Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@12:25:00 GMT

بانک اطلاعات بسکتبال استان تهران تکمیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۹۱۸۵۲

بانک اطلاعات بسکتبال استان تهران تکمیل می‌شود

شبنم کلاهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این طرح از ابتدای دی ماه به اجرا درآمده که در نظر است با توجه به گستردگی فعالیت، اطلاعات استعدادها و مدارس فعال در سیستم یکپارچه ثبت شود.

وی با بیان اینکه هم اینک حدود ۱۰۰ مدرسه و کانون بسکتبال به صورت قانونی در استان دایر است گفت: تا پایان امسال به تمامی مدارس و کانون های فعالی در سطح استان فرصت داده شود تا اطلاعات و مجوز قانونی خود را کسب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رییس هیات بسکتبال استان تهران، از سال آینده از فعالیت مدارس و کانون های غیر مجاز در این رشته ورزشی جلوگیری به عمل خواهد آمد.

کلاهی با اشاره به اینکه تا کنون ۱۲ هزار بسکتبالیست سازماندهی(بیمه ورزشی) شده‌اند گفت: از دیگر اولویت ها ما کشف استعداد های در رده سنی پایه بوده که در این خصوص بانک اطلاعات ۳۰۳ مستعد در بخش دختران و ۱۹۸ پسر را در کتابچه‌ای ثبت کردیم.

وی اضافه کرد: در این کتابچه استعدادیابی در سه بخش فیزیکی و مهارتی خوب، فیزیک خوب و مهارت ضعیف و یا برعکس دیده شده تا از طریق مربیان آموزش های لازم را فراهم کنیم.

نبود اسپانسر مالی معضل برای نمایندگان لیگ برتری بسکتبال استان

رییس هیات بسکتبال استان تهران گفت: یکی از دغدغه های بسکتبال استان تهران نبود حامیان مالی برای این ورزش است چرا که نمایندگان استان تهران در لیگ و سوپر لیگ نوجوانان، جوانان و بزرگسال مردان و زنان با هزینه های شخصی مسابقات خود را پیگیری می‌کنند.

کلاهی ادامه داد: این حجم مشکلات باعث شده انگیزه لازم را از نمایندگان تهرانی کاهش دهد که می بایست در این خصوص راهکار عملی اتخاذ شود.

حیدرنیا تنها مجموعه اختصاصی بسکتبال استان تهران

وی بیان کرد: هم اینک مجموعه ورزشی حیدرنیا با برگزای یک هزار و ۶۰۰ مسابقه در ماه، مجموعه اختصاصی ورزش بسکتبال استان به حساب می آید.

کلاهی با اشاره به اینکه از طریق ماده ۸۸(اجاره اماکن به بخش خصوصی) ماهانه این هیات اجاره‌ای را می پردازد خاطر نشان کرد: باید برای رونق ورزش حرفه ای و استعداد یابی مجموعه هایی به ورزش استان اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: در این راستا نشستی را با سازمان ورزش شهرداری، اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و اداره کل ورزش و جوانان استان تهران برگزار کرده تا این کمبود ها را چه در بخش سخت افزاری و مالی مرتفع کنیم.

کلاهی همچنین از شانس بالای حضور زنان بسکتبالیست استان در ترکیب تیم ملی (سه به سه) المپیک خبرداد و گفت: در حال حاضر اردوهای آمادگی تیم ملی ادامه دارد که در پایان شاهد حضور نمایندگان استان در المپیک پیش رو باشیم.

به گفته رییس هیات بسکتبال استان تهران، ۷۰درصد بدنه تیم ملی زنان و مردان کشورمان را نمایندگان تهرانی تشکیل می‌دهند.

برچسب‌ها استعدادیابی بسکتبال استان تهران ورزشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استعدادیابی بسکتبال استان تهران ورزشی استعدادیابی بسکتبال استان تهران ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۱۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، هورمون رشد در طول شبانه روز به شکل ضربانی ترشح می‌شود و برخی محرک‌های فیزیولوژیک می‌توانند، ترشح هورمون رشد را تحریک کنند. دو تا از قوی‌ترین این محرک‌ها، ورزش و خواب هستند و هورمون رشد نقش‌های متفاوتی در طول زندگی دارد؛ از تاثیر روی رشد، بازیافت عضله، استخوان و کلاژن گرفته تا تنظیم جنبه‌های انتخابی عملکرد متابولیک شامل افزایش متابولیسم چربی و حفظ ترکیب بدنی سالم تر در آینده و ورزش های قدرتی و هوازی می‌توانند موجب افزایش قابل توجه ترشح هورمون رشد شوند و با افزایش شدت ورزش، ترشح بیشتر می شود.

بیشتر بخوانید: راه‌های افزایش قد در دوران نوجوانی

اگر حجم ورزش بیش از توان فرد باشد، ابتدا دچار خستگی تمرینی می‌شود. متغیرهای تکرار، زمان و شدت، حجم ورزش را تعیین می‌کنند و در صورتی که حجم زیاد در طول زمان ادامه یابد، فرد وارد مرحله بیش‌تمرینی و تغییرات هورمونی ناشی از آن و تاخیر رشد شود.

از سوی دیگر در برخی ورزش‌ها به ویژه ورزش‌های دارای دسته‌بندی وزنی یا ورزش‌های استقامتی یا ورزش‌هایی که زیبایی حرکات و نظر داوران و شکل بدنی ممکن است در امتیازدهی موثر باشند، تمایل ورزشکاران به کاهش وزن و کاهش درصد چربی بدن بیش‌تر است. بدین ترتیب، ورزشکاران ممکن است دچار کمبود نسبی انرژی شوند. این وضعیت در ابتدا در بانوان ورزشکار با عنوان سه گانه بانوان ورزشکار (اختلالات خورد و خوراک- آمنوره- پوکی استخوان) معرفی و در مشاهدات و مطالعات بعدی مشخص شد که تاثیرات کمبود انرژی، خیلی فراتر از این مثلث بوده و تغییرات هورمونی و عوارض آن در پسران هم قابل رویت است. بنابراین، نام آن به سندروم کمبود نسبی انرژی تغییر یافت و بدیهی است در ورزشکارانی که دچار این مشکل می شوند، رشد و بلوغ دچار اختلال می‌شود.

بر اساس این مطلب که از سوی لاله حاکمی، متخصص پزشکی ورزشی تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار قرار گرفته، آمده است: افرادی که بیش از اندازه ورزش می‌کنند و به اندازه ورزش مواد غذایی دریافت نمی‌کنند، غیر از بحث کمبود انرژی نسبی، دچار کمبود مواد مغذی می‌شوند و بدیهی است کمبود ریزمغذی ها و درشت مغذی ها می‌توانند در رشد اختلال ایجاد کنند.

در ورزشکاران در حال رشد که صفحات رشد باز و فعال هستند، وارد آمدن ضربات مکرر یا ضربه ناگهانی شدید ممکن است به این صفحات آسیب رسانده و متعاقب آن رشد طولی استخوان دچار مشکل شود. برخی فعالیت‌ها مثل پریدن از ارتفاع بالا روی سطوح سخت می‌تواند به صفحات رشد آسیب برساند و سطوح جاذب ضربه مثل تشک‌های فرود، ضربه وارد شده را به اندام بر نمی‌گردانند اما فرود روی سطوح غیرجاذب موجب بازگشت نیرو به مفاصل و آسیب صفحات رشد می‌شود.

در بلوغ جسمی، عمدتا تمرکز بر هورمون‌های جنسی و برای شروع عادت ماهیانه نیاز به سطح مشخصی از درصد چربی بدن است. چربی‌های بدن، حاوی آروماتاز هورمون‌های جنسی بوده و تبدیل استروئیدهای مردانه را تسریع می‌کنند. ورزش، موجب کنترل وزن و درصد چربی بدن شده و از بلوغ زودرس جلوگیری می‌کند. با توجه به اینکه صفحات رشد به دنبال بلوغ بسته می‌شوند، ممکن است در بلوغ زودرس ابتدا یک رشد جهشی نسبت به همسالان دیده شود اما در نهایت، قد این افراد کوتاه‌تر خواهد ماند. این مشکلی است که در مصرف استروئیدهای آنابولیک در سنین نوجوانی نیز اتفاق می افتد. همان طور که می‌دانید، استروئیدهای آنابولیک از دسته S۱ در لیست ممنوعه دوپینگ قرار دارند و علاوه بر تاثیرات گوناگون مخرب دیگر، این داروها موجب بلوغ زودرس و بسته شدن زودرس صفحات رشد در نوجوانان و کوتاه ماندن قد در بزرگسالی می شوند.

بدیهی است که برای بلوغ اجتماعی و روانی، ارتباطاتی که در ورزش تشکیل می شود از یک سو و احساس عزت و اعتماد به نفسی که فعالیت‌های ورزشی به ارمغان می‌آورد از سوی دیگر، بالندگی و بلوغ را تسهیل می‌کند و مراقبت سازمانی و خانوادگی، آموزش مهارت «نه گفتن» و هدایت ورزشکاران نوجوان به محیطی عاری از دارو و دوپینگ از اصول پیشگیری از صدمات اجتماعی در دوران بلوغ است و محیط های ورزشی از این مهم مستثنا نیست.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228724 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • ورزش باید مثل دارو تجویز شود
  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • اوجاقی:به سمت برگزاری مسابقات ورزشی پایتخت‌های آسیایی می رویم
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۸ اردیبهشت
  • همه‌چیز درباره سردردهای بعد از ورزش؛ چگونه درمانش کنیم؟
  • این سردردها نشانه چیست؟