Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@17:20:19 GMT

خبر وزیر راه از زمان افتتاح متروی هشتگرد

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۸۸۷۷۲

خبر وزیر راه از زمان افتتاح متروی هشتگرد

محمد اسلامی در مراسم بهره‌برداری از ۲۴۳ دستگاه ناوگان ریلی با بیان اینکه امروز دومین مرحله از بهره‌برداری ناوگان جدید تولید داخل در سال جاری است گفت: تولید داخل در بخش حمل و نقل ریلی نشان می‌دهد که فعالان این صنعت به معنای واقعی کلمه اهتمام ویژه برای توسعه و رونق تولید ملی داشتند و به طور قطع کشورمان ظرفیت‌های بالایی برای تولید در بخش‌های مختلف از جمله صنعت ریلی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلامی با تاکید بر اینکه اگر ارتباط منطقی بین صنعت داخل، سازمان‌های مادر و بین شرکت‌های بهره‌بردار و تولیدکننده وجود داشته باشد هیچ شرکت تولیدکننده‌ای بدون سفارش و هیچ شرکت بهره‌برداری بدون ناوگان نخواهد بود گفت: واگن‌ سازها توانسته‌اند ۳۴۴ دستگاه واگن جدید تحویل دهند که این موضوع در ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی ادامه داد: این میزان تولید و تحویل سفارشات نشان می دهد که اگر تصمیم و سیاست درستی وجود داشته باشد حتی با وجود تحریم‌ها که دشمن مدعی است حداکثر تلاش خود برای فلج کردن صنعت و اقتصاد ایران کرده است نه تنها این تحریم‌ها بی‌تاثیر است بلکه باعث شده پتانسیل‌های بخش‌های مختلف کشور در راستای خودکفایی و تولید داخل افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: همچنین باید بتوانیم در مسیر رشد ارزش افزوده را بالا ببریم و استعداد ایرانی را در بازارهای بین المللی هم نشان دهیم.

وی با تاکید بر اینکه این سیاست پابرجا است اظهار داشت: امیدوارم این حرکت پیوسته تداوم داشته باشد.

اسلامی با اشاره به پرداخت ۱۸ میلیارد تومان از محل تبصره ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید به حساب راه‌آهن گفت: این یک پیام روشن دارد که ما می‌توانیم با اجرای قوانین نسبت به تامین منابع مالی پروژه‌ها اقدام کنیم و در راستای رونق تولید گام برداریم. امیدوارم تامین منابع از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۸ هم هر چه زودتر اجرایی شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر تولید ریل‌باس در کشور گفت: امروز تولید ریل‌باس یک ضرورت است چرا که باید بتوانیم حمل و نقل حومه‌ای را توسعه دهیم تا راهکاری برای رفع آلودگی هوا باشد.

وی ادامه داد: هر چه قدر که بتوانیم ترددهای خودرویی را به تردد ریلی منتقل کنیم به نسل آینده کشور کمک کرده‌ایم؛ توسعه حمل و نقل ریلی برای حفظ محیط زیست یک ضرورت است.

اسلامی از افتتاح مترو هشتگرد در هفته جاری خبر داد و گفت: افتتاح مترو هشتگرد یک گام بلند برای جایگزینی حمل و نقل خودرویی به حمل و نقل ریلی است و باید با چنین پروژه‌هایی بتوانیم سهم ریل در سبد زندگی مردم را افزایش دهیم.

۲۲۳۲۲۵

کد خبر 1336423

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اقتصاد ایران حمل و نقل مترو وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۸۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان ایجاد می‌شود

احمد شانیان با اشاره به مذاکرات نهایی انجام شده راه‌اندازی و افتتاح این واحد تولیدی در دهه تولید و تجارت گفت: با افتتاح مرحله نخست این طرح، همزمان مرحله دوم طرح نیز با اشتغال ۱۵۰ نفر کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

او گفت: این واحد صنعتی با ظرفیت تولید بیش از ۴۰۰ نوع محصول یکی از بزرگترین خطوط تولید اسپری‌های بهداشتی و شیمیایی در کشور محسوب می‌شود.

شانیان گفت: این واحد در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع در شهرک صنعتی فرسفج و در زمینه تولید و بسته‌بندی چسب، قوطی‌سازی اسپری، ضدیخ و روغن ترمز فعالیت خواهد داشت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ مترو تهران اعلام شد
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران اعلام شد
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است 
  • بلینکن در دیدار با هرتزوگ: آمریکا اکنون خواهان آتش‌بس است
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • ایستگاه شهید سلطانی متروی کرج خرداد افتتاح می‌شود
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان ایجاد می‌شود
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد