Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش یزد با وی با اشاره به گذشت چهل سال از شکل‌گیری نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام (ره) در سال ۱۳۵۸، افزود: خدمات امروز نظام آموزشی چشمگیر و بر کسی پوشیده نیست، باید بررسی شود چرا همچنان شاهد افراد بیسواد در جامعه هستیم .

رییس شورای فرهنگ عمومی استان یزد تاکید کرد: امروز آموزش تعدادی از بیسوادان که شهروندان خارجی و مهمانان مردم ایران و استان یزد هستند کار خوبی است که باید تداوم داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد حوزه علمیه یزد با اشاره به حضور آموزش دهندگان در مناطق روستایی و عشایری استان تصریح کرد: لازم است این افراد در کنار سوادآموزی به آموزش مسائل زندگی، اخلاقی، تربیتی و احکام شرعی هم توجه لازم داشته باشند.

ناصری یزدی در ادامه بیان اصول اعتقادی شیعه را در کلاس‌های سواد آموزی لازم دانست و گفت: بدون آنکه به اعتقاد دیگران بی احترامی شود اعتقاد به حق اهل تشیع و اطاعت آنان از دستور الهی و پیامبر اکرم اسلام (ص) در کلاس‌های سواد آموزی باید به خوبی و درستی تبیین شود.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش یزد، وی در ادامه بر تقویت بنیه دینی دانش آموزان تاکید کرد و گفت: نمونه بارز فرزندانی که با تربیت دینی فارغ التحصیل شدند دانشمندان هسته‌ای ایران هستند که با تدین و تعهد در مراکز علمی ایران برای تعالی و ترقی کشور فعالیت دارند.

بر اساس آمار موجود افزون بر ۲۳ هزار نفر از ساکنان استان هنوز بیسواد هستند.

جمعیت دانش آموزی استان حدود ۲۶۸ هزار نفر، دانشجویی ۷۰ هزار نفر و طلبه هم پنج هزار نفر هستند  

استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال ۱۳۹۵، یک‌میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

برچسب‌ها یزد آموزش و پرورش سازمان نهضت سواد آموزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد آموزش و پرورش سازمان نهضت سواد آموزی یزد آموزش و پرورش سازمان نهضت سواد آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۸۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجت الاسلام افتخاری مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان شد

به گزارش خبرنگار مهر، صبح پنجشنبه در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان همدان و جمعی از مسئولان، با توجه به اتمام زمان مأموریت حجت الاسلام مطهری در دفتر نماینده ولی فقیه در استان، ضمن تقدیر از خدمات و تلاش‌های صورت گرفته، حجت‌الاسلام حمید افتخاری به عنوان مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان معرفی شد.

گفتنی است حجت‌الاسلام افتخاری از اساتید حوزه علمیه و امام جمعه صالح آباد است.

کد خبر 6095020

دیگر خبرها

  • مازندران رتبه های برتر المپیادهای دانش آموزی را دارد
  • آموزش سواد محیط زیستی به کودکان
  • دیدار معلمان و فرهنگیان نمونه با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • حجت الاسلام افتخاری مسوول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان شد
  • حجت الاسلام افتخاری مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان شد
  • علم‌آموزی همواره در آیات و روایات مورد تاکید بوده است
  • ‌معلم چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ + فیلم
  • نماینده ولی فقیه و استاندار سیستان و بلوچستان روز کار و کارگر را تبریک گفتند
  • آیت‌الله علم‌الهدی‌: حجاب ‌از مدارس در دل دختران نهادینه شود
  • بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود