Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-04@19:32:32 GMT

​تفاوت نگاه ژاپني با آلماني

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۸۹۳۲۸

​تفاوت نگاه ژاپني با آلماني

در مورد آينده خودروهاي برقي شركت خودروسازي ژاپني هوندا اصلا مثل شركت خودروسازي آلماني فولكس واگن فكر نمي كند و نوع شرط بندي آنها فرق دارد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از سايپانيوز، فولكس واگن تا سال 2023 يك ميليون دستگاه خودروي برقي روانه بازار خواهد كرد و مدير عامل هوندا مي گويد مردم خودروي با مصرف بهينه مي خواهند، نه خودروي برقي.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

كداميك درست فكر مي كند و چه قدر طول مي كشد تا معلوم شود كداميك درست يا به عبارتي درست تر مي گويد؟

گروه خودروسازي فولكس واگن آلمان برنامه توليد خودروهاي برقي خود را 2 سال جلو انداخته است و از سال 2023 توانايي عرضه ي 1 ميليون دستگاه خودروي برقي را پيدا مي كند در حالي كه قبلا اين برنامه براي سال 2025 بود.

در عوض مدير عامل هوندا هنوز خودروهاي هيبريدي را بسيار حياتي مي داند و فكر مي كند مردم واقعا خودروهاي برقي نمي خواهند.

خودروسازان ديگر هم دست روي دست نگذاشته اند تا ببينند كداميك درست تر مي گويد. هر يك به فراخور حال و روز خود و ميزاني كه مي تواند، روي خودروي برقي سرمايه گذاري كرده است.

وقتي قرار باشد ظرفيت توليد يك خودروساز به 1 ميليون دستگاه خودروي برقي در سال برسد، معني آن اين است كه فكر مي كند بازي ديگر عوض شده است، نگاه به آمار هم اين را تأييد مي كند، چون فولكس امسال فقط 70 هزار دستگاه خودروي برق فروخت كه فقط 20 هزار دستگاه بيشتر از سال گذشته بود.

صنعت خودرو در دنيا به گونه اي است كه براي بقا در آن، خودروسازان بايد نيم دهه زودتر برنامه ريزي كنند. چون تغيير پارادايم يا تغيير بنيادي در يك خودروساز براي اجرا به زمان زيادي احتياج دارد. اگر تفاوت ديگر دو خودروساز تا اين حد بزرگ باشد، حداقل 5 سال بعد خود را نشان خواهد داد. چون خودروسازان بايد قطعه و مجموعه سازان را نيز با خود هماهنگ كنند.

هوندا هرگز طرفدار خودروهاي تمام برقي يا حمل و نقل با باتري نبوده است. درست است كه در سبد محصولاتش خودروي Fit EV و يك نسخه برقي از كلاريتي Clarity دارد و به بازار چين هم فقط VE-1 CUV عرضه كرده است اما تعداد آنها بسيار محدود بوده است. همين حالا هم رويكرد هوندا توجه به خودروهايي كه با پريز برق شارژ مي شوند نيست. با اين كه هوندا گفته است تا سال 2030 دو سوم محصولاتش به نوعي به سيستم ها يا قواي محركه برقي مجهز مي شوند، ناكاهيرو هاچيگو Takahiro Hachigo در مصاحبه اش با اتونيوز اروپا گفته است انتظار دارد خودروهاي هيبريدي برقي-بنزيني «نقش حياتي» در آينده شركت ايفا كنند. در اين مصاحبه وي گفته است: «هدف اصلي، في نفسه، برقي شدن نيست، بلكه بهينه سازي مصرف سوخت است. و ما باور داريم خودروهاي هيبريدي راهي براي رعايت قوانين محيط زيستي است. وقتي از وي در باره خودروهاي تمام برقي سؤال شد، وي گفت كه مطمئن نيست كه خريداراني وجود داشته باشند كه واقعا خودروي برقي بخواهند، مخصوصاً با توجه به چالش هاي زيرساختي و سخت افزاري. به نظر او اين وضعيت در آينده نزديك تغيير نخواهد كرد.

هاچيگو مي گويد: «باور ندارم كه تقاضا براي خودروهاي باتري دار به صورت تصاعدي بالا برود و باورم اين است كه اين وضعيت در سطح جهاني واقعيت دارد. در كشورهاي مختلف هم قوانين محيط زيست، مصرف سوخت و آلايندگي با هم تفاوت دارند و ما هم بايد بر اساس آن قوانين خود را وفق دهيم. ما بايد به تحقيق و توسعه ادامه بدهيم. اما باور ندارم كه اين [خودروهاي برقي] به جريان اصلي امور به اين زودي تبديل شود.»

در عوض فولكس واگن اصلي خريدار چنين ايده اي نيست و سبد متنوعي از محصولات آينده خود را به خودروهاي برقي اختصاص داده است. اولين اين سبد خودروي خودروي هاچ بك ID.3 است كه در اروپا به فروش خواهد رسيد. در بازار آمريكا فولكس خودروي برقي بزرگتري را در نظر گرفته كه قد و قواره آن هم كراس اور است و نام آن را ID. Crozz گذاشته است.

فولكس تا به حال 250 هزار دستگاه خودروي برقي از جمله تمام برقي و هيبريدي قابل شارژ با پريز عرضه كرده است. در سبد خودروهاي برقي فولكس خودري e-Golf و Golf GTE و Passat GTE و خودروي شهري e-Up، Bora و Lavida براي بازار چين هم وجود دارند. 100 هزار دستگاه از اين تعداد e-Golf هستند، همان خودروهاي تمام برقي كه مدير عامل هوندا اصلا به آن اعتقاد ندارد.

اشتراک گذاری: گزارش خطا 0 خواندنی ها و دیدنی های بیشتر عکس‌های برتر نشنال جئوگرافیک ۲۰۱۹ بخش دوم استریتوس بازسازی یک افسانه خودرویی با 800 هزار دلار بهترین عکس‌های نشنال جئوگرافیک ۲۰۱۹ بخش اول ویتنام هم خودروساز شد دو محصول با ویژگی های جذاب و طراحی ایتالیایی ارزانترین شاسی بلند مرسدس بنز با مدل 2020 معرفی شد تصاویر مجذوب کننده از حشرات در قطره باران بازسازی آرامگاه مولانا رمزگشایی از سبک پوشش رهبر کره شمالی ارسال نظر نام: ایمیل: * نظر: آخرین اخبار جزئیات روش جدید درمان سرطان پروستات در ایران تفاوت افسردگی پس از زایمان در ۲ دسته از مادران بررسی شد سامانه جذب مدرسان دانشگاه علمی و کاربردی امروز فعال می‌شود لی مندلسون تهیه کننده «گارفیلد» درگذشت پتروشیمی تنها راه حل برای جلوگیری از خام فروشی برپایی سیزهمین جشن منتقدان سینما در ۱۳ دی نوآوری در محصول «ایران ساخت» به داد آلودگی هوا می‌رسد نظارت بر قیمت‌ها تا «شب عید» نوسان‌های محدود نرخ دلار در صرافی‌های بانکی اسنپ مبلغ کمک‌هزینه خرید بنزین را ۲ برابر کرد وزیر راه از افتتاح متروی هشتگرد تا چند روز آینده خبرداد پرونده «سحر تبر» تعیین شعبه شد حضور محصولات دو برند جدید داخلی لوازم خانگی در بازار پوکه آمپول و کپسول ایرانی در راه صادرات نپذیرفتن عضویت در FATF یعنی خودزنی اسلامی: خرید و فروش مسکن ملی تخلف است کمک 18 میلیارد تومانی شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت به شرکت راه‌آهن بازدید رایگان پرستاران از برج میلاد همزمان با روز پرستار فراهانی: مدیریت کلانشهر تهران نیاز به جسارت هوشمندانه دارد تاثیر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از محصولات کشاورزی پرطرفدارترین ها بازگشت «زلاتان» به میلان سریال «سووشون» ساخته می‌شود پربیینده ترین ها پربحث ترین ها 10 اقتصاد بزرگ در سال ۲۰۱۹کدامند؟ خسارت5.7 میلیارد دلاری به دلیل از رده خارج نکردن خودروهای فرسوده همایش آموزشی مکاتبات تجاری، صنعتی و بازرگانی به زبان انگلیسی برگزار می شود  هدف گذاری برای ارائه خدمات بانکداری شرکتی به 138 مشتری ۱۱۰۰دستگاه خودروی دپو شده در گمرک، بدون ثبت سفارش هستند وضع عوارض، صادرات صنایع معدنی را دچار مشکل می کند تعلل در برنامه ریزی اوراسیا، مشکلات اقتصادی را رقم می زند ورود مشتري با كد كاربري اختصاصي به سايت فروش ايران خودرو آمادگی وزارت نفت برای امدادرسانی حداکثری به سیل‌زدگان خوزستان طرح بیمارستان خاتم قم، به‌عنوان طرح برتر فولادی کشور انتخاب شد میزان بارندگی‌های کشور به رقم ۸۷.۶ میلیمتر رسید وزیر راه از تداوم پرواز هواپیماهای ایرانی در شرایط تحریم خبر داد همکاران بازرسی بیمه مرکزی دیده بان صنعت بیمه به شمار می روند دارندگان محصولات ایران خودرو برای سرویس‌های ادواری به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنند کارت‌های سوخت شخصی شارژ شد+جدول اقدامات ايران خودرو در حوزه توليد و فروش در ماه‌هاي اخير رضايت‌بخش است روند کاهش نسبت مطالبات غیر جاری بانک کشاورزی بازدید عضو هیات عامل و مدیران ارشد بانک ایران زمین از شعب استان هرمزگان عرضه اینترنتی فرش دست‌باف تاثیر زیادی در فروش بازار خارجی دارد قیمت دام ارزان شد ولی ارزان به دست مردم نمی رسد صفحه نخست بازار سرمایه بانک و بیمه اقتصاد کلان صنعت ، راه و کشاورزی خودرو ، نفت و انرژی سیاسی و اجتماعی علمی و فناوری اطلاعات فرهنگی و هنری پزشکی و سلامت ورزشی فیلم و عکس صنایع و مشاغل تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ایران اکونومیست می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است. طراحی و تولید "ایران سامانه"

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۹۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ویژه پلیس راهور برای موتورسواران و عابران پیاده

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از اجرایی شدن طرح ویژه این پلیس به منظور کاهش جان باختن موتورسواران و عابران پیاده در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار سیدتیمور حسینی در حاشیه سفر به استان اصفهان با بیان اینکه حدود نیمی از کشته‌های حوادث رانندگی در معابر شهری کشور را موتورسواران و عابران پیاده تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: برای کاهش جان باختن موتورسواران و عابران پیاده، طرحی جامع و کاملی را در دستور کار داریم که در آینده‌ای نزدیک به پلیس راهور سراسر کشور برای اجرا ابلاغ می‌شود.

وی افزود: در این طرح هم از لحاظ موضوعات سلبی و برخوردهای قانونی و هم از لحاظ ایجابی، فرهنگی و اقدامات آموزشی به طور دقیق پرداخته شده و تلاش خواهد شد تا میزان جان باختن موتورسواران و عابران پیاده در معابر شهری به حداقل برسد.

رئیس پلیس راهور فراجا اظهار داشت: هم اکنون طرحی با عنوان طرح ۱۰ و ۲۰ در شهر تهران در حال اجرا است که تأثیرات خوبی نیز داشته که پس از ارزیابی و بازخوردگیری و رفع ایرادات آن می‌توان این طرح را در سراسر کشور اجرایی کرد.

سردار حسینی ادامه داد: در طرح ۱۰، ۱۰ مورد از تخلفاتی که بیشتر منجر بی‌نظمی و حادثه برای موتورسواران می‌شود مد نظر است و در طرح ۲۰ هم با ۲۰ تخلف حادثه‌ساز برخورد می‌شود.

وی گفت: در خصوص پیشگیری از حوادث رانندگی برای عابران پیاده باید الزاماتی مانند روشنایی هوشمند معابر، گذرگاه‌های ایمن، تجهیز خیابان‌ها و بزرگراه‌ها به پل‌های مکانیزه شامل بالابر و پله برقی توسط مدیریت شهری شهرها و کلانشهرهای کشور انجام شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا تصریح کرد: البته در کنار این کارها آموزش و فرهنگ‌سازی هم نیاز است و مجموعه این کارها دست به دست هم دهد تا شاهد حوادث کمتری در این حوزه باشیم.

سردار حسینی کودکان و سالمندان را دو رنج سنی آسیب پذیر در حوزه عابران پیاده اعلام کرد و گفت: هر دو قشر کودکان و سالمندان نیاز به مراقبت جدی از سوی خانواده‌ها دارند و باید مسئولیت فردی و اجتماعی خود را در این حوزه انجام دهند.

لزوم جایگزینی خودروهای برقی در کلانشهرهای کشور

وی در پاسخ به پرسشی پیرامون نقش خودروهای برقی و هیبریدی در کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: در حال حاضر نزدیک به ۳۰ میلیون خودروی دارای سوخت فسیلی در کشور وجود دارد که برای تبدیل این تعداد خودرو به خودروهای برقی باید یک برنامه ۳۰ ساله را پیش بینی کنیم؛ یعنی در طول سه دهه کاری کنیم که در انتهای برنامه ۳۰ ساله دیگر اثری از خودروها با سوخت فسیلی و مستهلک در کشور وجود نداشته باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا عنوان کرد: باید تقسیم کار صورت گیرد و شروع این کار از شهرهای آلوده مانند تهران، اصفهان، مشهد و تبریز کلید زده شود.

سردار حسینی با بیان اینکه در تمام دنیا برای کلانشهرهایی که در معرض آلودگی هوا هستند یک برنامه ریزی فوری را در نظر می‌گیرند و پیاده سازی می‌کنند، تصریح کرد: اگر بتوانیم طی یک بازه زمانی ۱۰ ساله در کلانشهر هایی که با موضوع آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کنند خودروهای برقی و هیبریدی را جایگزین خودروهای دارای سوخت فسیلی کنیم، می‌تواند یک موفقیت بزرگ در زمینه کاهش آلودگی هوای کشور باشد.

کد خبر 750215

دیگر خبرها

  • حرف‌‌های طرح ایرانی بی ام و درباره خودروی تازه‌اش
  • روایت طرح ایرانی بی ام و از خودروی برقی تازه‌اش
  • استفاده از خودروهای برقی به حل مهم‌ترین مسئله کلان‌شهر اصفهان کمک کند
  • طرح ویژه پلیس راهور برای موتورسواران و عابران پیاده
  • طرح ویژه پلیس برای کاهش مرگ موتورسواران و عابران پیاده
  • تسلا خواستنی نشد که نشد!
  • کاکایی، کارشناس صنعت خودرو: مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می خواهند خودروی برقی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی وارد کنند؟
  • خودروهای برقی خطرناکند؟
  • مدل‌های جدید رنو بازار را می‌گیرد؟
  • خودروهای برقی به سرنشینان دیگر خودروها آسیب می‌رسانند