در فرانسه+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، پلیس فرانسه امروز چهارشنبه تظاهرات مردم این کشور در روز جهانی کارگر در شهر لیون را که در حمایت از غزه و فلسطین نیز برگزار شده بود، با شدت سرکوب کرد.

تصاویر منتشر شده از سوی رسانه ها نشان از آغاز درگیری های شدید میان تظاهرکنندگان و پلیس در تظاهرات اول ماه می در لیون و پاریس در فرانسه حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در تظاهرات هم پاریس ناآرامی‌ها ادامه دارد به نحوی که پلیس با استفاده از باتوم و سایر لولزم سرکوب در تلاش است تا تظاهرکنندگان را متفرق کند؛ هرچند تا کنون در این کار ناکام بوده است.

بر این اساس، تا کنون تنها در شهر لیون فرانسه ۱۷ نفر بازداشت شده اند.

بازداشت شهروندان فرانسه در شهر پاریس پایتخت این کشور هم ادامه دارد؛ اما تا کنون آمار و ارقام دقیقی از این رخ‌داد رسانه ای نشده است.

این در حالیست که در روز اول ماه می، به مناسبت روز کارگر، تظاهرات به طور سنتی در فرانسه برگزار می شود. در مجموع ۲۷۰ برنامه اعتراضی در سراسر این کشور اعلام شده است که تا ۱۵۰ هزار نفر می توانند در آن شرکت کنند. این تظاهرات ها امسال در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و با اعتراض به تداوم نسل کشی آن ها از سوی اشغالگران قدس رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است.

کد خبر 6094534

دیگر خبرها

  • حلقه‌های المپیک در پاریس به آتش کشیده شد!
  • دیدنی های امروز؛ اعتراضات روز جهانی کارگر
  • فلیم| سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه
  • درگیری پلیس با تظاهرات‌کنندگان روز کارگر در پاریس
  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه + فیلم
  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه
  • درگیری شدید بین تظاهرکنندگان و پلیس در فرانسه+ فیلم
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • پیوستن دانشگاه سوربن به جنبش ضدصهیونیستی 
  • دانشگاه «سوربن» فرانسه در دست حامیان فلسطین