Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد، در حوادث آبان ماه حدود 100 نفر در کشور کشته شده‌اند، گفت: قوه قضائیه براساس وظایفی که دارد باید آمار دقیق کشته‌شدگان را اعلام کند.

حسن نوروزی در گفتگو با خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره آمار و ارقام کشته‌شدگان حوادث آبان ماه که اخیراً از سوی خبرگزاری رویترز منتشر شده است با بیان اینکه دشمنان و رسانه‌های آنها در حوادث آبان ماه سال 98 دست به دروغ‌پردازی زدند، اظهار کرد: رسانه‌هایی که از سوی آمریکا و انگلیس تأمین مالی می‌شوند، همواره به‌دنبال تخریب نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و با همین رویکرد در حوادث اخیر نیز اقدامات خود را پیش بردند و آنها اعلام می‌کنند که در اعتراضات مردم بعد از افزایش قیمت بنزین، حدود یک‌هزار و 500 نفر کشته شدند که این آمار با بررسی‌هایی که ما در کمیسیون قضائی مجلس انجام دادیم اختلاف فاحشی دارد و براساس بررسی‌ها، حدود 100 نفر در کل کشور در آبان ماه کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از طرفی اکثر افرادی که جان خود را از دست دادند، توسط عوامل گروه‌های معاند و سلطنت‌طلب کشته شدند و منافقان در حوادث اخیر با نفوذ بین مردم معترض دست به کشتن آنها می‌زدند و این اقدام را گردن نیروهای امنیتی و انتظامی می‌انداختند. این موضوع از سوی خود بازداشت‌شدگان نیز بیان شده است و آنها به رابطه خود با منافقان اعتراف کردند.

تشکیل 400 پرونده قضائی بعد از اتمام حوادث آبان ماه

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درحال حاضر 400 پرونده برای بازداشتی‌های اخیر تشکیل شده است، تصریح کرد: قوه قضائیه با توجه به موضوع رأفت اسلامی با بازداشتی‌های اخیر برخورد کرده است و افرادی که به‌دلیل اعتراض بازداشت شده بودند، درحال حاضر بیرون از زندان هستند اما برخورد با افرادی که دو روز کشور را به ناامنی بردند خواست مردم است و قوه قضائیه با عوامل منافقان در کشور به‌شدت برخورد می‌کند.

نوروزی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نیست قوه قضائیه در راستای شفاف‌سازی اقدام به انتشار آمار کشته‌شدگان کند؟ گفت: ما معتقدیم قوه قضائیه براساس وظیفه‌ای که دارد باید آمار کشته‌شدگان را اعلام کند و نه تنها دستگاه قضائی، بلکه نهادهای امنیتی نیز به جای تکذیب آمار رسانه‌های خارجی باید آمار دقیق را اطلاع‌رسانی کنند تا مردم در جریان امور قرار بگیرند.

در حوادث آبان ماه سال 98 اراذل و اوباش سابقه‌دار در شهرستان‌های ورامین، بهارستان، شهریار و رباط‌کریم، در قبال دریافت پول‌های هنگفت از گروه‌های معاند و منافق، اقدام به آتش زدن بانک‌ها و تخریب اموال عمومی کردند

وی افزود: در شهرستان رباط کریم و بهارستان که شدت اغتشاشات بیشتر از مکان‌های دیگر بود، شاهد حمله برخی از افراد به کلانتری‌ها و پایگاه‌های بسیج بودیم و ما معتقدیم مردم معترض هیچ‌گاه به مقر ناجا حمله نمی‌کنند، لذا این اقدام از سوی افرادی خاص و با برنامه قبلی صورت گرفت و نیروی انتظامی در هیچ استانی به‌صورت مستقیم به مردم تیراندازی نکرد، اما به این نکته نیز باید توجه کرد که وقتی افراد به کلانتری حمله می‌کنند و اتفاقاً مسلح هم هستند، مأموران چاره‌ای به مقابله با آنها ندارند. در شهرستان شهریار، اسلامشهر و بهارستان افرادی بازداشت شدند که از اراذل و اوباش سابقه‌دار بودند و برای انجام اقدامات خود از گروه‌های معاند پول دریافت می‌کردند.

اگر اسلحه‌های کلانتری 112 بوستان به دست اغتشاش‌گران می‌افتاد، فاجعه رخ می‌داد

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس گفت: مأموران امنیتی و انتظامی در روز اول اعتراضات خویشتن‌داری کردند و سعی بر این داشتند تا با سخنرانی، مردم را آرام کنند اما در روز دوم که منافقان و معاندان وارد صف مردم شدند آن فجایع به بار آمد. در شهرستان بهارستان، اغتشاش‌گران به کلانتری 112 بوستان حمله کردند و اگر اسلحه و مهماتی که در آنجا بود به دست اخلال‌گران می‌افتاد، معلوم نبود چه بلایی سر مردم می‌آمد.

نوروزی با بیان اینکه در حوادث آبان ماه 98 خسارت بسیاری به دولت وارد شد، گفت: نیروهای امنیتی و انتظامی وقتی جریان را متوجه شدند، قاطه وارد میدان شدند و قائله را که معتقدیم توطئه دشمن بود جمع کردند. البته وقتی مردم معترض صف خود را از اغتشاش‌گران جدا کردند، مأموران به‌راحتی توانستند بر اوضاع مسلط شوند.

وی گفت: در همه موارد باید براساس قانون پیش برویم و ما معتقدیم هر فردی اگر در حوادث آبان ماه تخلفی انجام داده است باید به پرونده فرد مذکور رسیدگی شود و در این راه فرقی هم ندارد که فرد از مأموران انتظامی و امنیتی باشد یا مردم عادی، لذا تجربه نشان داده است که رعایت قانون در همه شرایط بهترین نتیجه را خواهد داشت. 

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس با بیان اینکه امنیت خط قرمز مأموران امنیتی و انتظامی است، خاطرنشان کرد: دشمنان بعد از موضوع تحریم‌ها به سمت ایجاد ناامنی در کشور رفته‌اند و این رویکرد را در حوادث آبان ماه دیدیم. درحالی که همه می‌دانند اعتراض با آتش زدن بانک و تخریب اموال عمومی تفاوت دارد.

انتهای پیام/4110/

منبع: آنا

کلیدواژه: اشرار مسلح حسن نوروزی افزایش قیمت بنزین اغتشاش سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۷۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد

ایسنا/کرمانشاه کرمانشاه با توجه به زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های خوبش، به عنوان هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور انتخاب شد.

بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، امروز(هشتم اردیبهشت) در نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه، با اشاره به افزایش حوادث کوهستان در کشور، اظهار کرد: افزایش حوادث کوهستان ناشی از  گسترش روی آوردن مردم به طبیعت و کوهنوردی است که باید خود را برای امدادرسانی در این حوادث آماده کرده و از طرفی مردم را نیز از نقاط حادثه‌خیز آگاه کنیم. 

وی افزود: سازماندهی خوبی در کشور برای مقابله با حوادث کوهستان آغاز شده و از هیات‌های کوهنوردی در استان‌ها نیز انتظار می‌رود که مسیرهای پرتردد و ایمن کوهنوردی را در نقاط مختلف استانها شناسایی، علامت‌گذاری و به مردم معرفی کنند تا آمار تلفات در این بخش کاهش پیدا کند. 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: گاها در برخی از استانها در مسیرهای کوهنوردی پرتردد، راهنما مستقر کرده‌اند که این موضوع آمار تلفات حوادث کوهستان آنها را کاهش داده است. 

وی با بیان اینکه با ایجاد یک فضای ایمن در کوهستان می‌توان مردم را بیشتر به سمت کوهنوردی ترغیب کرد، گفت: در استانی مانند کرمانشاه، کوه بیستون واقع شده که چهارمین توده سنگی بزرگ دنیاست و می‌تواند یک دانشگاه صخره‌نوردی برای علاقمندان به این رشته باشد و اگر تبلیغات مناسبی روی آن صورت گیرد، می‌تواند به عنوان یک جاذبه گردشگری، سنگنوردان زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب کند و به تبع ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای مردم محلی فراهم کند. 

محمودی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های خوب کرمانشاه برای امداد و نجات حوادث در غرب کشور، افزود: براین اساس در نشست امروز مصوب می‌شود که کرمانشاه به عنوان مرکزیت پشتیبانی و هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور انتخاب شود تا در مواقع بحران، استان‌های همجوار خود را پشتیبانی کند.  

وی تصریح کرد: در این راستا در بحث تجهیزات و پایگاه هوایی کمک‌هایی را به این استان خواهیم داشت و از بالگردهایی که قرار است امسال خریداری شود، یک بالگرد دیگر را به کرمانشاه اختصاص خواهیم داد تا در زمان آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع، استان‌های غرب کشور را پشتیبانی کند. 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور متذکر شد: اگر زیرساخت‌های لازم در استان تامین شود و یک  آشیانه دیگر در فرودگاه کرمانشاه احداث شود، می‌توانیم سه تا چهار بالگرد دائمی را در این استان مستقر کنیم تا پشتیبانی لازم را در زمان وقوع آتش‌سوزی در حداقل زمان ممکن برای کرمانشاه و استان‌های همجوار انجام دهد. 

وی به  قرار گرفتن کرمانشاه در مسیر تردد زوار اربعین هم اشاره کرد و گفت: سال گذشته در بحث امداد و نجات در مسیر تردد زوار اربعین، کرمانشاه از استان‌های موفق بود. امسال نیز اگر میزان استقبال از مرز خسروی بالاتر برود، تجهیزات دیگری را در اختیار استان قرار می‌دهیم. 

محمودی در ادامه با بیان اینکه کرمانشاه می‌تواند پایگاه‌های جدید امداد و نجات داشته باشد، افزود: در این زمینه باید خود استان و خیرین حمایت‌های لازم را داشته باشند. 

به گفته وی، در بحث تجهیزات تخصصی مورد نیاز سیلاب نیز امسال کمک‌هایی به این استان صورت خواهد گرفت. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • دستگیری سارق کالا و احشام در یاسوج
  • شرط موفقیت شوراها، ارتباط مستقیم با مردم است
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • شرط موفقت شوراها، ارتباط مستقیم با مردم است
  • کشف ۸۰۰ گرم هروئین از مخفیگاه خرده‌فروشان مواد مخدر
  • غافلگیری قاچاقچیان در محل دپوی ۴۳۵ کیلو مواد مخدر در ریگان