Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@21:44:33 GMT

ارجاع لایحه بودجه 99 شهرداری با 10 روز تأخیر

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۸۷۱۱۱

ارجاع لایحه بودجه 99 شهرداری با 10 روز تأخیر

رئیس شواری اسلامی شهر تهران اعلام کرد که لایحه بودجه 99 شهرداری با 10 روز تأخیر و تا تاریخ 25 دی ماه به شورا تقدیم می‌شود.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی صبح امروز با ترک صحن علنی جلسه و سپردن مدیریت جلسه به نایب رئیس شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: قبل از آن که هوای پایتخت به گونه‌ای آلوده شود که مدارس تعطیل شود، یک جلسه با جهانگیری معاون اول  در حاشیه جلسه هیات دولت در مورد توسعه حمل و نقل کلانشهرها داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این جلسه تصویب شد که دولت 6000 میلیارد تومان در راستای خرید 3000 اتوبوس داخلی به شهرداری‌ها کمک می‌کند که از این میان 1500 اتوبوس متعلق به شهرداری تهران است.

هاشمی افزود: همچنین بازسازی یکهزار دستگاه اتوبوس نیز از طرق مختلف از جمله تبصره 18 نیز به تصویب رسید و دولت اعلام کرد که تا سقف 6000 میلیارد تومان تامین اعتبار می‌کند و اگر هزینه‌ها افزایش یافت باید خود شهرداری‌ها این هزینه‌ها را بدهند.

وی با بیان این که در حوزه تامین واگن مترو نیز دولت می‌بایست 630 واگن را تامین کند که اقدامات اولیه توسط بانک مرکزی انجام شده است، اظهار کرد: در حال حاضر توپ خرید اتوبوس و واگن مترو در زمین شهرداری است و باید به طور جدی پیگیری کند. شهرداری دو سال فرصت دارد که 1500 دستگاه اتوبوس نو، بازسازی یکهزار اتوبوس و خرید 630 واگن را انجام دهد اما در کشور ناهماهنگی جدی بین دستگاه‌ها وجود دارد و مسئولان شهری باید پیگیری کنند تا از این موانع رد شوند و معمولا این مصوبات تا به اجرا برسد باید تلاش زیادی شود و مسئولان وظیفه دارند که وقت بگذارند و این مشکلات را حل کنند و با مردم و مسئولان حرف بزنند. همیشه در کشور وضعیت همین بوده است و برخی از مدیران با سرعت این مسیر را طی می‌کنند و برخی هم ممکن است زمان لازم را داشته باشند.

رئیس شواری اسلامی شهر تهران با بیان این که همه کلانشهرها 45 هزار میلیارد تومان قانونا از دولت طلب دارند، گفت: لازم است که دیوان محاسبات وارد شود و بگویند چرا حق حمل و نقل در قانون هدفمندی داده نشده است و از رحمانی فضلی و جمالی نژاد می‌خواهم که این 45 هزار میلیارد تومان کلانشهرها را پیگیری کنند؛ چرا که قانونا این پول برای شهرداری ها است.

وی با بیان این که دو هفته قبل نیز گزارشی منتشر شد که براساس آن سهم شهرداری تهران از محل صرفه جویی در مصرف سوخت حدود 9.5 سنت مشخص شد، گفت: در مجموع برای شهرداری تهران یک میلیون و 600 هزار دلار مشخص شد که وزارت نفت موظف است این پول را پرداخت کند که باید این موضوع از سوی مسئولان شهرداری پیگیری شود چرا که معمولا دستگاه‌های دولتی به سختی پول می‌دهند.

هاشمی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود این همه تکالیف هنوز معاونت حمل و نقل با سرپرست اداره می‌شود، ادامه داد: یوسف حجت قائم مقام معاونت بوده و مدیری باسابقه است و می‌تواند در مقام سرپرست نیز اجرای این قوانین را پیگیری کنند.

وی در پاسخ به این سوال که شما در مصاحبه شهردار تهران را ترسو خواندید اظهار کرد: من هیچ وقت انتقاد نکردم و در این مورد صبحت نمی‌کنم و حقم است که بتوانم صحبت نکنم.

هاشمی در مورد لایحه شهرداری درباره رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی نیز گفت: تعداد دانشگاه‌های علمی کاربردی سال گذشته به 4 مرکز رسید و حالا بازنگری در رشته‌ها را در دستور کار قرار دادیم، اما متأسفانه دو کمیسیون در عین بررسی، به این موضوع توجه نکردند و حالا پیشنهاداتشان را در صحن علنی مطرح کردند که این مسئله موجب افزایش زمان رسیدگی به این لایحه شد.

رئیس شواری اسلامی شهر تهران در مورد زمان تقدیم لایحه بودجه به شورا تصریح کرد: قانونا شهرداری تا 15 دی ماه باید این لایحه را بدهد اما فکر می‌کنم که با یک هفته یا 10 روز تأخیر نهایتا تا 25 دی ماه لایحه بودجه 99 را تقدیم شورای شهر تهران کند.

وی درباره ارجاع لایحه اصلاح ساختار شهرداری به شورا اظهار کرد: این لایحه به شورا رسیده و با این که قرار بود تعداد معاونت‌ها از 9 به 6 برسد؛ اما حناچی عنوان کرد که بهتر است این کار به تدریج انجام شود و گویا قرار است تعداد معاونت‌ها از 9 به 7 معاونت برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران شهرداري تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۷۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد که ایرادات احتمالی شورای نگهبان به جداول لایحه بودجه سال جاری بعد از تعطیلات مجلس شورای اسلامی جهت سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اتمام بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مربوط به جداول در جلسات علنی هفته جاری مجلس شورای اسلامی مصوبات مجلس برای اعلام نظر به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: اگر شورای نگهبان به این مصوبات ایرادی را وارد کرد مجلس شورای اسلامی بعد از تعطیلات هفته آینده ایرادات شورای نگهبان را مورد بررسی قرار داده و رفع خواهد کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا مجلس یازدهم تا قبل از پایان عمر خود تکلیف بخش دوم لایحه بودجه را مشخص کرده تا به عنوان قانون به دولت ابلاغ شود.

کوچکی‌نژاد همچنین درباره وضعیت برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: روز گذشته مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان در برنامه هفتم توسعه را رفع کرد و در برخی موارد نیز به مصوبات قبلی خود اصرار کرد که این موارد به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود لذا مجددا اصلاحات اعمال شده در برنمامه هفتم به شورای نگهبان برای اعلام نظر تقدیم خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه تاکید کرد که تکلیف برنامه هفتم تا پایان مجلس یازدهم مشخص خواهد شد و برای اجرا به دولت ابلاغ می‌شود.

به گزارش ایسنا، طبق اصلاحات آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی روند بررسی بودجه تغییر کرده است بدین شکل که ابتدا مجلس شورای اسلامی بخش اول لایحه مربوط به احکام و منابع و مصارف را بررسی و تصویب می‌کند بعد از تصویب بخش اول و ابلاغ به دولت، نوبت به بررسی بخش دوم مربوط به جداول می‌شود.

بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در اسفندماه ۱۴۰۲ برای اجرا به دولت ابلاغ شد و مجلس بخش دوم لایحه بودجه را در هفته جاری بررسی کرد.

بررسی جداول در صحن مجلس شورای اسلامی برای اولین بار صورت گرفت. پیش از این و در سال‌های گذشته و مجالس قبلی تنها احکام و سقف منابع و مصارف لایحه بودجه در صحن مجلس رسیدگی می‌شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اتوبوس‌های تولید گروه بهمن به پایتخت رسید
  • قرارداد شهرداری تهران با چین ابهامی ندارد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار است
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست
  • دفاع تمام قد چمران از شهرداری؛ درختی در پارک لاله قطع نخواهد شد/ قرارداد خرید اتوبوس برقی هیچ مشکلی ندارد
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند / کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند / ب
  • ۱۵۰ شرکت دولتی در نیمه اول ۱۴۰۲ زیان‌ده بودند
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟
  • چهارمین مرحله تحویل اتوبوس‌ های اسنا به شهرداری تهران+فیلم
  • پایانی بر حواشی بودجه شهرداری کرمانشاه در شورای شهر