Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سعید باقری عضو هیات‌مدیره کانون وکلا گفت: همه متهمان در تمام مراحل دادرسی باید اجازه داشته باشند که از وکیل استفاده کنند و این موضوعی است که هرچند تاکنون به‌درستی و خوبی اجرا نمی‌شد اما با روی کار آمدن آقای رئیسی بسیار امیدوار به اجرای آن از طریق حذف تبصره ذیل ماده ۴۸ هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقری افزود: این تبصره حق انتخاب آزادانه وکیل را از موکلان سلب کرده و معاون حقوقی قوه قضائیه هم چندی قبل، در اظهارنظری دقیق، بر حذف این تبصره از ذیل ماده ۴۸ تاکید کرد و آن را لکه ننگی در قانون دانست.

وی در رابطه با توسعه خدمات آنلاین و هوشمند حقوقی بیان کرد: قبول دارم که کانون وکلا در زمینه خدمات آنلاین، هوشمند و مجازی ضعیف است و وکلا و موسسات حقوقی هم در این زمینه ضعف دارند. به نظر من مشاوره آنلاین و وکالت آنلاین بسیار جای توسعه دارد.

عضو هیات‌مدیره کانون وکلا با اشاره به نبود فرهنگ مناسب در جامعه برای مراجعه به وکیل ادامه داد: ایراد از مردم است که قبل از انعقاد قراردادهایشان به وکیل مراجعه نمی‌کنند. آنها وقتی گرفتار می‌شوند، با مراجعه به وکیل علاقه‌مند نشان نمی‌دهند چون احساس می‌کنند توانایی پرداخت دستمزد وکیل را ندارند. از طرفی نهادهای متولی نه‌تنها به وظیفه خود در ترویج فرهنگ مراجعه به وکیل عمل نمی‌کنند، بلکه نهادی مثل صدا و سیما در برنامه‌هایی مثل «پایش» به تخریب شخصیت وکلا و نیز نهاد وکالت کمر بسته است.

وی در واکنش به این موضوع که آیا منظور وی برنامه‌ای است که درباره نخستین اپلیکیشن هوشمند خدمات حقوقی در سیما پخش شد، گفت: این موردی که اخیرا معرفی شد، مورد تایید نیست. این را فقط من نمی‌گویم، بلکه نظر قوه قضائیه است که موسسات حقوقی باید دارای شرایط خاصی باشند.

باقری افزود: نگاه یکجانبه‌ای علیه کانون وکلا در برخی برنامه‌های رسانه‌ای وجود دارد و ما را هم برای ارائه پاسخ دعوت نمی‌کنند. بنابراین با این سیاه‌نمایی‌ها فرهنگ مراجعه به وکیل در این کشور نهادینه نمی‌شود.

وی درباره شرایط اشتغال وکلا نیز اظهار کرد: از نظر دسترسی به وکیل در شرایط فوقِ اشباع قرار داریم. اما واقعیت این است که برای اشتغال وکلا باید چاره‌اندیشی شود، چراکه بسیاری از وکلا حتی برای تمدید پروانه فعالیت خود یا تامین هزینه‌های دفترشان با مشکلات اساسی و جدی مواجهند.

عضو هیات‌مدیره کانون وکلا ادامه داد: عده‌ای به گونه‌ای جریان‌سازی می‌کنند که گویا همه وکلا درآمدهای نجومی دارند در حالی که هر سال تعداد زیادی از وکلا فقط به خاطر مشکلات مالی قادر به تمدید مجوزهای فعالیت خود نیستند.

وی درباره هزینه‌های وکالت در ایران گفت: حق‌الوکاله در کشور ما بسیار ارزان است چراکه وکلا مشکل اشتغال دارند و برای رقابت با یکدیگر هزینه‌ها را کاهش داده‌اند. حق‌الوکاله در کشورهای دیگر بسیار بالاتر است.

باقری با اشاره به این‌که ۵ درصد از وکلا دستمزدهای بالا دارند، افزود: وکلای اسم و رسم‌دار حق‌الوکاله‌های بالا دریافت می‌کنند. اما واقعیت این است که ۹۵ درصد وکلا میلیاردر نیستند و معمولا مشکل اشتغال و درآمد دارند.

کد خبر 474059 برچسب‌ها کانون وکلا درآمد وکیل تلویزیون - صدا و سیما

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کانون وکلا درآمد وکیل تلویزیون صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۹۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری نیشابور گفت:آمار اشتغال در ۱۶۸ واحد صنعتی فعال در این شهرستان پنج هزار و ۸۰۰ نفر است که ۸۳ درصد از این اشتغال مربوط به بخش‌هایی مانند نیروگاه سیکل ترکیبی خیام، فولاد خراسان، کارخانه ایران شرق و مانند این مجموعه هاست.

مسعود اکبری باقرآباد افزود:از مجموع ۱۶۸ واحد صنعتی نیشابور فقط ۱۳ واحد فعال با اشتغال هزار و ۵۸۱ نفر در شهرک صنعتی عطار مستقر هستند البته تمایل برای حضور فعالان اقتصادی در این شهرک صنعتی رو به افزایش است و باید در آینده تامین انرژی و آب و سایر زیرساخت‌های این شهرک صنعتی مورد توجه قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری نیشابور گفت: همچنین هم اکنون ۲۵ معدن فعال با ۳۱۰ نیروی کار در نیشابور مشغول به کار هستند.

اکبری باقرآباد افزود: تعهد اشتغال شهرستان نیشابور در سال گذشته سه هزار و ۹۰۴ نفر بود که حدود ۱۳۰ درصد این تعهد معادل چهار هزار و ۸۰۲ نفر اشتغال جدید محقق شد.

وی گفت: ۲ بخش صنعت و معدن با هزار و یک شغل جدید و کمیته امداد با ایجاد ۷۲۸ فرصت شغلی تازه بالاترین سهمیه ایجاد اشتغال را در سال گذشته به خود اختصاص دادند.

 

دیگر خبرها

  • عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تعطیل/لزوم تامین امنیت شغلی کارگران
  • نکات حقوقی و قوانین مربوط به دیه
  • جرم معلم بلاگرها چیست؟ + فیلم
  • ۱۰۸ درصد تعهدات اشتغال در رودسر محقق شده است
  • حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری
  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است