Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاست و اقتصاد ـ مدیركل امور مالیاتی استان فارس با اشاره به اهمیت پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در راستای تحقق عدالت اقتصادی و اجتماعی گفت: نقش مالیات برارزش افزوده در توسعه و رفاه عمومی انکارناپذیر است.

به گزارش ایكنا از فارس، ناصر هاشمی، مدیرکل امور مالیاتی استان فارس امروز، 8 دی در جمع خبرنگاران، پرداخت مالیات برارزش افزوده را در راستای تحقق عدالت اقتصادی و اجتماعی مهم دانست و گفت: نقش مالیات برارزش افزوده در توسعه و رفاه عمومی انکارناپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، به شرایط بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش قانون مالیات‌های مستقیم و ارزش افزوده اشاره و اضافه کرد: با هدف رونق تولید و حمایت از فعالان اقتصادی، رعایت اصل تکریم ارباب‌رجوع و حقوق شهروندی و افزایش رضایت‌‌مندی مودیان مالیاتی، ب راساس بخشنامه سازمان امور مالیاتی کشور، بخشودگی جرائم مواد ۱۶۹، ۱۹۳، 190، 197 و 199 قانون مالیات‌های مستقیم و مواد ۲۲ و ۲۳ ارزش افزوده برای اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی قابل اجراست.
مدیرکل امور مالیاتی فارس افزود: در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده از تاریخ اول تا پایان دی‌ماه امسال برای مودیان واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری و پروانه کسب تولیدی از مراجع ذیربط، معادل ۹۴ درصد جرایم قابل بخشش و برای سایر مودیان ۸۸ درصد جرایم قابل بخشش است.
هاشمی ادامه داد: در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده از تاریخ اول بهمن تا پایان امسال برای مودیان واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری و پروانه کسب تولیدی از مراجع ذیربط، به ازای هر ماه معادل ۲ درصد و برای سایر مودیان معادل ۴ درصد، از درصد بخشودگی نسبت به دی‌ماه کسر خواهد شد.
وی یادآور شد: برای بخشودگی جرایم در اجرای این بخشنامه، مودیان می‌توانند حداکثر تا تاریخ بیستم اسفندماه امسال درخواست بخشودگی جرایم را به اداره امور مالیاتی تسلیم کنند تا براساس این بخشنامه مشمول بخشودگی شوند.
هاشمی همچنین گفت: مودیان مالیات برارزش افزوده تا ۱۵ دی‌ماه فرصت دارند از طریق سامانه الکترونیکی www.evat.ir نسبت به تکمیل اظهارنامه دوره پاییز ۹۸ و پرداخت مالیات متعلقه اقدام کنند.
وی افزود: بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم، مودیان مالیات برارزش افزوده تا ۱۵ روز پس از پایان هر فصل فرصت دارند که اظهارنامه دوره مربوطه را تکمیل کنند، در غیر این صورت مشمول جریمه خواهند شد.
هاشمی همچنین گفت: تا پایان آبان‌ماه امسال و از محل درآمد مالیات‌های غیرمستقیم بیش از ۳ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال عوارض وصول و به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و عشایر استان واریز شده است.
وی با بیان اینکه طی هشت ماه منتهی به پایان آبان امسال 1۳۶۸ میلیارد ریال عوارض به شهرداری شیراز و بیش از ۱۳۲ میلیارد ریال نیز به دهیاری‌های شهرستان شیراز واریز شده است، گفت: البته شهرداری‌های سایر مناطق استان به جز شیراز نیز 1348 میلیارد ریال و دهیاری‌ها و عشایر استان نیز ۹۹۷ میلیارد ریال دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس سياست و اقتصاد ناصر هاشمي ماليات بر ارزش افزوده عدالت اجتماعي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۲۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نظر انجمن تجارت الکترونیکی درمورد دریافت مالیات بر ارزش افزوده تاکسی‌ های اینترنتی

تین نیوز

انجمن تجارت الکترونیکی تهران با انتشار بیانیه ای، دریافت مالیات بر ارزش افزوده از خدمات حمل ونقل درون شهری را «غیرفانونی» دانست.

به گزارش تین نیوز به نقل از تجارت نیوز، انجمن تجارت الکترونیکی تهران در بیانیه ای اعلام کرد: افزایش دستوری تعرفه های تاکسی های اینترنتی به عنوان زیرساخت بخش قابل توجهی از سفرهای درون شهری، آثار تورمی غیرقابل جبرانی خواهد داشت و ایجاد این هزینه ها به بدنه اکوسیستم دیجیتالی کشور آسیب می زند.

پیش تر سازمان امور مالیاتی کشور با تصویب افزایش مالیات بر ارزش افزوده به ۱۰ درصد، درخواست کرد این مبلغ از تاکسی های اینترنتی دریافت شود. این موضوع در حالی بود که قانون مالیات بر ارزش افزوده و بخشنامه سال ۱۳۹۹ سازمان امور مالیاتی، شرکت های ارائه دهنده خدمات هوشمند جابه جایی مسافر را از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف کرده بود.

قبل از این بیانیه، برخی از نمایندگان مجلس هم در نامه ای به هیئت رئیسه، درخواست دریافت مالیات از تاکسی های اینترنتی را خلاف قانون دانسته بودند و با آن به دلیل افزایش هزینه مصرف کننده نهایی که مردم هستند، مخالفت کرده بودند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی
  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم
  • اعلام نظر انجمن تجارت الکترونیکی درمورد دریافت مالیات بر ارزش افزوده تاکسی‌ های اینترنتی
  • یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص یافت
  • تمدید مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده
  • نقش سامانه مودیان در شناسایی خودکار معاملات مشکوک و کاهش فرار مالیاتی مشاغل خاص
  • واریز تسهیم عوارض ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها
  • ◄ مالیات و مشکلات شرکت های ریلی
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • خبر خوش بخشودگی مالیات برای مودیان لرستانی