Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، تیمور باقری اظهار داشت: با توجه به اینکه قرار گرفتن مدارس در کنار جاده‌ها سلامت عبور و مرور کودکان و دانش‌آموزان را تهدید می‌کند این اداره کل در زمینه ایمن سازی مدارس حساسیت ویژه‌ای دارد.

وی هدف از اجرای این طرح را بالا بردن ضریب ایمنی عبور و مرور دانش آموزان عنوان کرد و یادآور شد: اولویت‌ها برای اجرای طرح‌های ایمن سازی مدارس بر اساس مواردی همچون میزان تردد در جاده، فاصله مدرسه از آن، تعداد دانش آموزان و مخاطرات احتمالی از قبیل سرعت غیر مجاز در محورهای مواصلاتی تعیین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه طرح ایمن سازی مدارس همه ساله در دو بخش نرم افزاری و فیزیکی اجرا می‌شود، افزود: در بخش نرم افزاری که از سال ۸۵ در استان مورد توجه این اداره کل قرار گرفته است، آموزش مفاهیم ترافیک، اهدای تجهیزات ایمنی نظیر نوشت افزار، کیف حاوی پیام‌های ایمنی ترافیکی، کتاب‌های آموزشی، نوشت افزار با پیام‌های ایمنی و بازی‌های آموزشی و در بخش فیزیکی نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی و علائم افقی و عمودی شامل چراغ خطر و خط کشی عابر پیاده همه ساله عملیاتی می‌شود.

وی به اثر بخشی اجرای این طرح نیز اشاره کرد و گفت: با اجرای موفقیت آمیز طرح یاد شده در مدارس حاشیه راه‌های استان طی سال‌های گذشته، تعداد تصادفات در مناطق تحت پوشش طرح در رده‌های مختلف سنی دانش آموزان کاهش قابل توجه‌ای یافته است.

باقری با بیان اینکه توجه به نکات ایمنی و رعایت مقررات و قوانین رانندگی می‌تواند از تصادفات جاده‌ای جلوگیری کند، تصریح کرد: طرح ایمن سازی فیزیکی مدارس سیستان و بلوچستان امسال توسط این اداره کل در ۳۵ باب مدرسه و با هزینه اعتباری معادل هشت میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در حال اجراست.

کد خبر 4810521

منبع: مهر

کلیدواژه: ایمن سازی مدارس زاهدان بوشهر ایلام آلودگی هوا خطبه های نماز جمعه قزوین شهرکرد بیرجند 9 دی تعطیلی مدارس انتخابات مجلس شورای اسلامی شیراز گرگان بارش برف مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۰۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج

حمیدرضا نامداری در حاشیه بازدید از پروژه انتقال فاضلاب خط چهار حصار کرج افزود: با توجه به اهمیت زیست محیطی بستر و حریم رودخانه کرج تا خرداد ماه سال جاری شبکه جمع آوری فاضلاب خط چهار حصار کرج تکمیل می شود.

وی بیان کرد: به منظور رفع مشکلات زیست محیطی و دفع بهداشتی فاضلاب، این پروژه به طول حدودسه هزارو ۵۰۰ متر در دست اجرا قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آبفا البرز در ادامه تاکید کرد: با تکمیل این شبکه جمع آوری فاضلاب ، ۶۰۰ انشعاب فاضلاب به ساختمان های منطقه حصار کرج با جمعیتی حدودهفت هزارو۵۰۰ نفر واگذار می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • اقدامات تربیتی و آموزشی برخی معلمان از جنس چندین نسل قبل است/اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • فعالیت ۴۰۰ مسئول ایمنی در سیستان و بلوچستان
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • تشریح برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در سیستان و بلوچستان
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های مازندران