Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت الاسلام عباس امینی رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود گفت: دستگاه‌های اجرایی باید ملزم شوند برنامه‌های فرهنگی خود را قبل از اجرا در این شورا تبیین کنند تا آثار فرهنگی آن بررسی و سپس اجرایی شوند.

او با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر اینکه نمازجمعه قرارگاه فرهنگی است و بهترین بازوی دستگاه‌های در بخش فرهنگی، شورای فرهنگ عمومی است، افزود: اعضای این شورا باید با بازخوانی آیین نامه‌های شورا، طرح‌ها و سیاست‌های فرهنگی را براساس آن برنامه ریزی کرده و برای اجرایی کردن مصوبات تلاش بیشتری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امینی ارتقای فرهنگ عمومی، پیگیری مصوبات شورا، نظارت و هماهنگی اجرای مصوبات را از اهداف شورای فرهنگ عمومی برشمرد و اظهار داشت: بررسی زمینه ها، آثار فرهنگی مرتبط بر سیاست، اجرای طرح و برنامه‌های اقتصادی و اجتماعی در شهرستان به منظور اطمینان از همسویی آن‌ها و نبود مغایرت با اصول فرهنگی شهرستان و ابلاغ نتیجه به دستگاه‌های اجرایی از جمله وظایف این شورا است.

امام جمعه شاهرود با اشاره به هزینه‌های زیاد ساخت بیمارستان امام حسین (ع) و اورژانس شاهرود، گفت: با وجود هزینه‌های زیاد برای ساخت این ۲ مجموعه، نمازخانه‌ای در نظر گرفته نشده که این امر نشان ضعف شورای فرهنگ عمومی شهرستان است.

او به فتنه سال ۸۸ هم اشاره کرد و گفت: در جریان اتفاقات سال ۸۸ اغتشاشگران برای خود رهبرانی داشتند، اما درجریانات اخیر رهبری نداشتند، ۹۰ درصد معترضان هم وقتی با واقعیت‌ها مواجه شدند کنار رفته و اعلام برائت کردند.

امینی ادامه داد: بعد از فتنه ۸۸ دشمنان به این نتیجه رسیدند که باید قشر دیگری از مردم را تحریک کنند که در جریانات اخیر از ۱۰ قشر پایین جامعه از جمله حاشیه نشینان، متکدیان، کارگران فصلی و روزمزد و اتباع بیگانه برای رسیدن به اهداف خود استفاده کردند.

او با بیان اینکه مسئولان باید از فتنه ۸۸ درس عبرت گرفته و برای فتنه‌های بعدی پیش بینی‌های لازم را انجام دهند، تاکید کرد: باید مدیران اجرایی به حاشیه‌ها پرداخته و حقوق معوقه، مطالبات کارگران، تاکسی داران، نانوایان و اقشار آسیب پذیر را بیشتر مورد توجه قرار دهند تا به نوعی از فتنه‌های آینده جلوگیری شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود با اشاره به عدم حضور برخی از اعضای شورای فرهنگ عمومی در این نشست، تصریح کرد:هیچ نشستی در شهر مهمتر از شورای فرهنگ عمومی نیست و توقع این است که مدیران دستگاه‌های اجرایی این نشست را حاکم بر سایر وعده‌ها بدانند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگ عمومی آیین نامه شورا آثار فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۱۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیات های اندیشه ورز در استان ها تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، دومین نشست هماهنگی رؤسای هیات‌های اندیشه‌ورز استانی ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و اکثریت استان‌ها به صورت مجازی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار کرد: باید از ظرفیت کل استان برای تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورز استفاده شود؛ یعنی فقط دانشگاه مادر را نبینید. دانشگاه‌های دیگر، دانشگاه آزاد، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه‌های پیام نور حتی فنی و حرفه‌ای، علمی کاربردی، شهرهای مختلف، شهرستان‌های مختلف، همه را ببینید.

وی ادامه داد:‌ گاهی اوقات در یک دانشگاه غیرمعروفی، یک نخبه‌ای وجود دارد که باید شناسایی شوند و از آنها استفاده شود؛ یعنی اولین تأکیدم این است که حلقه‌ شبکه نخبگانی کل استان را شناسایی کنید.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: میزهای ما در ستاد علم و فناوری متنوع است، میزها باید با هیات‌های اندیشه‌ورز استانی در ارتباط باشند، هیات‌ها در آیین نامه ارتقاء، نقشه جامع علمی کشور، در سند هوش مصنوعی در سند فناوری کوانتومی نظرات خود را ارائه دهند، اگر در یک حوزه خاص، ویژگی برتری وجود دارد کمک بیشتری صورت گیرد البته انتظار نیست هر هیات اندیشه‌ورز در همه میزهای ما مشارکت کند ولی نفس مشارکت خیلی مهم است.

استاد خسروپناه ادامه داد:‌ ارتباط با هیات های اندیشه‌ورز دوسویه است؛ یک سوی آن دانشگاه‌ها هستند، یک سو هم ستاد علم و فناوری در شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیرخانه‌اش. قرار نیست یک سری از اساتید، رؤسای دانشگاه‌ها و اعضای هیات علمی را سرکار بگذاریم، بگوییم حالا یک تشکیلاتی درست کرده‌ایم، هیات اندیشه‌ورز راه انداخته‌ایم و این طریقیت دارد، اگر قرار است نظرات هیات‌های اندیشه‌ورز بایگانی شود خواهشم این است این هیات‌های اندیشه‌ورز را تعطیل کنید، چرا مردم آزاری کنیم. اینها جمعی از نخبگان هستند که هر دقیقه‌شان ارزش معنوی دارد، سطر به سطر نکات دوستان باید در میزها بررسی شود و گزارش اعمال نظرات هم باید به استان‌ها داده شود؛

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:‌ حکمرانی نخبگانی، سلسله مراتبی نیست بلکه یک شبکه است. در این شبکه همه باید پاسخگو باشیم؛ اولاً شفاف و ثانیاً پاسخگو و مسئولیت‌پذیر. این که ما هم عزیزان را به زحمت بیاندازیم، نظراتشان را بگیریم، شفاف و پاسخگو باشیم و بگوییم چقدر از این استفاده کرده‌ایم.

کد خبر 6094200

دیگر خبرها

  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • هیات های اندیشه ورز در استان ها تشکیل شود
  • جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند/ ضرورت الگوگیری از نظام آموزشی امام صادق(ع)
  • انتصاب عاطفه خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • تشکیل اولین قرارگاه جوانی جمعیت در شهرستان اردکان
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است