Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: امروز مادران و پدران شهدا یک سرمایه ارزشمند برای ملت ایران هستند که باید قدر آنها را بدانیم و در جهت تکریم آنها تلاش کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در چهاردهمین نشست ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: امروز مادران و پدران شهدا یک سرمایه ارزشمند برای ملت ایران هستند که باید قدر آنها را بدانیم و در جهت تکریم آنها تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی، شهادت را برترین نماد انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: پدران و مادران شهدا رشد دهنده این نمادها هستند و به‌نوعی حماسه‌سازان فرهنگ شهادت در کشور محسوب می‌شوند که سال‌ها این نماد را زنده نگه‌داشته‌اند.

وی ادامه داد: متأسفانه دشمنان امروز در یک حرکت توطئه آمیز و خبیثانه قصد از بین بردن برترین نماد انقلاب یعنی شهادت را دارند و به همین جهت خانواده های معظم شهدا در تیر رس حملات دشمنان قرار گرفته اند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: تکریم و تجلیل و استفاده از وجود پدران و مادران شهدا امروز یک ضرورت است و باید در برنامه های گام دوم کنگره به آن توجه ویژه شود.

وی اضافه کرد: کارگروه هنری کنگره می‌تواند با استفاده از ابزارها و ابتکارات نوین پدران و مادران شهدا را به‌عنوان سرمایه‌های ارزشمند به نسل جدید معرفی کند.

کریمی افزود: بسیج دانشجویی، دانش‌آموزی و سایر اقشار بسیج باید در جهت تجلیل و تکریم واقعی خانواده‌های شهدا و معرفی آنها به نسل جدید با کارگروه هنری بیشتر مشارکت داشته باشند و از هیچ تلاشی در این راستا دریغ نکنند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: در گام دوم کنگره با در نظر گرفتن برنامه‌های شاخص از جمله اردوی گردشگری شهید ایزدپناه، اردوهای هفت اقلیم، جشنواره ها و نشست های تخصصی و مستند سازی یک فرهنگ سازی خوبی در راستای تقویت جهاد و شهادت ایجاد شده است.

وی ادامه داد: اردوی گردشگری شهید ایزد پناه با محوریت امام شناسی، شهدا شناسی و آشنایی با عملکرد استان در دفاع مقدس که تاکنون بیش از یک هزار نفر از دانشجویان از این اردو بهره مند شده اند اقدامی ارزشمند است که برنامه ریزی بهره مندی ۶ هزار دانشجوی استان نیز مدنظر است.

کریمی اظهار کرد: اردوهای هفت اقلیم که با هدف شناخت زندگینامه و سیره امام قبل از اجلاسیه اصلی انجام می‌شده امروز هم در حال انجام است که تاکنون برخوردهای مناسبی به همراه داشته است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی، یکی از ابتکاراتی که در راستای کنگره برای جلوگیری از هزینه های کلان تبلیغات انجام شده استفاده از ظرفیت فضای مجازی بود که به طرق مختلف از این فضا به نحو مطلوب استفاده شد، گفت: فعالیت های کنگره در کانال هایی که در فضای مجازی ایجاد شده به قوت ادامه دارند و کلیه برنامه ها به طور مستمر در کانال های کنگره اطلاع رسانی می شوند.

وی افزود:  امروز در ۱۴ مین جلسه ستاد کنگره یک بازنگری در ساختار و سازمان ستاد عملکرد استان مرکزی در دفاع مقدس انجام شد که رویکرد جدیدی را برای برنامه های گام دوم کنگره در نظر گرفته ایم.

کریمی به برگزاری اجلاسیه خادمین شهدا اشاره کرد و گفت: این اجلاسیه با دو هدف تکریم و تجلیل از دست‌اندرکاران کنگره و تبیین دستاوردهای کلی کنگره تا این لحظه در ایام دهه فجر برگزار می شود.

کریمی اضافه کرد: جمعیت پیش بینی شده برای اجلاسیه خادمان شهدا بیش از ۳ هزار نفر است و تاکنون بیش از ۲۵۰۰ نفر در ذیل برنامه های کنگره کمک کرده اند.

وی یادآور شد: در کنار اجلاسیه خادمین شهدا برنامه های مختلفی از جمله نمایشگاه دستاوردهای کنگره، برگزاری تئاتر و سرود پیش بینی شده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: اجلاسیه خادمین شهدا با هدف تجلیل از خادمین شهدا یک ضرورت است و باید با برنامه ریزی مناسبی انجام شود چراکه اینکار می تواند یک فرهنگ سازی مناسب برای ایجاد فرهنگ خدمت به شهدا در جامعه ایجاد کند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۰۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرهونی پنج شنبه شب در مراسم یادواره شهید حسن محمد زاده در شهر خورموج اظهار داشت: اگر می‌خواهید نزد خدا محبوب شوید در مسیر شهدا حرکت کنید و اگر در این مسیر حرکت کردید خدا شما را نزد مردم عزیز می‌کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا علیه‌السلام شهرستان دشتی با بیان اینکه شهدا فردای قیامت می‌توانند آبرو داری و شفاعت کنند، افزود: یاد شهید کردن تنها لازم نیست باید راه آنها نیز ادامه دهیم.

حجت الاسلام مرهونی بیان کرد: شهدا زنده هستند و زندگی ما را می‌بینند هر گاه حال دلمان خراب است چون از شهدا فاصله گرفتیم.

وی ادامه داد: الگوی دختران ما باید مادران شهدا و حضرت فاطمه زهرا (س) باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا علیه‌السلام شهرستان دشتی تصریح کرد: شهدا مایه عزت و افتخار ما هستند شهدا اعمال ما را می‌بینند و کاری نکنیم شرمنده شهدا باشیم.

کد خبر 6088808

دیگر خبرها

  • قنات تاریخی بهریار دلیجان گلریزان شد
  • دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند
  • نصب تصاویر ۴۱۲ شهید در بلوار‌ها و معابر دهدشت
  • تلاشهای آموزش و پرورش در برنامه‌های فرهنگی قابل تقدیر است
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • غفلت از سرکشی به والدین شهدا پذیرفتنی نیست
  • برنامه «ماه‌ترین پلاس» به سراغ پدران می‌رود
  • آغاز به کار ستاد برگزاری دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی ۳۰۰ عنوان برنامه برای کنگره ملی شهدای کاشان