Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد اسلامی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز یک روز متفاوت در راه‌آهن است و تولید 546 دستگاه ناوگان ریلی در 9 ماه گذشته در داخل کشور نشان از اتحاد و همبستگی شرکت‌های سازنده و بهره‌بردار را می‌دهد، گفت: سیاست دولت یازدهم و دوازدهم تحقق فرمایش رهبری مبنی بر توسعه زیرساخت‌های ریلی بود که در این مدت دولت توانست گام‌های مهمی در این باره بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در طول چند سال اخیر توانستیم پنج مرکز استان را به شبکه ریلی متصل سازیم که این گسترش خطوط راه‌آهن نیازمند به ناوگان است و افزایش ناوگان ریلی هم فقط با باور توان و صنعت داخل می‌توانست رقم بخورد.

اسلامی با تاکید بر اینکه با وجود مزاحمت‌های استکبار جهانی برای انجام معاملات خارجی توانستیم از ظرفیت‌های خود در صنعت ریلی استفاده کنیم، ادامه داد: تمام حلقه‌های مفقوده وابستگی به خارج از کشور را شناسایی و قطع کردیم و امروز شرکت‌ها توانستند عیار، توانایی و نرخ قطع وابستگی به شرکت‌های خارجی را در صنعت ریلی افزایش دهند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: تولید ناوگان ریلی در داخل کشور با پشتیبانی و هماهنگی نهادها و دستگاه‌های مختلف به ثمر رسیده است و در سال گذشته توانستیم با سازمان برنامه و بودجه برای پشتیبانی این پروژه از محل تبصره 12 قانون رفع موانع تولید و تبصره 18 قانون بودجه تفاهمنامه‌ای را امضا کنیم و تحویل انواع واگن‌ها و لکوموتیو ساخت شرکت‌های داخلی نتیجه این تفاهمات است.

اسلامی با بیان اینکه 456 واگن توسط هشت شرکت سازنده تولید و به 13 شرکت بهره‌بردار تحویل شده است، گفت: بحث دیگر در این پروژه بازسازی سرمایه‌های فراموش شده است و توانستیم با نوسازی و مدرن‌سازی واگن‌ها، سرمایه‌های فراموش شده در این صنعت را احیا کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر بحث توسعه قطارهای حومه‌ای برای کاهش آلودگی هوا اظهار داشت: سیاست دولت و اراده وزارت راه و شهرسازی توسعه خطوط قطارهای حومه‌ای در پیرامون کلانشهرها است تا بتوانیم ایمنی سفر را افزایش و آلودگی هوا را کاهش دهیم.

اسلامی با تاکید بر اینکه صنعت ریلی امروز دیگر بوی کهنگی نمی‌دهد، گفت: شکل و شمایل قطارهای مسافری رضایتبخش نبود و مهمترین هدف ما افزایش رضایتمندی مسافران است و در این راستا نسبت به زیباسازی و بازسازی واگن‌ها اقدام کردیم.

وی ادامه داد: از موضوعات دیگر ارائه سرویس به معلولان و افراد سالمندان است که امروز در ایستگاه راه‌آهن برای این واگن‌های جدید رمپ خاص به افتتاح رسید.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از سال آینده شرکت قطارهای حومه‌ای شروع به کار می‌کنند، گفت: متروی کرج به این شرکت اضافه نمی‌شود و متروی هشتگرد که هفته جاری به بهره‌برداری خواهد رسید را هم در اختیار شرکت متروی تهران قرار می‌دهیم.

اسلامی با اشاره به افزایش فرصت‌های شغلی با توجه به فعالسازی خطوط تولید شرکت‌های واگن‌سازی اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های ما بیکاری کارگران واگن پارس بود که امسال با افزایش سفارشات و تولید در این مجموعه، رکورد 20 ساله تحویل سفارشات در واگن‌ها شکسته شد.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر امکان خرید و فروش و نقل و انتقالات امتیاز مسکن ملی تاکید کرد: این یک تخلف است و امتیاز مسکن ملی قابل خرید و فروش نیست. هر کسی که نسبت به خرید و فروش امتیاز مسکن ملی اقدام کند، کد ملی و کد رهگیری وی از سامانه حذف می‌شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خرید و فروش راه و شهرسازی سالمندان صنعت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۸۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت

به گزارش تابناک به نقل از مس پرس، حسین مدرس خیابانی عصر امروز در نشستی با مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و معاونان شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه اظهار کرد: شرکت‌های زیرمجموعه بنگاه‌های اقتصادی یک ظرفیت ارزشمند به حساب می‌آید که استفاده درست و هدفمند از این ظرفیت برای انجام امور و اجرای پروژه‌ها، باعث ایجاد ارزش افزوده و نتایج مطلوب‌تر می‌شود.

وی یکی از مهمترین چالش های موجود بر سر راه پروژه ها را تامین مالی دانست و ادامه داد: در راستای تسریع در تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای، باید از همه ظرفیت‌ها مانند اخذ تسهیلات، گواهی سپرده، برات و... برای تامین منابع مالی مورد نیاز بهره گرفت و مانع از تعطیلی پروژه ها شد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه ایجاد سامانه استعلام قیمت کالاهای مورد نیاز شرکت مس به شفاف سازی و جلوگیری از اعمال سلیقه های شخصی کمک می‌کند، طراحی و اجرای این مدل را به عنوان یک مطالبه از شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه مطرح کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران همچنین در نشست دیگری با مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و معاونان شرکت کانی مس، بر ضرورت تلاش برای تکمیل پروژه های توسعه ای با هدف افزایش ظرفیت تولید در صنعت مس و همچنین تولید مستمر طرح لیپ لیچینگ سونگون از خردادماه تاکید کرد و گفت: در سال مزین به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»، پایداری وضع موجود و تلاش برای افزایش تولید محصول در مجتمع‌های تولیدی شرکت مس و سرعت بخشیدن به روند تکمیل پروژه‌ها از جمله طرح تولید کاتد و کنسانتره مس به عنوان یک راهبرد اساسی مدنظر قرار دارد.

ایجاد یک پلنت بالانس ملی از طریق واگذاری یک معدن کوچک، استحصال نیکل و سایر عناصر گرانبها، مشارکت در افزایش راندمان خطوط تولید مجتمع‌ها، پیگیری موضوع واگذاری مالکیت و همچنین توانمندسازی صندوق cvc ویرامس، پنج مطالبه دکتر مدرس خیابانی از شرکت کانی مس بود که در این جلسه مطرح و مقرر شد اقدامات لازم در این راستا دنبال شود.

دیگر خبرها

  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت
  • الزام ثبت قرار داد اجاره در سامانه خودنویس
  • الزام ثبت قرار داد در سامانه خودنویس
  • ۲۵ فقره سرقت موفق از خطوط لوله نفت در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • علت اعتراض طلافروشان چیست؟
  • ماجرای اعتراض طلافروشان چیست؟
  • مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری