Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@00:30:11 GMT

برترین‌های لیگ نوزدهم در نیم فصل

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۸۸۰۲۶

برترین‌های لیگ نوزدهم در نیم فصل

پس از برگزاری ۱۶ هفته از لیگ نوزدهم، آمارهای جالبی توسط تیم‌های مختلف در لیگ برتر به ثبت رسید که از نمونه‌های بارز آن، حضور یک دروازه‌بان در جمع خشن‌ترین بازیکنان لیگ است.

به گزارش مشرق، نیم‌ فصل نخست لیگ برتر فوتبال ایران پس از انجام ۱۶ بازی و با قهرمانی پرسپولیس پایان یافت تا تیم‌ها حداقل یک ماه استراحت کنند و با برگزاری اردوهای آماده‌سازی، مهیای حضور در نیم فصل دوم شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاصل ۱۶ هفته و ۱۲۶ بازی تیم‌ها در لیگ برتر، ۲۶۳ گل بود که تیم‌های استقلال، سپاهان و پیکان بیش‌ترین سهم را در ثبت این آمار داشتند.

بیشتر بخوانید:

شکست سنگین سپاهان مقابل نفت آبادان/ پرسپولیس قهرمان نیم فصل شد +فیلم و جدول

این تعداد گل زده، میانگین ۲.۰۶ گل را در هر بازی نشان می‌دهد. استقلال با به ثمر رساندن ۳۳ گل، بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد و سپاهان با ۲۷ و پیکان با ۲۳ در رده‌ها بعدی هستند. گل‌گهر سیرجان که این فصل، نخستین حضور خود را در لیگ برتر تجربه می‌کرد با به ثمر رساندن تنها ۶ گل و میانگین ۰.۳۷ گل در هر بازی، ضعیف‌ترین آمار را دارد و شاهین شهرداری بوشهر با ۸ گل و نفت مسجدسلیمان با ۱۱ گل در رده‌های بعدی ضعیف‌ترین تیم‌های گلزن لیگ هستند.

پرسپولیسی‌ها که فصل گذشته هم قهرمان نیم فصل شدند، این بار هم توانستند این کار را با وجود شروعی ضعیف انجام دهند و علاوه بر این، یک آمار مثبت را هم از خود به جای بگذارند. شاگردان کالدرون بر خلاف فصل، قبل ضمن عنوان قهرمانی نیم فصل، بهترین خط دفاع لیگ را هم با ۷  گل خورده در اختیار دارند و این آمار در حالی به ثبت رسیده که میانگین گل خورده آن‌ها کمتر از ۰.۵ گل در هر بازی است. پس از پرسپولیس، نفت مسجدسلیمان با ۸ گل خورده و فولاد و شهرخودرو با ۹ گل خورده در رده‌های بعدی قرار دارند.

هم‌چنین شاهین شهرداری بوشهر با ۳۳ گل خورده، لقب بدترین خط دفاعی لیگ نوزدهم را تا به این‌جای کار به خود اختصاص داده است و پیکان با ۲۹ گل و نساجی با ۲۲ گل در رده‌های بعدی قرار دارند.

تیم فوتبال پرسپولیس با ۱۱ برد، بیش‌ترین برد را در نیم‌فصل از آن خود کرد و شاهینی‌ها با وجود تغییر مربی، نتوانستند هیچ بردی را در نیم فصل نخست لیگ نوزدهم تجربه کنند. هم‌چنین شاهین با ۱۹ باخت، صاحب بیش‌ترین شکست نام گرفت و نفت مسجدسلیمان و سپاهان با یک باخت، کم‌ترین تعداد باخت را دارند.

۶ بازیکن در نیم‌ فصل نخست رقابت نزدیکی برای آقای گلی داشتند که پس از انجام ۱۶ بازی، عیسی آل کثیر مهاجم صنعت نفت آبادان با ۹ گل توانست در صدر جدول گلزنان لیگ نوزدهم را از آن خود کند و شهریار مغانلو از پیکان، شیخ دیاباته و مهدی قائدی از استقلال با ۸ گل در تعیقب او هستند و احمد زنده روح از ماشین‌سازی و مهدی ترابی از پرسپولیس در رده‌های بعدی قرار دارند.

با قرار گرفتن پرسپولیس در صدر جدول، تراکتوری‌ها صدرنشین بازی‌های خانگی با ۱۹ امتیاز هستند و سپاهان و صنعت نفت با ۱۸ امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند. استقلال با ۱۶ امتیاز در رده‌های چهارم قرار دارد و پرسپولیس با همین امتیاز اما تفاضل گل کم‌تر، در رده هفتم قرار دارد. ضعیف‌ترین تیم‌ بازی‌های خانگی، شاهین شهرداری بوشهر با ۴ امتیاز است.

شاگردان کالدرون در بازی‌های خارج از خانه عملکرد بهتری داشتند و با ۱۸ امتیاز، صدرنشین بازی‌های خارج از خانه هستند و استقلال و سپاهان با ۱۳ امتیاز در رده‌های بعدی قراردارند. شاهینی‌ها در ادامه عملکرد بدشان در نیم‌فصل اول، لقب بدترین تیم خارج از خانه را هم در کنار پارس جنوبی جم و فقط با ۲ امتیاز از آن خود کردند.

نکته عجیب آمارهای نیم‌فصل اول لیگ حضور یک دروازه‌بان در بین ۳ بازیکن خشن ۱۶ هفته برگزار شده لیگ نوزدهم است. محمد محبی بازیکن سپاهان، با ۲ کارت قرمز و ۳ کارت زرد در رده نخست قرار دارد و حامد لیک با ۵ کارت زرد و یک کارت قرمز در رده بعدی است.

۵ بازیکن، در تمامی بازی های تیم‌شان در لیگ نوزدهم به میدان رفته‌اند. محمد ستاری از پیکان، وریاغفوری و سیدحسین حسینی از استقلال، محمد طیبی از نفت مسجدسلیمان و محمدحسین مرادمند از شهرخودرو با ۱۴۴۰ دقیقه بازی در لیگ نوزدهم رکورددار هستند.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق استراماچونی سهمیه بندی بنزین فوتبال برترین برترین ها لیگ برتر لیگ نوزدهم نیم فصل پرسپولیس استقلال تراکتور سپاهان شهر خودرو پیکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۸۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی ما با بارسلونا را ببینید، تاریخی می‌شود!

به گزارش "ورزش سه"، خیرونا تنها به سه امتیاز برای قطعی کردن سهمیه لیگ قهرمانان نیاز دارد و حریف این تیم نیز بارسلوناست. 

خیرونا با 71 امتیاز در رده سوم و دو امتیازی بارسلونا قرار دارد و اگر فردا حریف بزرگش را شکست دهد، قطعا فصل بعد در لیگ قهرمانان خواهد بود. از سوی دیگر بارسا نیز می خواهد بازی را ببرد تا در نبرد نایب قهرمانی 5 امتیاز از خیرونا پیش بیفتد. بازی رفت در زمین بارسا را خیرونا 2-4 برد و بارسا انگیزه انتقام نیز دارد.

وقتی از میچل در مورد بازی فردا سوال شد، او پاسخ داد: «قطعا بارسلونا شانس اول پیروزی خواهد بود. برای برد باید بهترین بازی فصل را انجام دهیم و نقاط قوت بارسا را محدود کنیم. نقاط قوت بارسا ولی بسیار زیادند و ما کار دشواری خواهیم داشت. بارسا در لالیگا بیشترین پرس را به حریفان وارد می کند و می تواند مدت ها توپ را در اختیار داشته باشد و شما را مجبور به دفاع کند. بارسا پس از رئال در قدرت انتقال توپ، دومین تیم برتر لالیگاست. دیگر نیازی نیست بگویم که چه رقیب سختی پیش رو داریم.»

میچل ادامه داد: «البته ما یک مزیت مهم داریم و آن هم بازی در خانه و مقابل هواداران است. مطمئنم تیم 200 درصد توانش را درون زمین خواهد گذاشت تا هواداران خوشحال به خانه برگردند. باید در دفاع و حمله از لحاظ ذهنی در بالاترین سطح باشیم. این فاکتوری کلیدی است. ما می دانیم که بارسا کنترل بیشتری روی توپ خواهد داشت و ما هم تیمی نیستیم که اصرار به ارسال پاس های متعدد داشته باشد. گفتم بارسا شانس اول است ولی فردا ممکن است ما برنده شویم و شاهد یک اتفاق تاریخی در لالیگا باشیم. این بازی قطعا ارزش تماشا دارد.»

دیگر خبرها

  • اینزاگی ساسولو را به بقا امیدوار کرد
  • تیم بحران‌زده سری A، دوباره اینتر را شکست داد
  • رئال با ۳گل برد، بایرن با ۳گل باخت!
  • هامبوگ جشن صعود دشمنش را خراب کرد
  • قهرمان لیگ هلند فردا مشخص می‌شود
  • معرفی برترین‌های مسابقات کاتا جودو بانوان استان همدان
  • عیدی: حیف شد 3 امتیاز از دستمان رفت
  • گردوخاک الهلال در عربستان؛ اختلاف امتیاز با النصر زیاد شد
  • بازی ما با بارسلونا را ببینید، تاریخی می‌شود!
  • ستاره نیویورک نیکس در کنار بزرگان NBA