Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرید نجفی روز یکشنبه در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که در سرسرای بیمارستان امام رضا (ع) برگزار شد، افزود: دانشگاه علوم پزشکی در بسیاری از شاخص‌ها از دانشگاه های تیپ اول مانند کرمان و اصفهان امتیاز بالاتری دارد و شایسته قرار گرفتن در لیست دانشگاه‌های تیپ اول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه رتبه ایران در تولید دانش پزشکی را ۱۶ در جهان عنوان کرد و گفت: ایران در دندان پزشکی رتبه ۱۰، داروسازی هشتم و تولید علم رتبه ۱۶ دنیا و رتبه اول منطقه و خاورمیانه را داراست.

نجفی نیروی انسانی را مهم ترین عامل توسعه و پیشرفت هر کشوری دانست و افزود: متاسفانه به دلیل مدیریت ضعیف سالانه حدود ۲۵۰ هزار نفر اکثرا نخبگان جامعه از کشور مهاجرت می کنند.

او در پایان اظهار داشت: معاون تحقیقات و پژوهش دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با وجود بودجه یک تا ۲ درصدی دست به کارهای بزرگی زده و در کمیته تحقیق پژوهشی دانشجویی سال گذشته رتبه اول و امسال رتبه دوم را کسب کرده است.

پژوهش باید در راستای رفاه مردم باشد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه شانزدهم کشور در تولید علم پزشکی گفت: اکثر کشورهای توسعه یافته جهان درصد بالایی از درآمد سرانه شان را به مقوله پژوهش، تحقیق و فنآوری اختصاص می دهند در حالی که این بودجه در کشور ما چهار دهم یک درصد است با این وجود رتبه اول خاورمیانه و منطقه را داریم.

محمودرضا مرادی با بیان اینکه پژوهش و تحقیق باید در راستای رفاه مردم باشد، افزود: اقتصاد مبتنی بر شرکت های دانش بنیان می تواند کشور را از وابستگی خارجی نجات دهد.

مرادی با اشاره به عملکرد دانشگاه های مدرن دنیا در توجه به شرکت های دانش بنیان اظهار داشت: پارک های علم و فناوری این دانشگاه از ایده های نو و جدید استقبال می کند.

او همچنین با اشاره به مقوله پژوهش در کشور چین گفت: ۷۰ درصد تحقیق و پژوهش های این کشور در راستای حل مشکلات آن است یعنی براساس مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه پژوهش ها و تحقیقات کاربردی در دستور کار دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان قرار می گیرد و  برمبنای علم و دانش مشکلات آنها حل می شود.

وی در پایان گفت: دانشگاه علوم پزشکی ۵۴ شرکت دانش بنیان، ۵۰۱ نفر عضو هیات علمی و بیش از پنج هزار دانشجو دارد.

در پایان این مراسم از هفت پژوهشگر برتر دانشگاه علوم پزشکی، هفت پژوهشگر برتر مراکز تحقیقاتی استان، به عنوان پژوهشگر فناوران برتر تجلیل شد.

همچنین از دکتر علی رازی رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تقدیر شد.

حدود یک میلیارد تومان اعتبار طرح‌های پژوهشی استان کرمانشاه در سال ۹۸ است. 

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از یکصد هزار دانشجو است. 

برچسب‌ها علوم پزشکی کرمانشاه حوزه دانش بنیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علوم پزشکی کرمانشاه حوزه دانش بنیان علوم پزشکی کرمانشاه حوزه دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۰۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج این همایش به همت دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج و با اهدا جوایز ارزنده برگزار می‌شود.

این همایش فردا جمعه ۷ اردیبهشت از ساعت ۷:۳۰ از بقعه متبرکه امامزاده عبدالله یاسوج آغاز می‌شود.

کد خبر 6088426

دیگر خبرها

  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین