Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- افراسیابی گفت: در راستای حفاظت از اراضی ۲۰ هزار کیلومتر در مناطق حساس کمربند حفاظتی احداث شده است. تاریخ انتشار: 12:02 - 08 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۱۱۸۹

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، بهمن افراسیابی معاونت حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور در نشست خبری اظهار کرد: تخریب و تهدید منابع طبیعی از ۲ منظر قابل بررسی است، اما آنچه بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد تخریب‌هایی است که دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: یک بخش از تخریب‌ها که اثرات عمیق تری دارد بحث بهره برداری‌های نامتعارف از توان سرزمین است.

معاونت حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها با اشاره به حفاظت فیزیکی و عوامل تخریب گفت: به ازای هر ۴۰ هزار هکتار یک نفر کار حفاظت را انجام می‌دهد که باید به ازای هر ۱۰ هزار هکتار یک نفر این حفاظت را انجام دهد و بیشتر سعی شده از جوامع محلی برای حفاظت استفاده شود.

افراسیابی تاکید کرد: در زمینه حفاظت ۲۰ هزار کیلومتر در مناطق حساس کمربند حفاظتی احداث شده است.

خبر در حال تکمیل...   بیشتر بخوانید: پتانسیل کاشت سالیانه ۱۰۰ تا ۱۷۰ میلیون اصله نهال در کشور

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: منابع طبیعی اخبار اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی آبخیزداری جنگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۷۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت

یاسر ریاضی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت گفت: به منظور حفظ حقوق بیت المال و برخورد با تصرفات اراضی ملی، مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی در محدوده منطقه حفاظت شده سیاهمزگی و دستور مقام قضایی اقدام به رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی جنگلی کردند.

به گفته او، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شفت بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در جهت حفاظت از انفال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی به صورت شبانه روزی و حتی در ایام تعطیل در راستای حراست و صیانت از اراضی ملی در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت تصریح کرد: دوستداران محیط زیست می‌توانند گزارش‌های خود را در خصوص تخریب، تصرف و آلودگی محیط زیست به اطلاع اداره حفاظت محیط زیست برسانند و محیط بانان و حافظان طبیعت را یاری کنند تا با سودجویان مطابق قانون برخورد قاطع صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • اجرای کشاورزی حفاظتی در بیش از ۷ هزار هکتار از اراضی زراعی ارومیه
  • قطعی برق برخی از مناطق یاسوج
  • رفع تصرف ۱۱۶ هکتار از اراضی دولتی در استان اردبیل
  • ۱۱۶ هکتار از اراضی ملی استان اردبیل رفع تصرف شد
  • ۳۳۰۰ کیلومتر پروژه ریلی در حال ساخت در کشور داریم
  • تامین سرانه‌های آموزشی گرمدره با تخصیص اراضی دولتی
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد
  • ۲۷ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در مزارع آمل تخریب شد
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت