Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: اگر کار تملک املاک مورد مسیر نهایی شود، ابر پروژه کوهسار مهدی تا پایان سال ۹۹ تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

اسماعیل صالحی یکشنبه ۸ دیماه در جمع خبرنگاران گفت: پروژه کوهسار مهدی با شش و نیم کیلومتر طول، یک ابر پروژه شهری از نظر حجم عملیات عمرانی و اعتبار مورد نیاز محسوب می‌شود که تاثیرات مطلوبی در ابعاد مختلف ترافیکی، تسهیل دسترسی و پدافند غیرعامل دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه کوهسار مهدی چندین سال قبل  آغاز شد، گفت: در فاز اول ۳ کیلومتر از مسیر احداث شده و زیر ترافیک قرار گرفته است.

او با بیان اینکه بعد از مدتی توقف، حدود ۲ ماه است که پروژه فعال شده، گفت: شهرداری با همراهی و حمایت خوب دادستان و معاون دادستان شهرستان شیراز و همکاری اهالی، شرایط مناسبی در اجرای پروژه ایجاد کرده است.

صالحی با یادآوری اینکه فعال شدن عملیات اجرایی در پروژه کوهسار مهدی جز با همراهی دستگاه قضایی و همکاری مردم امکان پذیر نبود، گفت: حجم اعتبار مورد نیاز برای تملک اراضی مسیر، بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

او اضافه کرد: مشکل اساسی در تملک اراضی مورد مسیر این پروژه، اختلاف بین مالکان و غارصان است که امیدواریم به زودی مرتفع و روند کار تسهیل و تسریع شود.

صالحی با اشاره به اینکه ۲.۵ کیلومتر از این مسیر ۶ و نیم کیلومتری باقیمانده باید تملک شود، تاکید کرد: اگر مشکل تملک حل شود، پروژه کوهسار مهدی به عنوان یک ابرپروژه عمرانی شهری، تا پایان سال ۹۹ امکان بهره‌برداری خواهد داشت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز خاطر نشان کرد: برای تکمیل پروژه کوهسار مهدی، ۵ پل بزرگ در محدوده تونل دوقلو، دره‌ی آباد، منصورآباد، دینکان و ورودی دانشگاه باید احداث شود که عملیات اجرایی برخی از این پل‌ها در حال اجرا است.

صالحی به آغاز عملیات مقاوم سازی قنوات منطقه هم اشاره و تاکید کرد که تداوم همکاری اهالی منطقه در تسریع عملیات اجرایی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در خصوص مشکلات مربوط به امتداد بزرگراه کوهسار مهدی در محدوده فلکه قصردشت، گفت: در این نقطه باید یک تقاطع غیرهمسطح اجرا شود که با توجه به وجود املاک مورد مسیر باید ابتدا کار تملک را انجام دهیم.

صالحی تاکید کرد که در تمام پروژه‌های عمرانی بحث تملک املاک مورد مسیر و جابه‌جایی خطوط آب، برق و گاز، عمده ترین مشکلاتی است که موجب کندی روند کار شده و هزینه‌های زیادی را به خود اختصاص می‌دهد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پروژه عمراني دستگاه قضایی ایسنا شهرداری دستگاه قضائی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۹۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه پروژه های عمرانی شورای ششم کرج پیوست زیست محیطی دارند

به گزارش خبرنگار مهر، جواد چپردار عصر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در تالار شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد، اظهار کرد: یکی از افتخارات شورای دوره ششم این بود که مدیریت شهری را ملزم کردیم که قبل از هرگونه اقدام و اجرای پروژه های عمرانی و ترافیکی، پیوست های زیست محیطی آنها در کمیسیون مربوطه و صحن علنی شورای شهر مصوب شود.

وی با بیان اینکه هیچ پروژه ای را در دوره ششم نداریم که قبل از اجرا پیوست زیست محیطی آن مطالعه، مطرح و مصوب نشده باشد، عنوان کرد: اخذ پیوست زیست محیطی شرط کافی برای انجام اقدامات عمرانی در شهر نیست، بلکه شرط لازم است که در آن آثار پروژه ها بر میزان آلایندگی موجود، محدودیت فضای سبز، تعیین تکلیف اشجار موجود در محدوده پروژه ها و … مورد بررسی قرار می گیرد.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج مطرح کرد: در پروژه میدان جمهوری ما باید حدود ۳۵۲ درخت را جابجا می کردیم که طرح های مختلفی ارائه و تلاش شد طرحی انتخاب شود که حداقل جابجایی یا دست درازی به فضای سبز در آن صورت گیرد. در این راستا از ۳۵۲ درخت جابجا شده فقط ۶ درخت جمع آوری شدند.

چپردار با اشاره به جابجایی ۳۳۰ درخت در پروژه بی آر تی در فلکه اول گوهردشت و بلوار موذن و با بیان اینکه در این دوره همواره تلاش کردیم که حفظ فضای سبز را در آرای صادره در اولویت قرار دهیم، اظهار کرد: در حوزه سگ های ولگرد و بلاصاحب ما در مدیریت شهری، شورای شهر، سازمان مدیریت پسماند و این کمیسیون تکالیفی را بر عهده داریم که باید به آنها عمل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید هیچ قصوری در این زمینه صورت گیرد، مطرح کرد: با توجه به بخشنامه وزارت کشور برای اقدامات اجرایی، ظرفیت شهرداری کرج در دو مرکز نگهداری سگ های بلاصاحب در کرج و یک مرکز در فردیس، امکان مدیریت سگ های بلاصاحب را فراهم نمی کند و با محدودیت های موجود نمی توانیم اتفاقی را رقم بزنیم. باید در این زمینه به لحاظ علمی و قانونی تغییراتی را ایجاد کنیم.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه تعداد سگ های بلاصاحب و مشکلاتی که ایجاد می کنند، با شرایط و اقدامات جاری قابل حل نیست، خاطرنشان کرد: موضوع سگ گردی در پارگ ها یا فرهنگ نگهداری از سگ در منزل، موضوعی یک بعدی نیست که بخواهیم فقط به یک بعد آن بپردازیم.

چپردار عنوان کرد: به نظر من که در حوزه درمان و سلامت انسان و دام و فرهنگ تلاش داشتیم، شاید برخورد با سگ گردانی در پارک ها و فضاهای عمومی و نگهداری سگ در منزل اقدام آخر باشد. اولین گام در این حوزه فرهنگ سازی است و باید تلاش کنیم که خانواده ها در این زمینه مطالعه و دقت بیشتری داشته باشند.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: محدودیت های موجود و تغییرات زیست محیطی و ژنتیک سگ هایی که نگهداری می شوند، مخاطراتی را برای مردم ایجاد می کنند اما نگاه ما نباید نگاه محدودیتی باشد. باید همه ابعاد را در نظر بگیریم و با توجه به جنبه های علمی، زیست محیطی و فرهنگی موضوع، تصمیمی را اتخاذ کنیم که قابلیت اجرا داشته باشد.

کد خبر 6093554

دیگر خبرها

  • همه پروژه های عمرانی شورای ششم کرج پیوست زیست محیطی دارند
  • احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد
  • همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند
  • خبر خوش به گوش جواد نکونام رسید/ هافبک استقلال فیزیوتراپی را شروع کرد
  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • آغاز عملیات عمرانی پروژه پیاده‌راه باباطاهر همدان
  • تأکید شهردار مشهد بر تملک پلاک‌های در مسیر و بازگشایی بولوار کرامت
  • پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم
  • پایان تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • اتمام تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده