Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع ژاپن در صدد ارتقای فناوری سامانه دفاع موشکی خود برای رهگیری و انهدام موشک‌های بالستیک و مافوق صوت است.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، روزنامه ژاپنی «سانکی» نوشت: وزارت دفاع ژاپن در سال ۲۰۲۰ دو هدف بزرگ در عرصه فناوری سامانه‌های دفاع موشکی را پیش رو دارد. طبق برنامه‌های این وزارتخانه، توکیو قصد دارد در سال ۲۰۲۰ سامانه دفاع موشکی خود را ارتقا دهد تا از این طریق رهگیری و انهدام موشک‌های بالستیک و مافوق صوت را تسهیل بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژاپن علاوه بر ارتقای سامانه دفاع موشکی برای ردیابی و انهدام موشک‌های بالستیک، در ۷ سال گذشته، به دنبال ساخت سامانه دفاع موشکی جدیدی بوده که موشک‌های مافوق صوت را هدف قرار دهد.

به نوشته این روزنامه، ارتش ژاپن همچنین می‌خواهد موشک‌های زمین به هوای خود را ارتقا دهد. قرار است دامنه پرواز آن‌ها که هم اکنون ۱۰۰ کیلومتر است، افزایش یابد. این موشک‌ها برای رهگیری هواپیماهای دشمن و موشک‌های کروز طراحی می‌شود.

سامانه‌های دفاع موشکی ژاپن که متشکل از سامانه پاتریوت آمریکا و ایجس است در حال حاضر قادر نیست اهدافی که در مسیر کوتاه قرار دارند یا قادرند مسیر خود در مرحله نهایی را تغییر دهند، هدف قرار دهد. گفته می‌شود این اقدام ژاپن در راستای مقابله با تهدیدهای احتمالی کره شمالی است.

روسیه هم روز گذشته از افزایش سرعت موشک‌های فراصوت «کینژال» و «زیرکان» به بیش از ۱۰ ماخ یا ۶۰۰ مایل در ساعت خبر داد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ژاپن سامانه دفاع موشکی تاد موشک بالستیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۸۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک های ایران را زد

به گزارش همشهری آنلاین، فاتح اربکان رهبر حزب دوباره رفاه در خصوص پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی گفت: حمله موشکی ایران به اسرائیل با ۱۲۰ موشک بالستیک انجام گرفت که بیش از ۹۰ درصد آنها را سیستم دفاعی اسرائیل مورد هدف قرار داد.

وی افزود: این هدف گیری ها در سایه رادارهای پایگاه هوایی کوره جیک در ترکیه انجام شد.

طی روزهای اخیر موضوع انتقال اطلاعات پایگاه راداری کورجیک ترکیه به رژیم صهیونیستی و کشورهای حاضر برای دفاع حملات موشکی ایران بحث برانگیز شده بود. نهاد ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه در این خصوص در بیانیه ای اعلام کرد که ترکیه اطلاعات این پایگاه را تنها در اختیار اعضای ناتو قرار می دهد و نه اسرائیل.

آمریکا، انگلیس و آلمان که در عملیات آن شب حضور داشتند از اعضای ناتو هستند.

کد خبر 847062 منبع: تسنیم برچسب‌ها ایران و اسرائیل ترکیه خبر ویژه ایران و ترکیه

دیگر خبرها

  • اسپانیا: به‌زودی موشک‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • نقاط فلج‌کننده گنبد آهنین برای موشکباران بعدی روشن شد
  • یونان ارائه سامانه دفاع هوایی به اوکراین را رد کرد
  • حمله پهپادی و موشکی نیرو‌های مسلح یمن به اهداف اسرائیلی
  • تایفون آمریکا در راه آسیا و اقیانوسیه(+عکس)
  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک‌های ایران را زد
  • حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه
  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک های ایران را زد
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟