Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه دزفول در جشنواره ایتاپ بسته‌بندی و بازرسانی محصولات کشاورزی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان این شهرستان گفت: باید برای رفع مشکلات از این ظرفیت‌ها و نعمت‌ها به درستی استفاده شود.

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به اهمیت تولید علم اظهارداشت: ایران آمار خوبی از نظر تولید علم دارد ولی این آمار می‌تواند بهتر از این هم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هیچ پایانی در زمینه علم و فناوری وجود ندارد، افزود: رقابت تنگاتنگی بین جوامع بشری در مسیر علم و فناوری وجود دارد و کشوری می‌تواند موفق باشد که حرفی در زمینه علم و فناوری داشته باشد.

امام جمعه دزفول با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در زمینه پیشرفت علمی بیان کرد: هر پیشرفت علمی زمینه را برای ده‌ها پیشرفت دیگر فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم تبدیل تولید علم به یک فرهنگ افزود: دانشمندان و نخبگان نباید زمان را از دست بدهند و رویکرد نوآوری را در اسرع وقت از بسته به باز تبدیل کنند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی گفت: می‌توان با خلاقیت، پژوهش و استفاده از ظرفیت مراکز دانش بنیان زمان را خرید و به پیشرفت رسید.

وی با گرامیداشت حماسه ۹ دی اظهارداشت: ملت ایران در این روز حماسه‌ای بزرگ خلق کردند و تودهنی محکمی به دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی زدند.

حرکت به سمت اقتصاد مبتنی بر خلاقیت ضرورتی انکارناپذیر است

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول نیز در این جشنواره با اشاره به خدمات رسانی مبتنی بر اپلیکیشن‌ها و گوشی‌های هوشمند گفت: اکنون برای دریافت خدمات در حوزه حمل و نقل درون و برون شهری، خرید بلیط، خدمات بانکی و غیره از اپلیکیشن‌ها استفاده می‌شود. 

امید بن عباس با بیان اینکه این خدمات در گذشته با صرف هزینه، زمان و انرژی بیشتری نسبت به اکنون انجام می‌شدند، افزود: در جریات اغتشاشات آبان‌ماه که حدود ۱۰ روز اینترنت قطع بود برخی امور مختل شده بودند.

وی اقتصاد مبتنی بر دانش را راهکاری برای کم کردن وابستگی به اقتصاد نفتی دانست و اظهارداشت: حرکت به سمت اقتصاد مبتنی بر دانش از طریق فعالیت استارتاپ‌ها محقق می‌شود.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه خلاقیت جوانان مملکت باید به ارزش و ثروت تبدیل شود، افزود: جمعیت جوان کشور ۳۳ میلیون نفر است که تمایل آنها استفاده از فناوری‌های جدید است.

وی ضریب نفوذ گوشی‌های موبایل در ایران را بالا دانست و گفت: ایران با داشتن ۴۷ میلیون نفر کاربر اینترنت رتبه نخست را در خاورمیانه دارد لذا باید با سوق دادن سرمایه گذاری‌ها، قانونگذاری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها به سمت اقتصاد مبتنی بر خلاقیت حرکت کنیم.

بن عباس با اشاره به تجربه ناموفق ارائه تسهیلات بانکی اشتغالزایی توسط دولت افزود: ظرفیت های دولت محدود است ولی تلاش دارد با ایجاد شرایط زمینه را برای فعالیت کسب و کارهای نوپا و استارتاپی فراهم کند.

وی گفت: بطور قطع برنامه های مفصلی برای حمایت از کسب و کارهای نوپا به ویژه در حوزه کشاورزی شهرستان دزفول خواهیم داشت.

مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد آماده حمایت از ایده‌های نو در بخش کشاورزی است

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی صفی آباد دزفول نیز در این جشنواره گفت: استان خوزستان با تولید ۱۶ میلیون تن محصولات کشاورزی مقام نخست تولید کشاورزی را در کشور دارد.

محمدرضا ملک زاده افزود: بدلیل بی‌توجهی به صنایع تبدیلی و بسته‌بندی میزان ضایعات محصولات کشاورزی در استان خوزستان ۳۵ درصد برآورد می‌شود لذا برای به حداقل رساندن این ضایعات و بالا بردن ضریب بازارپسندی محصولات در بازار داخلی و خارجی باید از صنایع تبدیلی حمایت کنیم.

وی اظهارداشت: دولت نمی‌تواند در زمینه صنایع تبدیلی سرمایه‌گذاری کند و فقط می‌تواند با پشتیبانی‌ از این صنایع به جلوگیری از افزایش ضایعات محصولات کشاورزی و خام فروشی کمک کند.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی صفی آباد دزفول گفت: این مرکز با قدمت بیش از ۵۰ سال و با دراختیار داشتن حدود ۵۰ عضو هیات علمی و متخصص در زمینه کشاورزی آماده حمایت از استارتاپ‌ها و ایده‌های نو در بخش کشاورزی است.

۳۰ ایده به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد دزفول نیز در حاشیه این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: جشنواره ایده تا پدیده یا ایتاپ بدنبال ایده‌های برتر در زمینه‌های مختلف به ویژه در بحث بسته‌بندی و بازاررسانی محصولات کشاورزی است.

سید حسین محمودی نژاد افزود: ایده‌های برتر از سطح کشور جمع‌آوری و داوری می‌شوند و ایده‌های برتر بعد از نهایی شدن و جذب، با حمایت‌های مرکز رشد، پارک علم و فناوری خوزستان و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی صفی آباد به سمت تجاری‌سازی و تولید درآمد می‌روند.

وی با اشاره به ارسال ۳۰ ایده به دبیرخانه جشنواره ایتاپ بسته‌بندی و بازاررسانی محصولات کشاورزی اظهارداشت: ۹ ایده از این تعداد به عنوان برگزیده و سه ایده به عنوان ایده برتر انتخاب شده‌اند.

محمودی نژاد با بیان اینکه نخستین جشنواره ایتاپ کشاورزی سال گذشته در مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد برگزار شد، افزود: حدود ۵۰ ایده نیز در این جشنواره به دبیرخانه رسید که ۲ ایده از این تعداد به تولید درآمد رسیده‌اند و اکنون فروش خوبی دارند.

وی گفت: تسهیلات مالی قرض الحسنه بین ۳۰۰ تا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از سوی پارک علم و فناوری با دوره تنفس سه سال در مرحله رشد و ۵۰ میلیون ریال در مرحله پیش رشد به ایده‌ها پرداخت می‌شود.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد دزفول افزود:  این مرکز حمایت‌های مالی و مهمی از جمله مشاوره‌های علمی تحقیقاتی و دوره‌های آموزشی برای ایده‌های نو انجام می‌دهد.

دستگاه بارکد زدن شناسنامه با ایده پردازی محمد نوازش، افزایش عمر پس از برداشت شاخه‌های گل رز و مریم با بکار بردن پرمنگنات پتاسیم در جعبه‌های بسته‌بندی با ایده پردازی فریدون عجم گرد، محفظه شفاف یخی با ایده پردازی امید شانه چی، استفاده از فناوری زیست حسگرها در تولید لیبل‌ها و بسته‌بندی‌های دارای حسگر فولئورسانس و PHسنج با ایده پردازی زهرا عسکری اصل، شناسانامه الکترونیکی(بارکد) میوه‌های باغی با ایده پردازی امیر حسین مستوفی، نایلون دوجداره بسته بندی سبزی با ایده پردازی علیرضا شفیعی زرگر، اهمیت رنگ در بسته‌بندی مواد غذایی با ایده پردازی رزیتا جمالیان و سامانه جامع طراحی، معرفی و ردیابی محصولات کشاورزی با ایده پردازی محمد آلاله و مهددی توحیدی‌پور از ایده‌های برتر این جشنواره بودند.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی دزفول

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی دزفول وزارت علوم تحقیقات و فناوری وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی دزفول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۰۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال شدن مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت

محمد برزعلی گفت: پیش بینی می‌کنیم امسال بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تُن انواع محصول ازجمله گندم، جو و کلزا برداشت شود.

وی از کشاورزان خواست: محصولات خود را فقط به مراکز مجاز تحویل دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • (ویدیو) فرآیند فرآوری و بسته بندی «خرچنگ برفی» در کارخانه
  • جزئیاتی از رویداد طراحی و بسته‌بندی محصولات خانگی، صنایع دستی و سوغات
  • داستان «غذا‌های پلاستیکی» در شبکه مستند
  • حیله غیراخلاقی تولیدکنندگان معروف تنقلات برای فروش بیشتر
  • محفل شعر ارادت رضوی در دزفول برگزار شد
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • دستور رئیسی برای طراحی جت ۱۰۰ نفره / معاون علمی رییس جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده
  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • زندانیان شاغل در روز کارگر هدیه گرفتند
  • فعال شدن مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت