Web Analytics Made Easy - Statcounter

حماسه حق پرست روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در آبان ماه سال جاری با توجه به آیین نامه و اساسنامه انجمن موسیقی کشور دوره‎ جدید یکساله اعضای هیات مدیره و رئیس انجمن موسیقی استان‌ها با برگزاری انتخابات توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شده‌است.

وی بیان کرد: در این ارتباط برنامه‌هایی به عنوان اصلی‌ترین رویکرد انجمن موسیقی استان بوشهر در نظر گرفته شد که اولویت این انجمن اجرای آن است طوریکه هر انجمنی در ادوار آتی نیز بتواند این برنامه را بصورت مستمر دنبال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس انجمن موسیقی استان بوشهر اظهار داشت: برنامه دستان در برگیرنده رویدادها و رخدادهای موسیقایی سراسر این استان است که ظرفیت‌های بخش‌های مختلف را پوشش خواهد داد.

حق پرست ادامه داد: در این ارتباط از  نمایندگی‌های انجمن موسیقی در شهرستان‌‎های استان خواسته شد تا برنامه‎های خود را در قالب ویژه برنامه دستان به انجمن موسیقی استان ارائه کنند که پس از بررسی و بازبینی برنامه‌های نمایندگی‌ها برنامه نهایی در قالب ویژه برنامه دستان به آنها ابلاغ شد.

وی یادآورشد: برای نمونه در شهرستان‎گناوه و دیلم برنامه دستان با رویکرد موسیقی آوازی، در دیر و کنگان با رویکرد سازهای دایره‎ و نی انبان، دشتی و تنگستان پیرامون شروه‏‌ خوانی‌ و گذری بر موسیقی آوازی بوشهر و سایر شهرستان ها نیز به تناسب ظرفیت خود در حوزه موسیقی برنامه‏‌های مدنظر به آنها ارائه شده‌است.

رئیس انجمن موسیقی استان بوشهر گفت: از دیگر اولویت‎های این انجمن پیگیری میزبانی جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر است تا برای نخستین بار این مهم رقم زده شود.

وی بیان کرد: در این زمینه تلاش‎هایی آغاز شده تا حتی برای ۳ تا ۴ شب بخشی از برنامه‎های جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در بوشهر روی صحنه برود.

حق پرست گفت: دیگر اولویت انجمن انسجام دفتر انجمن موسیقی بوشهر است تا در این مرکز یک پایگاه و محلی برای نشست و برخاست‎های اهالی موسیقی راه‌اندازی شود.

وی بیان کرد: در بحث آموزش و کارگاه‌های آموزشی نیز پیش بینی شده رویکرد جدیدتری در زمینه کشف، شناخت و معرفی چهره‎ها و استعدادهای موسیقایی سراسر استان بوجود آید که در این ارتباط امیدواریم با برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور استادان بنام و چهره‎های آکادمیک و دانشگاهی خروجی مناسبی در بخش آموزش‌ها داشته باشیم.

وی یادآور شد: با توجه به فرصت اندک هر انجمن در مدت یک سال، این بازه زمانی برای انجام کارها، رصد و بررسی بسیار محدود است و با توجه به مشکلات اعتباری و بودجه شاید کار از بعد پیشرفت و پیشبرد  نیز دچار مشکل شود.

حق پرست ادامه داد: اعتقاد دارم استان بوشهر و بویژه مرکز استان مهد موسیقی ایران است زیرا آغاز تا پایان زندگی مردم این دیار بین هنر موسیقی و متن زندگی مردم پیوند ناگسستنی دارد.

وی اظهار داشت: این پشتوانه فرهنگی، هنری، اجتماعی و انسانی باعث می‎شود با وجود تمام کاستی که منجر به کندی کار است کارهای مربوط به این حوزه را در حد مورد انتظار پیش ببریم.

حق پرست اظهار داشت: از دیرباز موسیقی به عنوان هنری مردمی در این جغرافیا دارای کیان و یک پشتوانه عمیق و ژرف است که این می‎تواند اهرمی برای پوشش دادن کم و کاستی‎ها باشد.

وی یادآور شد: بطور قطع هر رئیسی در انجمن موسیقی تمایل دارد کارها را به نحو شایسته و مطلوب با برنامه‎های بزرگی که پیش خود ترسیم می‏‌کند پیش ببرد اما در اجرای کار به طور قطع یک سری مسائل و مشکلاتی وجود دارد که اصلی ترین آن نیز مالی و اعتباری است.

رئیس انجمن موسیقی استان بوشهر گفت: آموزش و ترویج توسط کارگاه‎های آموزشی کوتاه مدت و مقطعی چندان مثمر ثمر نخواهد بود و وقتی کارگاه‌های آموزشی انجمن دنبال می شود باید حداقل ماهانه با عنوان‌ها و سرفصل‌های متفاوتی بتوانیم یک کارگاه و یک سرفصل را دنبال کنیم.

وی تاکید کرد: در این حوزه جسته و گریخته و انقطاعی برخورد کردن نمی‌تواند اثر بخش و نقش آفرین باشد.

حق پرست در ارتباط با جامعه آماری حوزه موسیقی استان بوشهر گفت: تا چندی پیش بیشتر کار انجمن پیرامون کلاس های آموزشی بود ولی اکنون انجمن بیشتر به عنوان یک نهاد ترویجی و اشاعه دهنده فرهنگ موسیقی است و چندان در امر آموزش ورود نمی‌کند.

وی عنوان کرد: با این وجود تشکیل بانک اطلاعاتی حورزه موسیقی در دستور انجمن قرار گرفته و در این ارتباط با کارسپاری به نمایندگی‌های انجمن موسیقی استان در شهرستان‌ها از آنها خواسته شده تا اطلاعات فعالان موسیقی در هر  رشته، سابقه گرفته شود تا حداقل  یک بانک اطلاعاتی از فعالان این حوزه داشته باشیم. 

حق پرست یادآور شد: در نخستین نشست انجمن از پیشکسوتان موسیقی استان بوشهر دعوت شد تا از دیدگاه ها و تجربیات آنها و فراز و فرودهایی که در سالیان گذشته داشتند، استفاده شود. 

وی ادامه داد: امیدواریم در ویژه برنامه‌دستان برنامه‌ای نیز برای تکریم و تقدیر از پیشکسوتان عرصه موسیقی استان در همه زیر رشته‌ها و ژانرها داشته باشیم زیرا آنها بزرگ ترین سرمایه‎های هر انجمن محسوب می‎شوند.

وی تاکید کرد: انجمن موسیقی در هر دوره‌ای متعلق به تمامی فعالان، مشتاقان و علاقه‌مندان عرصه موسیقی با همه گرایش‌ها و زیررشته‌ها است که انتظار داریم در سایه همراهی و همدلی آنها به چشم‌اندازهای ترسیمی انجمن موسیقی استان بوشهر دست پیدا کنیم.

رئیس انجمن موسیقی استان بوشهر در ارتباط با وضعیت آموزشگاه‎‏های موسیقی این استان گفت: آموزشگاه‌ها در این چند سال از لحاظ کمی رشد خوبی داشته‌اند که امیدواریم همزمان با رشد کمی شاهد رشد کیفی آنها نیز باشیم.

وی یادآور شد: موسسه‌های فرهنگی هنری نیز به عنوان برگزارکنندگان و کوشندگان برگزاری کنسرت فعالیت خوبی در پیش گرفتند که امیدواریم که در این دوره شاهد فعالیت بیش از پیش و پویایی آنها باشیم.

برچسب‌ها بوشهر انجمن موسیقی ایران هنری موسیقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر انجمن موسیقی ایران هنری موسیقی بوشهر انجمن موسیقی ایران هنری موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۹۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هنرمند فعال نمایش عروسکی تقدیر می‌شوند

انجمن نمایشگران عروسکی از ۱۰ تن از فعالان این رشته تقدیر می‌کند.

هما جدی‌کار، رییس این انجمن در این باره به ایسنا گفت: امسال جشن اردیبهشت برخلاف سال‌های گذشته با تاخیر برگزار می‌شود و ما هم به همین مناسبت برنامه‌ای را تدارک دیده‌ایم و این برنامه روز ۲۲ اردیبهشت برگزار می‌شود.

او ادامه داد: در برنامه‌های قبلی انجمن، از اغلب هنرمندان نسل‌های گذشته تقدیر کرده‌ایم و امسال بنا داریم از چند هنرمند نسل دومی تجلیل کنیم. بخصوص که در بیشتر برنامه‌ها، معمولا بزرگترها را مد نظر قرار می‌دهند بنابراین ما تصمیم گرفتیم از بیشتر هنرمندان فعال تقدیر کنیم تا در این دوره که دوره مدیریت هیات مدیره ماست، جمع بیشتری از فعالان نمایش عروسکی تجلیل شوند.

به گفته او، کارگردانی این برنامه بر عهده زهرا طباطبایی است و ارایه پیام روز جهانی تئاتر از دیگر بخش‌های این مراسم است.

مراسم سالانه انجمن نمایشگران عروسکی ساعت ۱۸ تا ۲۰ روز ۲۲ اردیبهشت ماه در سالن استاد جوانمرد خانه تئاتر برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  

دیگر خبرها

  • ۱۰ هنرمند فعال نمایش عروسکی تقدیر می‌شوند
  • انجمن واردکنندگان برنج : چرا برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج رسما اعلام نمی‌شود؟
  • یادمانی برای مرحوم غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • مشکل برگزاری کنسرت موسیقی در بوشهر حل شد؟
  • یادمان غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • وزارت ارشاد: بوشهر قلب تپنده موسیقی است / کنسرت‌های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • کنسرت‌های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند
  • بوشهر قلب تپنده موسیقی زندگی و حرکت است
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد