Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر دو فوریت اصلاح مصوبه ساماندهی مشارکت های اجتماعی محلات را بررسی کردند.

احمد مسجد جامعی در توضیح این دو فوریت گفت: در این مدت تلاش کردیم شورایاری ها، قاعده مند شوند. ۵ ماه از برگزاری انتخابات شورایاری ها گذشته است اما هنوز به دلیل ابهاماتی که در آئین نامه ها وجود دارد، رأی مردم روی زمین مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شورایاری ها باید قاعده مند شوند و شورا نیز باید همراهی کند تا ساختار مورد نظر نهایی شود.

در ادامه این دو فوریت مورد اعتراض برخی از اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی قرار گرفت.

محمد جواد حق شناس رئیس این کمیسیون با تأکید بر اینکه تهران ۳۵۰ سرای محله دارد که هر یک از آنها ۱۰ تا ۲۰ میلیارد ارزش دارد، گفت: چرا ما باید از تصمیم گیری در خصوص این دارایی شهر خود را محروم کنیم و آن را به دیگران واگذار کنیم. این نوع تصمیمات می تواند در آینده بحران اجتماعی ایجاد کند؟

به گفته حق شناس، در سرای محلات موضوعات مختلفی مطرح است بنابراین نمی توان آن را تنها با یک عینک دید.

حجت نظری یکی از مخالفان این دو فوریت گفت: زمانی که آلودگی تهران مردم را خفه کرده بود، شورا طرحی دو فوریتی برای آن نداشت حال مشخص نیست چرا باید در خصوص سرای محلات که طبق نظرسنجی ها تنها ۱۰ درصد مردم از وجود آن اطلاع دارند، باید به صورت دو فوریتی به آن پرداخت؟

وی افزود: این طرح مربوط به کمیسیون تخصصی است اما تنها یک نفر از اعضای این کمیسیون آن را امضاء کرده و از اعضای شورا می خواهم به آن رأی ندهند.

که در نهایت این دو فوریت به کمیسیون تخصصی برای بررسی بیشتر بازگشت داده شد.

در ادامه محمدرضا جوادی یگانه، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در پاسخ به انتقاداتی که در زمینه فراخوان کاندیداهای مدیریت سرای محله مطرح شد گفت: مطلقاً چیزی به نام جذب در این زمینه وجود ندارد. در دستورالعمل پیشنهادی ستاد هماهنگی شورایاری‌ها درخصوص شیوه انتخاب مدیر سراهای محله اشاره شده است که معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه باید ۵ نفر از افراد واجد شرایط را برای مدیریت سرای هر محله به شهردار منطقه معرفی کند. وی ادامه داد: هیچ قیدی در این دستورالعمل نیامده است و ما برای مشخص شدن نحوه انتخاب این افراد فراخوان دادیم. ۳۲۰۰ نفر عضو شورایاری با مساعدت کامل شورای شهر تهران انتخاب شده‌اند و علاوه بر این، در حال حاضر ۳۵۰۰ نفر هم کارمند سرای محلات هستند. مسیری که برای ۳۲۰۰ نفر عضو شورا طی شد، باید برای ۳۵۰۰ کارمند سرای محلات هم طی شود.

وی افزود: زمانی که ما فراخوان دادیم، برخی مدیران سراهای محلات اعتراض کردند و اکنون با این اصلاحیه پیشنهاد نیز اعتراضات جدید ایجاد می‌شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در مخالفت با دوفوریت این اصلاحیه تاکید کرد: اصلاح فرایندهای مشارکت محلی چیزی نیست که به سرعت حل شود و واگذاری همه امور به شورایاری‌ها کار را سخت می‌کند. از آنجا که شورای شهر تهران مصوبه را یک جراحی عمیق کرده است، نیازی به فوریت آن نیست. چراکه با فراخوان مدیریت سرای محلات چیزی خلاف قوانین اتفاق نیفتاده است و فعالیت‌ها در حال انجام است.

آلودگی هوا را نمی‌شود با طرح دو فوریتی حل کرد

زهرا صدراعظم نوری، رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در انتهای جلسه صد وهشتاد و پنجم صحن شورای شهر تهران درواکنش به اینکه چرا در خصوص آلودگی هوا طرح دوفوریتی مطرح نشد گفت: بحث آلودگی‌هوا موضوعی نیست که بشود با طرح دوفوریتی آن را حل کرد.

او ادامه داد: یک زمانی آقای قالیباف می‌گفتند به من اختیار بدهید تا یکجا آلودگی هوا را حل کنم اما طرح این موضوع آن هم به این شیوه معنی‌اش این است که از کل موضوع درک درستی وجود نداشته است.

نوری تاکید کرد: اعضای شورای شهر تهران به خوبی واقف هستند که برای چه موضوعاتی دو فوریتی به صحن ارائه دهند و برای چه موضوعاتی نه!

کد خبر 4810523 نورا حسینی