Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-26@14:59:23 GMT

صنعت پتروشیمی ایران روی ریل توسعه

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۸۹۶۰۲

صنعت پتروشیمی ایران روی ریل توسعه

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت روز صنعت پتروشیمی گفت: مجلس از روند توسعه صنعت پتروشیمی ایران با هدف تکمیل زنجیره ارزش و کاهش خام فروشی حمایت می کند.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل ازسکینه الماسی نماینده مردم شهرستان های جم، کنگان، عسلویه و دیردر مجلس شورای اسلامی با بیان این که صنعت پتروشیمی ایران روی ریل توسعه قرار دارد، گفت: اگر جهش های دوم و سوم صنعت پتروشیمی با رونق تولید در صنایع پایین‌دستی همراه باشد، افزون بر ایجاد اشتغال فراوان، ارزش‌ افزوده بسیاری را نیز برای کشور به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اعلام حمایت مجلس از صنعت پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی ایران بیش از پنجاه سال قدمت دارد و یکی از ارکان توسعه اقتصادی و صنعتی کشور به شمار می رود و اکنون درمسیرتوسعه این صنعت باید حمایت های لازم از این صنعت پیشرو صورت گیرد.

وی با بیان این که ایران جایگاه خوبی درصنعت پتروشیمی دارد به گونه‌ای که بیشتر صادرات غیرنفتی ما مربوط به این صنعت است، گفت: ایران از ظرفیت تولید عظیم و رو به رشد صنعت پتروشیمی دنیا سهمی بیش از دو درصد دارد که هدف‌گذاری آن، دست‌یابی به سهم 6.3 درصدی از بازار است.

الماسی افزود: درشرایط کنونی پتروشیمی، نفت و گاز بزرگترین مزیت کشور بوده و نباید در این باره خام فروشی کنیم وصنعت پتروشیمی با توجه به کارکردهای خود باید در مسیرکاهش خام فروشی، تکمیل زنجیره ارزش و سرمایه گذاری‌های جدید گام بردارد، به این منظور باید روش‌های جدید به کار گرفته شوند و مجلس نیز در این راستا کمک خواهد کرد.

اشتراک گذاری: گزارش خطا 0 خواندنی ها و دیدنی های بیشتر عکس‌های برتر نشنال جئوگرافیک ۲۰۱۹ بخش دوم استریتوس بازسازی یک افسانه خودرویی با 800 هزار دلار بهترین عکس‌های نشنال جئوگرافیک ۲۰۱۹ بخش اول ویتنام هم خودروساز شد دو محصول با ویژگی های جذاب و طراحی ایتالیایی ارزانترین شاسی بلند مرسدس بنز با مدل 2020 معرفی شد تصاویر مجذوب کننده از حشرات در قطره باران بازسازی آرامگاه مولانا رمزگشایی از سبک پوشش رهبر کره شمالی ارسال نظر نام: ایمیل: * نظر: آخرین اخبار لطف بزرگ استراماچونی به دولت روحانی تكميل و عرضه 5 هزارو 299 دستگاه خودرو دردو روز راههای مشاركت مشتریان در بهبود كیفیت خدمات پست توضیحات معاون فنی و بازرگانی درباره افزایش تعرفه‌ها و میزان تخفیف پست کتاب ​تفاوت نگاه ژاپني با آلماني رونمایی از ترکیب منتخب لیگ برتر در نیم‌فصل اول ​ميد اين چاينا تعامل با دستگاه قضا برای مبارزه با تخلفات و فساد آغاز تلاش زنان تکواندوی ایران برای موفقیت در آسیا شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز 369 هزار و 718 واحدی شد جزئیات روش جدید درمان سرطان پروستات در ایران نمایشگاه کار ایران امسال با رونمایی از یک محصول جدید برگزار می‌شود تفاوت افسردگی پس از زایمان در ۲ دسته از مادران بررسی شد سامانه جذب مدرسان دانشگاه علمی و کاربردی امروز فعال می‌شود لی مندلسون تهیه کننده «گارفیلد» درگذشت پتروشیمی تنها راه حل برای جلوگیری از خام فروشی برپایی سیزهمین جشن منتقدان سینما در ۱۳ دی نوآوری در محصول «ایران ساخت» به داد آلودگی هوا می‌رسد نظارت بر قیمت‌ها تا «شب عید» نوسان‌های محدود نرخ دلار در صرافی‌های بانکی پرطرفدارترین ها بازگشت «زلاتان» به میلان سریال «سووشون» ساخته می‌شود پربیینده ترین ها پربحث ترین ها 10 اقتصاد بزرگ در سال ۲۰۱۹کدامند؟ خسارت5.7 میلیارد دلاری به دلیل از رده خارج نکردن خودروهای فرسوده همایش آموزشی مکاتبات تجاری، صنعتی و بازرگانی به زبان انگلیسی برگزار می شود  هدف گذاری برای ارائه خدمات بانکداری شرکتی به 138 مشتری تعلل در برنامه ریزی اوراسیا، مشکلات اقتصادی را رقم می زند ۱۱۰۰دستگاه خودروی دپو شده در گمرک، بدون ثبت سفارش هستند وضع عوارض، صادرات صنایع معدنی را دچار مشکل می کند طرح بیمارستان خاتم قم، به‌عنوان طرح برتر فولادی کشور انتخاب شد ورود مشتري با كد كاربري اختصاصي به سايت فروش ايران خودرو آمادگی وزارت نفت برای امدادرسانی حداکثری به سیل‌زدگان خوزستان میزان بارندگی‌های کشور به رقم ۸۷.۶ میلیمتر رسید همکاران بازرسی بیمه مرکزی دیده بان صنعت بیمه به شمار می روند وزیر راه از تداوم پرواز هواپیماهای ایرانی در شرایط تحریم خبر داد دارندگان محصولات ایران خودرو برای سرویس‌های ادواری به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنند کارت‌های سوخت شخصی شارژ شد+جدول روند کاهش نسبت مطالبات غیر جاری بانک کشاورزی بازدید عضو هیات عامل و مدیران ارشد بانک ایران زمین از شعب استان هرمزگان اقدامات ايران خودرو در حوزه توليد و فروش در ماه‌هاي اخير رضايت‌بخش است عرضه اینترنتی فرش دست‌باف تاثیر زیادی در فروش بازار خارجی دارد در لایحه بودجه ۹۹ معافیت مالیاتی جدیدی پیش‌بینی نشده است صفحه نخست بازار سرمایه بانک و بیمه اقتصاد کلان صنعت ، راه و کشاورزی خودرو ، نفت و انرژی سیاسی و اجتماعی علمی و فناوری اطلاعات فرهنگی و هنری پزشکی و سلامت ورزشی فیلم و عکس صنایع و مشاغل تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ایران اکونومیست می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است. طراحی و تولید "ایران سامانه"

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۸۹۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت

با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌های کوچک مردم در توسعه میادین مشترک نفت و گاز، کشور می‌تواند از فناوری‌های نوآورانه و بهترین شیوه‌هایی که این نهادها روی میز آورده‌اند، بهره‌مند شود. این می تواند به بهبود کارایی، کاهش هزینه ها و افزایش رقابت کلی بخش کمک کند. همچنین توسعه میادین مشترک نفت و گاز در کشور می تواند مزایای بی شماری را به همراه داشته باشد. اولاً، می تواند به افزایش تولید نفت و گاز کشور کمک کند و منجر به خودکفایی بیشتر انرژی و کاهش وابستگی به واردات شود. این نه تنها امنیت انرژی کشور را تقویت می کند، بلکه به تقویت رشد اقتصادی نیز کمک می کند.

برای تحقق تداوم رشد اقتصادی پایدار از طریق توسعه میادین مشترک نفت و گاز، ایجاد یک محیط سرمایه گذاری جذاب هم برای بخش خصوصی و هم برای افراد ضروری است. این امر از طریق برنامه هفتم توسعه با بسترسازی برای ورود مردم و توان فنی و مهندسی بخش خصوصی جهت توسعه میادین مشترک نفت و گاز فراهم شده است.

با توجه به اینکه سال 1403 با شعار جهش تولید و رشد اقتصادی کشور با حضور و مشارکت مردم نام گذاری شده است و مهم ترین بخش اقتصادی کشور نیز صنعت نفت و گاز است، باید از مواهب توسعه بدون بودجه دولت با تکیه بر مشارکت مستقیم سرمایه مردم فراهم شود. مسیر تحولی مرتبط با توسعه میادین مشترک نفت و گاز کشور باید با بسترسازی جذاب برای جلب سرمایه‌های مردمی و همچنین توان بخش خصوصی در این بخش باشد. بدون استفاده از بودجه دولت و تنها با تکیه بر مشارکت سرمایه‌های خرد مردمی و توان پیمانکاری بخش خصوصی مسیر توسعه میادین مشترک نفت و گاز جهت توسعه تجارت انرژی کشور و همچنین حل ناترازی گازی صنایع کشور هموار خواهد شد.

محمدرضا میرتاج‌الدینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس پیرامون توسعه میادین مشترک نفت و گاز کشور با کمک مردم گفت: یکی از مصوبات مهم مجلس در برنامه هفتم توسعه، مربوط به مشارکت بخش غیردولتی و مردمی در توسعه میادین نفت و گاز کشور بوده است که زمینه تحقق مشارکت مردم در اقتصاد را فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد: مردمی سازی صنعت نفت و گاز با تکیه بر مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه با اعطای مجوز جهت توسعه میادین مشترک کشور فراهم شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به مزیت مهم حضور بخش خصوصی و مردمی اقتصاد در توسعه بالادست نفت و گاز گفت: در سال جاری باید تمرکز را بر تسهیل فرآیند سرمایه گذاری مردمی تمرکز کنیم؛ مشارکت بخش خصوصی و سرمایه خرد مردم در حوزه بهره برداری از میادین مشترک نفت و گاز کشور از طرفی زمینه حضور مردم و بخش خصوصی در توسعه صنعت نفت و گاز را فراهم خواهد کرد؛ از طرف دیگر تولید نفت و گاز کشور را رقابتی خواهد کرد و افزایش خواهد داد.

وی  گفت: مردمی سازی صنعت نفت و گاز با ماده 15 برنامه هفتم توسعه و مشارکت مردم در جهش تولید نفت و گاز برای دولت نیز بسیار مهم و مثمرثمر است و بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت، امکان توسعه کشور فراهم خواهد شد.

دیگر خبرها

  • گزیده‌های نفتی هفته
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • فعالیت هنرستان انرژی اتمی هرمزگان از مهر ماه سال جاری آغاز می‌شود
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • توسعه فناوری های قیر و آسفالت، گامی نو در صنعت راهسازی کشور
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟