Web Analytics Made Easy - Statcounter

طعم و بوی آب شرب شهر سنندج از چند ماه گذشته بوی ناخوشایند به خود گرفته و همچنان نیز تداوم دارد. ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، در چند ماه اخیر طعم و بوی آب شرب نقاط مختلف استان به‌ویژه شهر سنندج دچار مشکلات فراوان شد و این رسانه مردمی در راستای انعکاس و پیگیری مطالبات مردم گزارشات میدانی از زبان خود شهروندان و گفت‌وگوهای مختلفی از مسئولان و نمایندگان مردم کردستان در مجلس منعکس کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سویی شهروندان و نمایندگان مردم کردستان در مجلس، علت تغییر در طعم و بوی آب را سوءمدیریت در شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان‌ دانسته و خواستار ساماندهی این وضعیت بوده، از سوی دیگر نیز متولیان امر در پی شانه خالی کردن از زیربار مسئولیت و راضی‌کردن خبرنگاران رسانه‌های مردمی بودند!، بماند.

گله‌مندی مردم از سوءمدیریت و تغییر در طعم و بوی آب در سنندج تا حدی شدت پیدا کرد که چهارم آذرماه امسال رئیس مجمع نمایندگان استاندر مجلس از وعده 2 هفته‌ای وزیر نیرو برای تغییر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان‌ خبر داد و گفت: اگر وزیر نیرو به وعده دو هفته‌ای خود برای تغییر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان عمل نکند، حتماً استیضاح وی را نوشته و این مشکل را از طریق مجلس پیگیری می‌کنم.

دو هفته که هیچ، یک ماه هم گذشت خبری از تحقق وعده 2 هفته‌ای وزیر نیرو و رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس به مردم نشده و مجدداً وعده به قبل از انتخابات اخیر تمدید شد!

وعده 2 هفته‌ای وزیر نیرو برای تغییر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان‌آب شرب کردستان قربانی سوءمدیریت / وعده 2 هفته‌ای وزیر نیرو عملی نشد

سیداحسن علوی، رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس 7 دی ماه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه طعم آب سنندج همچنان بوی ناخوشایند می‌دهد، به عملکرد ضعیف مدیرعامل فعلی آبفا استان اشاره و اظهار داشت: وزیر نیرو وعده داده که تا قبل از انتخابات اخیر اسفندماه، مدیرعامل آبفا کردستان را جابجا کند و خطاب به بنده نوشته که «نگران نباشید، ظرف دو سه هفته آینده این کار را انجام می‌دهم».

وی با بیان اینکه شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی کردستان تا پایان بهمن‌ماه 98 ادغام و شرکت آب و فاضلاب استانی تشکیل می‌شود، افزود: فراخوان انتخاب مدیر جدید آغاز شده و از تمام افراد متخصص و دارای مدرک تحصیلی مرتبط با حوزه آب و فاضلاب، برای پذیرفتن مسئولیت این حوزه دعوت شده است.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس گفت: قطعاً مدیرعامل فعلی آبفا استان برای مدیر شرکت جدید آب و فاضلاب استانی در کردستان معرفی نمی‌شود و خود وزارتخانه هم مخالفند و امیدواریم با این تغییرات، مشکلات مدیریتی این حوزه و مطالبات مردم برطرف شود.

انتهای پیام/481/ش

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۹۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد

هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور  گفت: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامد‌های سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روز‌های آینده مشکل آب شرب این روستا‌ها نیز برطرف خواهد شد.

او ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که هم‌چنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استـفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

امینی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تامین شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • میز خدمت ادارات و خدمت‌رسانی به مردم تداوم داشته باشد
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • ۶ اردیبهشتِ زیبا؛ روز زیبای سنه نازار
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد