Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر مریم حضرتی، گفت: در روز پنج شنبه هفته جاری و همزمان با میلاد حضرت زینب (س) مراسم جشن بزرگ روز پرستار نیز با همکاری معاونت پرستاری وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری مانند دو سال گذشته برگزار می‌شود. در جشن روز پرستار همه گروه‌های پرستاری از جمله پرستاران دانشگاه‌ها و مراکزدرمانی دولتی، نظامی، تامین اجتماعی، خیریه‌ها و شرکت نفت، روسای دانشکده‌های پرستاری، هیات مدیره‌های نظام پرستاری و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت می‌کنند. این جشن با حضور مقام عالی وزارت بهداشت و تنی چند از مقامات کشوری برگزار می‌شود.

حذف طرح قاصدک در پرداخت‌های پرستاران

وی به جلسه روز گذشته اعضای شورای عالی نظام پرستاری با وزیر بهداشت و معاون کل وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: نتایج این جلسه خبر‌های خوبی را برای پرستاران به دنبال داشت. پس از دو سال تلاش معاونت پرستاری وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری، روز گذشته وزیر بهداشت دستور اکید دادند که طرح «قاصدک» در پرداخت‌های گروه‌های پزشکی و پرستاری حذف شود.

به گفته معاون پرستاری وزیر بهداشت، پرداخت‌ها در طرح قاصدک ظاهرا باید مبتنی بر عملکرد می‌بود، اما عملا پرداخت‌ها در این طرح مبتنی بر درآمد بود نه عملکرد؛ بنابراین چه پرستاران و چه پزشکان هر کسی که درآمد بیشتری داشت، برداشت بیشتری نیز داشت. بر همین اساس پرستاران خواهان اجرای عدالت و حذف طرح قاصد بودند که خوشبختانه با دستور اکید وزیر بهداشت این طرح حذف شد.

حضرتی این را هم گفت که باید طرحی مناسبت جایگزین طرح قاصدک شودالبته با توجه به اینکه ممکن است این موضوع مقداری زمانبر شود مقرر شد کارگروهی برای اصلاح نظام پرداخت با مشارکت معاونت‌های پرستاری درمان، توسعه و معاون کل وزارت بهداشت و همچنین نمایندگان سازمان نظام پرستاری تشکیل و در این مورد بحث شود.

وی گفت: طی دو سال گذشته طرح‌های مختلفی برای نظام پرداخت پرستاران ارائه شده است که این طرح‌ها باید در کارگروه مذکور مطرح و در نهایت طرحی مناسب انتخاب و جایگزین طرح قاصدک شود.
پرداخت بخشی از معوقات پرستاران تا روز پرستار

حضرتی همچنین از دستور وزیر بهداشت برای پرداخت بخشی از معوقات پرستاران تا روز و هفته پرستار خبر داد و درباره پرداخت معوقات پرستاران به ایسنا گفت: در حال حاضر میانگین معوقه کارانه و اضافه‌کار پرستاران به ترتیب ۱۲ و ۹ ماه است البته برخی از دانشگاه‌ها در پرداخت‌ها به روز هستند، اما این معوقات در برخی از دانشگاه‌ها نیز به ۱۴ ماه هم می‌رسد.

معاون پرستاری وزیر بهداشت در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به برگزاری آزمون جذب پرستاران گفت: این آزمون برگزار شده و اکنون فرایند جذب ۵۰۰۰ نیروی پرستاری در حال انجام است. این پرستاران برای بیمارستان‌های جدید التاسیس جذب و به کار گرفته خواهند شد. همچنین وزیر بهداشت برای جذب ۴۵۰۰ پرستار دیگر در اسفند ماه قول دادند که امیدواریم فرایند‌های آن نیز انجام و این موضوع محقق شود.

حضرتی همچنین از اقدامات انجام شده برای پوشش بیمه‌ای مراقبت‌های پرستاری در منزل خبر داد و به ایسنا گفت‌: استاندارد‌های خدمتی برای بیماری‌های مزمن و شایع نظیر سکته مغزی، بیماران بستری در آی‌سی‌یو که نیاز به مراقبت دارند، نارسایی مزمن قلب، نوزادان مبتلا به ایکتر (زردی نوزادان که نیاز به فوتوتراپی دارند)، مراقبت‌های تسکینی در سرطان و بیماری‌های انسداد مزمن ریوی (copd) تدوین شده و مورد تایید معاونت درمان نیز قرار گرفته است. این استاندارد‌های خدمتی جهت تصویب نهایی به شورای عالی بیمه ارسال می‌شود و پس از تصویب در شورای مذکور، برای اجرا ابلاغ سراسری خواهد شد.

وی در این باره گفت: پرستاری که در منزل ارائه مراقبت دارد باید صلاحیت حرفه‌ای داشته باشد، بر همین اساس کلیه پرستارانی که در منزل ارائه مراقبت دارند باید صلاحیت علمی اخلاقی، انضباطی و قانونی داشته باشند و تمام این مباحث کنترل خواهد شد. این موضوع الزامی است که انجام گرفته است. از طرف دیگر تاکنون خدمات پرستاری تنها در بیمارستان تعریف شده بود و استاندارد‌های خدمت در منزل تعریف نشده بود. در حال حاضر استاندارد‌های خدمت پرستاری در منزل تعریف و تعیین شده است و به جهت آن که تعرفه آن نیز مشخص شود باید در شورای عالی بیمه مورد بررسی و تصویب نهایی قرار گیرد.

وی همچنین گفت: حسن دیگر این استاندارد‌های خدمتی آن است که اگر مساله قانونی و سوگیری قانونی پیش آید قاضی باید بر اساس استاندارد‌های خدمت قضاوت کند که آیا در خدمت مربوطه از استاندارد‌ها عدول شده است یا خیر؟ در مجموع این استاندارد‌ها به نوعی حمایت از مردم است و برای اولین بار نیز در کشور تهیه شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اجتماعی استخدام پرستار استخدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۷۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای رلوو: منچستریونایتد علاقه‌مند به استخدام ژاوی بود!

باشگاه منچستریونایتد در ژاوی مربی جوانی را می‌دید که در سراسر جهان به عنوان یک اسطوره شناخته شده است.

طرفداری | منچستریونایتد با دقت فراوان به وضعیت ژاوی در بارسلونا توجه داشت؛ آنها به دنبال جانشینی برای اریک تن هاخ هستند.

به گزارش رلوو، باشگاه منچستریونایتد با دقت تحولات روز گذشته در بارسلونا را دنبال می‌کرد. با توجه به احتمال جدایی اریک تن هاخ از هدایت شیاطین سرخ در پایان فصل، ژاوی به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی جانشینی او در نظر گرفته شده بود. اما با تایید تداوم حضور ژاوی در بارسلونا، سران یونایتد ناامید شده‌اند و باید به جستجوی خود برای سرمربی جدید ادامه دهند.

دلایل علاقه منچستریونایتد به ژاوی

باشگاه انگلیسی که از کریسمس گذشته تحت مالکیت جیم رتکلیف میلیاردر قرار گرفته است، مدتی است که در جستجوی جانشینی برای تن هاخ است. تن هاخ با وجود داشتن قرارداد تا سال 2025، به جز در صورت وقوع اتفاقی غیرمنتظره، به کار خود در این باشگاه ادامه نخواهد داد. نام ژاوی مدتی است که روی میز شیاطین سرخ بوده و آنها او و تحولات باشگاه اسپانیایی را زیرنظر داشتند.

آنها در ژاوی مربی جوانی را می‌دیدند که در سراسر جهان به عنوان یک اسطوره شناخته شده است. ژاوی در سطح بالایی در دوران حرفه‌ایش در مستطیل سبز بازی کرده و از احترام زیادی در بین هواداران و اهالی فوتبال برخوردار است. او در دوران مربیگری خود در بارسلونا نشان داده که توانایی رهبری یک تیم بزرگ و هدایت آن به سمت موفقیت را دارد. تمام این موارد در تضاد با مربی انگلیسی چون گراهام پاتر است و بیشتر شبیه به خولن لوپتگی که پیش از ورود رتکلیف و زمانی که تن هاخ در آستانه اخراج در دسامبر بود، او نیز نامزد این سِمت بود.

البته باشگاه منچستریونایتد هیچ مذاکره‌ رسمی با آرتورو کانالز، ایجنت ژاوی، انجام نداد، اما پس از اعلام ژاوی مبنی بر ترک بارسلونا در پایان فصل، یونایتد به او علاقه‌مند شد. در واقع شیاطین سرخ هنوز مدیر ورزشی ندارد و منتظر نهایی شدن حضور دن اشورث است و در این راستا جیسون ویلکاکس را به عنوان دستیار دوم خود به تازگی استخدام کرده است.

با ماندن ژاوی در بارسلونا، منچستریونایتد یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های خود را برای تصاحب نیمکت اولدترافورد در فصل آینده از دست داد.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • ادعای رلوو: منچستریونایتد علاقه‌مند به استخدام ژاوی بود!
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد