Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-29@16:45:29 GMT

۵۸ تن زباله در روز تولید می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۹۲۰۴۴

محمد حاجیان شهری گفت: با شروع به کار شورای پنجم، با توجه به بررسی‌هایی که داشتیم، به این جمع‌بندی رسیدیم که باید در روش‌های مدیریت پسماند به بازمهندسی برسیم و طرحی را مصوب کردیم و تکلیفی برای شهرداری گذاشتیم که روش‌های بازمهندسی انجام شود و همکاران به این مهم دست یافتند و امروز در شهر مشهد شاهد اتفاقات زیست‌محیطی بسیار خوبی در این زمینه بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد حاجیان شهری، امروز ۸ دی ماه، در مراسم «آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگترین لندفیل مهندسی بهداشتی دفن پسماند کشور» و «آغاز بهره‌برداری از خط پذیرش و پردازش 1000 تنی پسماند» که در سایت شماره 2 سازمان مدیریت پسماند برگزار شد، عنوان کرد: ساماندهی کشف‌رود یکی از مهم‌ترین اقدامات بوده و شهرداری این کار را دست گرفته‌است تا شاهد فجایع زیست‌محیطی در شهر مشهد نباشیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه «۵۸ تن زباله روزانه در کشور تولید می‌شود»، گفت: تنها ۱۰ درصد دفع بهداشتی از این مقدار زباله انجام می‌شود و شیرابه و گازهای تولیدی حاصل از آن‌ها مسائلی است که با آن مبتلا هستیم. این عملیات یکی از پروژه‌های خوبی است که موجب بهبود اوضاع زیست‌محیطی کشور خواهد شد.

حاجیان شهری اظهار کرد: در سایت شماره ۱ دفن پسماند، روزانه حدود ۲۵۰ تُن دفن داریم. همه بوی نامطبوعی که در ورودی مشهد بود را به‌خاطر دارند و در حال حاضر هم تهران گرفتار این مصیبت شده، اما، هنوز هیچ‌کس نتوانسته بگوید که این بوی نامطبوع از کجا می‌آید. احداث این لندفیل، یکی از اقدامات بازمهندسی است که در حال انجام است‌.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه «زباله در دنیا طلای سفید است»، گفت: دنیا گردش مالی زباله را ۵۰۰ میلیارد دلار برآورد می‌کند، ما این سود را هم نمی‌خواهیم، حداقلش این است که از این محل، هزینه‌ها را به تراز صفر برسانیم.

وی با بیان اینکه «سیمپ شروع خوبی داشته است »، عنوان کرد: اما این نرم‌افزار، مشکلاتی را هم داشته است. فرهنگ شهروندی و کاهش تولید زباله از مسائلی است که باید به آن بپردازیم. امیدوارم با هماهنگی‌هایی که بین دستگاه‌های متولی وجود دارد، به اهدافی که کمیسیون برای شهرداری در بحث‌های محیط‌زیستی و مدیریت پسماند قرارداده است، برسد.‌ اگر زنجیره پسماند را کامل نکنیم، کاری را انجام نداده‌ایم.

حاجیان شهری مطرح کرد: زباله خشک و تر که در کشور ما نسبت ۷۰ به 30 دارد و در کشورهای اروپایی این آمار کاملاً متفاوت است، مرتباً تولید خواهد شد، عمر مفید این لندفیل با توجه به روند روبه‌رشد به نظر ۸ سال خواهد بود، اما برای طولانی‌کردن عمر این لندفیل باید اقدامات زیادی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با اصلاحاتی که در پردازش سایت ۱۰۰۰ تنی انجام شده، هرچه زودتر به اهداف نهایی دست پیدا کنیم. در شورا طرحی را دنبال می‌کنیم که زنجیره مدیریت پسماند را کامل کند و هرچه زودتر بتواینم دو سایت پسماند را تجمیع کنیم و به اهدافمان برسیم.

آفتاب نیوز/

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Gbw برچسب ها: حاجیان شهری ، زباله ، خدمات شهری

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: حاجیان شهری زباله خدمات شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۲۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه، دستگیری ۱۰ نفر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از اطلاع از اینکه اعضای ۲ باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قراردادند.

وی افزود: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان ۲ باند مواد مخدر شده و آن‌ها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام‌گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

وی همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیرشده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

حاجیان در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهم‌ترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

کد خبر 748518

دیگر خبرها

  • بازیافت پسماند زباله توسط دانش‌بنیان‌ها و تبدیل به سوخت پاک
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • کودک لاهیجانی «شهر یار» حوزه آموزش پسماند شد
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود