Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد علایی روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید آب منطقه‎ای شهرستان کاشمر افزود: سند سازگاری با کم‌آبی در خراسان رضوی تهیه، تدوین و در کارگروه ملی سازگاری با کم آبی به تصویب رسیده است.

وی اضافه کرد: برش‌های استانی سند سازگاری با کم آبی شهرستان کاشمر ابلاغ شده و باید در جلسه کارگروه سازگاری با کم آبی این شهرستان خدمات بر اساس زمان تعیین شده در بخش‎های محتلف کشاورزی، صنعت و آب شرب روستایی مدون شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: مجهز کردن چاههای آب به کنتور هوشمند از مهمترین شاخصه های سند سازگاری با کم‌آبی است و در شهرستان کاشمر محدودیت‎ها و مشکلات حوزه آبی و نقاط آسیب پذیر در مواقع سیلاب باید شناسایی شود تا با کارهای کوتاه مدت بتوانیم از خسارات جبران ناپذیر در مواقع بحرانی جلوگیری کنیم.

علایی افزود: باید با کار کارشناسی و بررسی وضعیت موجود شهرستان کاشمر مشکل آب مورد نیاز شهرک صنعتی و واحدهای تولیدی و صنعتی آن برطرف شود.

فرماندار کاشمر هم در این جلسه گفت: برای حل مشکلات آبی واحدهای صنعتی و بخش کشاورزی تا جایی که نیاز است باید انعطاف و تعامل وجود داشته باشد.

مسلم ساقی افزود: به رغم اینکه در زمینه مدیریت بحران اقدامات خوبی در خصوص آبخیزداری و دفع آبهای سطحی انجام شده است اما نیازمند کار بیشتر و انجام اقدامات زیر ساختی و زیربنایی در این حوزه هستیم تا در مواقع بحرانی نگرانی کمتری از بروز حوادث و خسارات جبران ناپذیر داشته باشیم.

وی ادامه داد: باید برخورد با متخلفان و متجاوزان به حریم رودخانه‎ها و ساخت و سازهایی که در مسیل سیلاب انجام شده  با جدیت بیشتری پیگیری شود.

دراین نشست ضمن معرفی حسین حکمتی فر به عنوان رییس امور منابع آب شهرستان کاشمر از زحمات چندین ساله حسین بابا غیبی در این سمت قدردانی شد.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی سیلاب خراسان رضوی کاشمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی سیلاب خراسان رضوی کاشمر شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی سیلاب خراسان رضوی کاشمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۲۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند

به گزارش قدس خراسان، آذر رشیدی در آیین افتتاح پیش دبستانی و دبستان بانو پروین گرجستانی در سه‌شنبه‌های امید که امروز در منطقه رضویه برگزار شد، اظهار کرد: ۸۰ درصد از مدارس استثنایی استان خیرساز هستند و این حاصل نگاه ویژه خیرین گرانقدر به دانش آموزان بانیازهای ویژه است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی بیان کرد: پیش‌دبستانی و دبستان بانو پروین گرجستانی از این جهت یک مدرسه استثنایی است که دانش‌آموزان آن استعدادهای نهفته استثنا دارند و این استعدادهای نهفته باعث استثنا شدن آن‌ها شده است که اگر این استعدادها به شکوفایی برسد این عزیزان جزو برترین دانش‌آموزان خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه همه دانش‌آموزان حق ادامه تحصیل دارند افزود: باید تلاش کنیم دانش‌آموز با نیاز ویژه‌ای به خصوص در مناطق محروم و روستایی از تحصیل باز نماند.

رشیدی گفت: این آموزشگاه، دومین آموزشگاهی است که در منطقه رضویه افتتاح شده و خدا را شاکریم که از مهر سال آینده دانش آموزان بانیازهای ویژه با آموزش‌های خاص و معلمین متخصص در این منطقه ادامه تحصیل خواهند داد.

در ادامه همچنین جواد روحانی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی نیز فعالیت‌های خیرین مدرسه‌ساز را بسیار ارزشمند و قابل ستایش عنوان کرد و گفت: این باقیات و صالحات افراد خیر است که یادگارهایی معنوی به جای می‌گذارند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در میان همه کارهای خیر، مدرسه‌سازی متمایز است، افزود: مدرسه جایگاه ویژه و ممتازی دارد؛ چرا که مدرسه نه تنها یک مکان، بلکه بنایی رفیع با جایگاهی بلند است. از مدرسه آینده یک سرزمین ساخته می‌شود و خیرین به عنوان معماران مهربانی که امروز به پاس تکریم آن‌ها جمع شده‌ایم، به نسل امروز و فردا آموخته‌اند که بخشنده بودن، بیش از آن که تمکن مالی بخواهد قلب بزرگ و دل عاشق می‌طلبد.

روحانی بیان کرد: توسعه فضاهای آموزشی به یقین زمینه‌های رشد و پیشرفت همه جانبه کشور به ویژه در بخش علمی را که زیربنای اصلی توسعه است، فراهم می‌سازد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی، گفت: این آموزشگاه در زمینی به مساحت ۸۰۰ متر و با زیربنای ۲۵۰ متر مربع به ارزش بالغ بر ۳ میلیارد تومان با مشارکت نیک‌اندیش بانو پروین گرجستانی و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان احداث شد.

گفتنی است، زمین آموزشگاه توسط علی جان مقیمی به اداره آموزش و پرورش استثنایی اهدا شده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • امام جمعه جدید ششتمد معرفی شد
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • ماندگاری نیروی کار خراسان رضوی به کمتر از ۶ ماه رسید
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • ۸۴ درصد حوادث‌برق خراسان رضوی معلول شتابزدگی است
  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند