Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام علی نعمت اللهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در همایش محبان فاطمی و مدافعان ولایی گفت: دین، باور‌ها و رهبری مهمترین ارکان سرمایه‌های اجتماعی نظام اسلامی محسوب می‌شوند.

حجت الاسلام نعمت اللهی افزود: قدرت اجتماعی در عصر کنونی یک شاخص و رکن اساسی در کشور‌ها محسوب می‌شود که مردم، باور‌ها و رهبری مهمترین آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: گاهی در کشوری مانند کوبا فردی، چون فیدل کاسترو، ماندلا در آفریقا، گاندی در هند و عمر مختار در لیبی ظهور می‌کند که تنها قدرت اجتماعی هستند، اما در جامعه ما باور‌های مردم از جنس دیگری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: جنس باور‌های ما دینی است و شاخصه باور شیعی یکی اندیشه ظلم ستیزی حسینی و دیگری انتظار درخشان مهدویت است و بقیه موارد ذیل این‌ها تعریف می‌شود.

حجت الاسلام نعمت اللهی ادامه داد: جنس مردم ما هم فرق می‌کند و باور ما سرمایه‌های اجتماعی است و دین و باور‌ها و رهبری از مهمترین ارکان آن است.

او بیان کرد: ولایت فقیه یک عنصر اعتقادی و تداوم دهنده راه انبیاست و ما ولایت را جانشین امام زمان می‌دانیم که یک نگاه نیز سرمایه ارزشمند اجتماعی است و در باور ما رهبری در جامعه پیوند نا گسستنی دارد.

حجت الاسلام نعمت اللهی گفت: یکی از گروه‌هایی که می‌توانند در تقویت سرمایه‌های اجتماعی کمک کنند شما مداحان و شعرای دینی هستند و نقش شما برجسته است، چون مخاطبان شما اگر درست هدایت شوند به نتایج ارزشمندی می‌رسیم.

او اظهار داشت: انقلاب اسلامی و تداوم جنگ تحمیلی زاییده قدرت اجتماعی بود و حوادث و فتنه‌ها نیز با همین قدرت اجتماعی مدیریت شد و در اتفاقات اخیر هم که از سوی دشمن هدایت می‌شد مردم و رهبری در صحنه بودند و بساط بدخواهان را جمع کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: علیرغم اینکه به رفتار و عملکرد دولتمردان انتقاد داریم، اما وقتی موضوع حفظ ارزش‌ها مطرح می‌شود مردم با بصیرت رفتار و حساب همه مسائل را از انقلاب و نظام جدا می‌کنند.

حجت الاسلام نعمت اللهی ادامه داد: در شرایط کنونی همه موظفیم در این فرآیند اجتماعی نقش آفرینی کنیم و در زمانی که دشمنان با همه وجود به میدان آمده‌اند و قدرت اجتماعی، رهبری و نظام را زیر سوال برده‌اند حواسمان جمع باشد و از ارزش‌ها صیانت کنیم.

حجت الاسلام احسان بی آزار تهرانی استاد حوزه هم در این همایش گفت: سکوت برخی خواص در فتنه‌ها و بی تفاوتی در برابر توطئه نفاق دشمنان یک تهدید و نگرانی است که باید در برابر آن هوشیار بود.

این استاد حوزه در ادامه افزود: در قرآن ۳۰۰ آیه در مورد نفاق داریم که نشان می‌دهد این موضوع از کفر بدتر است و اگر مراقب نباشیم، نفاق با شرایط پیچیده و عجیبی که دارد می‌تواند یک تهدید جدی باشد.

او بیان کرد: خدعه و نیرنگ و نفاق در هر دوره‌ای با ظاهری ظاهر می‌شود و امروز هم مسائلی، چون سی اف تی و پالرمو و مذاکره نوعی ترفند نفاق جدید است.

حجت الاسلام بی آزار تهرانی گفت: تاریخ را که مطالعه می‌کنیم می‌بینیم خیلی‌ها در لاک نفاق بوند و بعد از رحلت پیامبر (ص) خود را نشان دادند و هدف گذاری سقیفه این بود که یک اهمال در دین ایجاد کنند که معاویه آن را امضا کرد.

او از فضای مجازی به عنوان یک تهدید یاد کرد و یادآور شد: فضای مجازی امروز قتلگاه جوانان است به طوری که رهبری فرمودند اگر رهبر نبودم برای ساماندهی این فضا ورود می‌کردم که اهمیت این موضوع را در عصر کنونی نشان می‌دهد.

حجت الاسلام بی آزار تهرانی افزود: اگر دفاعیه حضرت فاطمه (س) نبود چیزی از ولایت نمی‌ماند و اگر زهرای مرضیه نبودند اسمی از پیامبر (ص) و علی (ع) نمی‌ماند و همه انبیا در سیرشان به زهرا اتکا دارند و اگر این بانوی بزرگوار نبود از دین هم خبری نبود و همه زحمات به هدر می‌رفت.

این استاد دانشگاه و کارشناس مسایل دینی اظهار داشت: انقلاب ما هم برگرفته از ولایت و مکتب حسین و فاطمه زهراست و ما هم باید فهم ولایت داشته باشیم تا انقلاب مصون بماند.

حجت الاسلام بی آزار تهرانی افزود: سکوت خواص یک انفعال و تهدید جامعه است و یک عده که قلب رهبری را نشانه گرفته‌اند در مقابل فتنه‌ها سکوت می‌کنند و این روز‌ها فصل ریزش هاست.

او گفت: دشمنان امنیت کشور را نشانه گرفته‌اند و در این حوادث اخیر یک قدم مانده بود تا گاز کشور قطع شود و تأسیسات هسته‌ای اصفهان تصرف شود و اگر شجاعت و هدایت رهبری نبود تا ۱۰ سال دیگر کشور روی امنیت را نمی‌دید.

بی آزار تصریح کرد: در این حوادث حتی کسانی که اهل طغیان هم بودند گفتند رهبری در این حوادث عیاری و جوانمردی کرد و با بصیرت و درایت این فتنه را در ۴۸ ساعت جمع کردند در غیر این صورت سرنوشت سوریه را داشتیم.

بی ازار ادامه داد: دشمنان تلاش می‌کنند اطراف ولایت را خلوت کنند و ما وظیفه داریم با روشنگری این توطئه را نیز خنثی کنیم.

در پایان از پیش کسوتان، مداحان و شعرای آئینی تجلیل شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۸۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای درقم برگزارمی شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضایی اصفهانی ظهر شنبه در نشست خبری همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای اظهار کرد: این کنگره بمنظور ترویج و نهادینه سازی مفاهیم قرآن و تحکیم نظام اسلامی در جامعه از سال ۱۴۰۰ آغاز به کار کرده و امروز به بزرگ ترین کنگره تاریخ ایران تبدیل شده است.

دبیر همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای بیان کرد: در این کنگره نزدیک بر ۱۸۰ نفر در ارزیابی شرکت داشته‌اند و برگزاری ۷۲ کارگاه مقاله نویسی، ۱۸ کرسی علمی ترویجی و نقد، ۱۶ کمیته علمی، کارگاه آموزشی، ۱۲ کرسی مرتبط با محورهای همایش و انتشار ۱۳ جلد از مجموعه مقالات در اجلاس‌ها و نرم افزارهای مرتبط از دیگر اقدامات در راستای این کنگره است.

حجت الاسلام رضایی اصفهانی تصریح کرد: تعداد مقالات مرتبط با اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای به بالغ بر ۲۰۰ اثر رسیده است.

تایید ۱۴۶ مقاله در همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای

حجت الاسلام روح‌الله شاکری نیز در ادامه این نشست طی سخنانی عنوان کرد: متاسفانه از تبیین شخصیت و زهد مقام معظم رهبری غافل بوده‌ایم و برگزاری این کنگره و اینگونه پژوهش‌ها می‌تواند موجب وسعت دادن به اندیشه ایشان بشود.

رییس دانشگاه معارف اسلامی خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۴۶ مقاله مورد تایید واقع شده و همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه سال جاری در سالن شهید سلیمانی دانشگاه معارف اسلامی طی دو نوبت صبح و بعد از ظهر باحضور آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین رستمی رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و حجت الاسلام والمسلمین محمدیان از اعضای دفتر رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود.

کد خبر 6089980

دیگر خبرها

  • اعزام  زائر از هرمزگان به حج عمره
  • رییس کل دادگستری قزوین منصوب شد
  • رئیس کل دادگستری قزوین منصوب شد
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای درقم برگزارمی شود
  • حمله عجیب روزنامه جوان به مدافعان تعطیلی شنبه: پیـام پنهان دارد | از بعد نمادین روزها غفلت نکنید!
  • قاضی‌القضات جدید قزوین منصوب شد
  • حمله روزنامه جوان به مدافعان تعطیلی شنبه
  • رئیس جدید دادگستری کل استان قزوین منصوب شد
  • باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است
  • مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان در گرو بصیرت‌افزایی است