Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@03:50:02 GMT

آخرین وضعیت انفولانزا درکشور

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۹۱۰۴۴

رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به روند کاهشی بروز آنفلوآنزا در کشور، ‌ آخرین آمار ابتلا به این بیماری‌ تشریح کرد. ناطقان: دکتر حسین عرفانی در تشریح آخرین وضعیت همه‌گیری آنفلوآنزای فصلی انسانی با اشاره به اینکه آمار ابتلا به بیماری‌های مزمن تنفسی به شکل هفتگی گرفته می‌شود، گفت: از تاریخ ۳۰آذر تا ۶ دی ماه سال جاری ۲۳۸۸ مورد مبتلا به عفونت‌ شدید تنفسی در بیمارستان‌ها بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این تعداد فقط از افرادی که در آی‌سی‌یو بستری شده یا فوت می‌شوند نمونه تهیه می‌شود که با این اوصاف موارد مرگ بر اثر آنفلوآنزا در هفته گذشته ۴ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه مجموع موارد فوت شده بر اثر اپیدمی فصلی آنفلوآنزا در سال جاری تا کنون به ۱۱۰ مورد رسیده است، ‌ ادامه داد: تا پیش از جمع آمار هفته گذشته ۱۰۶ نفر بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا جان خود را از دست داده بودند با جمع فوت شدگان هفته گذشته این عدد به ۱۱۰ مورد می‌رسد. از چهار نفری که هفته گذشته جان خود را بر اثر آنفلوآنزا از دست داده‌اند، یک نفر اهل تهران، یک نفر اهل خراسان رضوی و دو نفر اهل استان آذربایجان شرقی بوده‌اند.

عرفانی در ادامه ضمن تعریف سندروم  «ILI» یا ناخوشی‌های شبیه به آنفلوآنزا، گفت: اگر نسبت درصد بار مراجعه سندروم  «ILI» یا بیماران با علائم تب و سرفه  به کل موارد مراجعه کننده  از ۲.۱ درصد بیشتر باشد، نشان دهنده همه‌گیری بیماری در آن جامعه است. در ابتدای آذر ماه این عدد به ۴.۱ درصد رسیده بود؛ اما خوشبختانه در هفته گذشته یعنی با آغاز دی ماه این عدد به ۲.۵درصد رسیده است. کاهش این عدد نشانگر تحت کنترل بودن اپیدمی آنفلوآنزا است. 

وی در خصوص احتمال بروز موج بعدی آنفلوآنزا در کشور، ‌ اظهار کرد: همه‌گیری آنفلوآنزا در کشور به هیچ عنوان قابل پیشگیری نیست؛ اما می‌توان آن را پیش‌بینی کرد؛ این در حالی است که می‌توان از موارد تک‌گیر آنفلوآنزا پیشگیری کرد؛ اما در خصوص همه‌گیری این حالت صادق نیست. تا زمانی که بیماری در جامعه وجود دارد موارد تک گیر بیماری در جامعه وجود دارد که این موضوع نیز به شرایطی مانند رعایت نکات بهداشتی، میزان برودت هوا و... بستگی دارد. پس با رعایت رفتار بهداشتی و در صورتی که تغییر خاصی در برودت هوا و رخدادهای هواشناسی نداشته باشیم، احتمال بروز موج بعدی آنفلوآنزا دوز از ذهن خواهد بود؛ اما این موضوع کاملا وابسته به سایر عوامل است و نمی‌توان به شکل قطعی راجع‌ به آن اظهار نظر کرد.
منبع: ایسنا برچسب ها: انفولانزا ، بیماری ، درمان ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: انفولانزا بیماری درمان ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۱۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس قوه قضائیه در هرمزگان: چرخه معیوب سرمایه گذاری درکشور نیاز به اصلاح دارد

به گزارش قدس آنلاین رئیس قوه قضاییه در دیدار با رؤسای مناطق آزاد، کارآفرینان و صنعتگران استان هرمزگان افزود:همه رویه‌های معیوب که مانع تولید می‌شود در همکاری با دیگر قوا درحال اصلاح است.

وی گفت: برخی نهادهای حکومتی نیز بایستی نگرش خود را به فعالان اقتصادی و فعالان بخش خصوصی تغییر دهندو موانع را از پیش‌روی تولیدگران بردارند.

رئیس قوه قضاییه افزود: بر مبنای بررسی‌های آسیب‌شناسانه از مطالعه پرونده‌های قضایی، یکی از موانع تحقق امنیت سرمایه‌گذاری در کشور انعقاد قراردادهای ضعیف است؛ همه قراردادها از جمله قراردادهای دولتی باید اطمینان‌بخش و محکم منعقد شوند و اینگونه نباشد که با تغییر دولت‌ها، مفاد این قراردادها نیز تغییر کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • وضعیت مبهم آزمون برای بازی مقابل یوونتوس
  • تصادفات تهران در هفته گذشته
  • رئیس قوه قضائیه در هرمزگان: چرخه معیوب سرمایه گذاری درکشور نیاز به اصلاح دارد
  • چرخه معیوب سرمایه گذاری درکشور نیاز به اصلاح دارد
  • تداوم بارندگی‌ها درکشور
  • علائم شایع کم کاری تیروئید را بشناسید
  • هوای تهران در وضعیت کم سابقه
  • واکنش زهره حمیدی به ویدئوی منتشر شده از او روی تخت بیمارستان | برای ۳ ماه قبل است، به سرطان مبتلا شده‌ام اما ...
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • پرسه سگ‌های ولگرد در شهر؛ ترحم، ترس، هاری