Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-مراسم رونمایی از دستگاه پروتز عصبی حرکتی برای رکاب زدن افراد دچار ضایعه قطع نخاعی، دوشنبه نهم دی ماه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می شود.

مراسم رونمایی از دستگاه پروتز عصبی حرکتی برای رکاب زدن افراد دچار ضایعه قطع نخاعی، دوشنبه نهم دی ماه از ساعت ده صبح با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس عرفانیان استاد گروه مهندسی پزشکی دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت ایران و مجری طرح در این مورد گفت: این دستگاه به افراد دچار ضایعه نخاعی امکان می‌دهد تا با رکاب زدن مداوم از ایجاد عوارض خطرناکی همچون پوکی استخوان، زخم بستر، عفونت‌های کلیوی و مثانه، نارسایی‌های قلبی و عروقی و غیره جلوگیری کنند.

تولید این دستگاه در پژوهشکده مهندسی و فناوری عصبی دانشگاه علم و صنعت ایران و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفته است.

پیش از این دستگاهی به نام پاراواک توسط محققان دانشگاه علم و صنعت ایران تولید شده بود که راه رفتن بیماران قطع نخاعی را امکان پذیر می‌کرد. این دستگاه از دو سال قبل در بیمارستان رفیده تهران در اختیار افراد دچار این ضایعه قرار گرفت.

این سیستم گام برداشتن افراد دارای فلج کامل دوپا را ممکن می‌کند. پروتز عصبی حرکتی پاراواک یک سیستم میکروالکترونیکی با کنترل تراشه ریزپردازنده‌ای است که بر مبنای سیستم عصبی مرکزی انسان، حرکت را در عضو ایجاد و کنترل می‌کند. این سیستم قابلیت برنامه‌ریزی حرکتی دارد، و با توجه به حرکت مورد نظر، میزان انقباض را در طول حرکت کنترل خواهد کرد. سیستم پاراواک با بکارگیری مدل‌های ریاضی از سیستم‌های اسکلتی- عضلانی و استراتژی‌های کنترلی، میزان انقباض عضلات فلج را در طول حرکت کنترل می‌کند.

فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دانشگاه علم و صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۷۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، چهارشنبه ۵ اردیبهشت با حضور یعقوبعلی نظری پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت رونمایی شد.

استاندار خراسان رضوی در حاشیه این مراسم اظهار کرد: برابر قانون جوانی جمعیت تکالیف دستگاه‌ها در حوزه جمعیت روشن است و باید اقدامات لازم در این راستا صورت گیرد.

وی گفت: ستاد جوانی جمعیت با هدف جوانی جمعیت و افزایش رشد مثبت موالید در کنار همه دستگاه‌ها نیز تکالیف خودش را دنبال می‌کند.

گفتنی است؛ دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان؛ اردیبهشت سال جاری برگزار می‌شود و علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • (تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد
  • کوتاهی افراد ونهادهای مسئول درخصوص حجاب سبب ورود نیروی انتظامی شد
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن
  • رونمایی از نشان نود سالگی دانشگاه تهران
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری
  • رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
  • جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه شناسی دیوان سالاری در ایران» چاپ و رونمایی شد