Web Analytics Made Easy - Statcounter

صالحی از رسیدگی خارج از نوبت و برخورد جدی با جرایم و تخلفات انتخاباتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « علی صالحی » در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان هرمزگان با تبیین نقش و جایگاه انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که برخاسته از مردم سالاری دینی است اظهار داشت : آنچه در هر انتخاباتی مهم است ؛ اصل حضور گسترده و حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی است،چرا که این حضور به منزله تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و شهداست که موجب امید و خوشحالی دوستداران انقلاب و یأس و سرخوردگی دشمنان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: با توجه به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه ۱۳۹۸ و در اجرای ماده ۶۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ، شعب اختصاصی در دادگاه و دادسرا جهت رسیدگی خارج از نوبت به جرائم انتخاباتی تعیین شده‌اند.

 

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اعلام اینکه تکلیف قانونی ما برخورد با هرگونه تخلف انتخاباتی است، در خصوص عناوین مجرمانه نامزدها افزود : دادستان به عنوان مدعی العموم به این موضوع ورود پیدا می کند و با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات سالم در راستای مردم سالاری دینی از اهمیت زیادی برخوردار است گفت: این انتخابات اهمیت خاصی دارد و چشم دوستان و دشمنان انقلاب به آن است که اگر حضور حداکثری مردم را مانند همیشه داشته باشیم باعث مأیوس شدن دشمنان خواهد شد.

 

رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان هرمزگان افزود: باید زمینه برگزاری انتخابات سالم توسط مسئولان رقم بخورد زیرا یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، نخستین انتخابات سراسری در آغاز گام دوم انقلاب هستند که این امر حساسیت و اهمیت موضوع را بیشتر می‌کند.

 

صالحی ادامه داد: در این راستا باید با استفاده از تجارب گذشته ، انتخابات را به بهترین وجه ممکن برگزار کنیم.

 

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: قوه قضاییه وظیفه دارد که به جرایم انتخاباتی به شکل ویژه و با توجه به سه اصل دقت، سرعت و بازدارندگی رسیدگی کند و در نهایت احکام صادره باید پیشگیرانه و بازدارنده باشد.

 

صالحی همچنین یادآور شد: باید در روند ارائه گزارشات تخلفات انتخاباتی از ظرفیت دیدبانان سامانه سجام نیز استفاده شود.

 

وی بیان کرد: پایش و رصد مداوم و مستمر اقدامات و فعالیت‌های انتخاباتی، اتخاذ تدابیر پیشگیرانه با هدف جلوگیری از وقوع جرایم و تخلفات و تبادل اطلاعات و ایجاد هماهنگی هر چه بیشتر بین دستگاه‌ها و نهادهای عضو ستاد از جمله رسالت‌های تعریف شده است.

 

رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان هرمزگان در پایان تصریح کرد: امید است کاندیداها و هوادارانشان با تبعیت از قانون ، رقابتی سالم داشته باشند تا انتخاباتی پر شور و نشاط و بدون هرگونه تخریب و تخلف برگزار شود.

 

 

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد حماسه 9 دی نماز جمعه طرح ملی فهما حماسه 9 دی شیراز اردبیل طرح ملی فهما رسیدگی به تخلفات انتخاباتی دادگستری هرمزگان انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۷۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند

تین نیوز

انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی، نحوه درخواست ابطال ( غیر فعال نمودن )  کارت هوشمند رانندگان را اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز، بر  اساس نامه تاریخ 26 فروردین امسال انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی به کلیه شرکت های حمل و نقل بین المللی عضو و غیر عضو که به امضای احمد زمانیان رئیس هیئت مدیره این انجمن رسیده، ابطال و یا غیر فعال نمودن کارت هوشمند راننده و یا ناوگان حمل و نقل، در صورت احراز تخلف و رای صادره از سوی کمیسیون های ماده 11 و 14 سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با دستور مراجع قضایی مبنی بر انجام این امر امکان پذیر است.

کمیسیون ماده 11 ، مرجع رسیدگی به شکایات و تخلفات رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده ای و کمیسیون ماده 14 نیز از دیگر کمیسیون های بخش حمل و نقل جاده ای است که به تخلفات مالکان ناوگان حمل و نقل جاده ای رسیدگی می کند. کمیسیون های ماده 12  نیز ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالا و مسافر است.

حمل بار بدون اخذ بارنامه دولتی، حمل بار اضافه بر ظرفیت مندرج در کارت خودرو، رعایت نکردن مقررات حمل بارهای عادی و ترافیکی، فقدان یا عدم بکارگیری تجهیزات ایمنی، در اختیار گذاشتن وسیله نقلیه به راننده ای که نام وی در بارنامه درج نشده، جابه جایی مسافر بدون اخذ صورت وضعیت، مسافرگیری در اطراف پایانه مسافربری، اخذ کمیسیون اضافی از راننده، عدم مسئولیت پذیری شرکت در خصوص پرداخت کامل و به موقع کرایه رانندگان از جمله مواردی هستند که در کمیسیون های حمل و نقل جاده ای قابل رسیدگی هستند.  سوء استفاده از کارت هوشمند رانندگان، تحمیل هزینه ها و مسئولیت های اضافی به رانندگان، عدم پرداخت حقوق دولتی، صدور بارنامه یا صورت وضعیت صوری، اجبار به حمل بار اضافه بر ظرفیت مجاز، عدم رعایت مقررات مربوط به سالن اعلام بار و درج اطلاعات نادرست در بارنامه نیز به عنوان بخش دیگری از موارد قابل طرح در کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل جاده ای است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • تعیین تکلیف رینگ شهری یزد بعد از ۲۵ سال
  • کیهان: با تخلف باید برخورد شود چه دزد باشد چه زن بی‌حجاب!
  • عزل و برکناری ۱۲ عضو دوره ششم شوراهای مازندران
  • مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • جشن گلریزان کمک به زندانیان جرایم غیر عمد در گرمسار
  • محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟