Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزیر دفاع ترکیه با اشاره به درخواست اخیر لیبی از این کشور برای کمک تسلیحاتی و نظامی، اعلام کرد که ارتش ترکیه آماده دفاع از منافع داخلی و خارجی این کشور است.
به گزارش خبرگزاری آریا، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز یکشنبه از آمادگی ارتش این کشور برای اعزام نیرو به خارج جهت آنچه آن را «حفظ منافع ترکیه در داخل و خارج» نامید، خبر داد و اعلام کرد که نیروهای این کشور از سوریه خارج نخواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش شبکه خبری «تی.آر.تی»، وزیر دفاع ترکیه در خصوص موضوع ارسال نیرو از کشورش برای لیبی گفت: ارتش ما آماده حفاظت از حقوق و منافع ترکیه در داخل و خارج است.
هفته گذشته رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به تونس رفت و از آنجا از دولت فائز السراج در لیبی حمایت کرد. او پنجشنبه گذشته گفت که دولت الوفاق در طرابلس لیبی از آنکارا درخواست کمک کرده است. قرار است پارلمان ترکیه درخواست دولت برای اعزام نیرو به لیبی را به قانون تبدیل کند.
در همین ارتباط، شبکه خبری العربیه روز شنبه گزارش کرد که ترکیه قصد دارد هشت هزار نیروی مسلح از سوریه به لیبی اعزام کند. العربیه به نقل از «منابع مطلع» نوشت، «دولت ترکیه قصد دارد هشت هزار جنگجوی سوری را با هدف جنگ در لیبی در صفوف شبه‌نظامیان فایز السراج رئیس دولت الوفاق، به لیبی اعزام کند».
لیبی بعد از سقوط حکومت معمر القذافی در اکتبر سال 2011، شاهد بی‌ثباتی و درگیری‌های مسلحانه گروه‌های مسلح است. حتی پس از استقرار دولت‌های موقت و «وفاق ملی» هم این کشور شاهد جنگ نیروهای شرق (طبرق) و غرب (طرابلس) است. ترکیه از طرابلس در غرب حمایت می‌کند و عربستان و امارات و مصر از طبرق و نیروهای خلیفه حفتر.

آکار: ترکیه از سوریه خارج نمی‌شود
حلوصی آکارا در ادامه سخنان خود که در جمع شماری از فرماندهان ارتش مستقر در نزدیکی مرز سوریه سخن می‌گفت، همچنین به حضور نیروهای کشورش در سوریه در قالب توافق «آستانه» نیز اشاره کرد و گفت، «به هیچ وجه از نقاط مراقبت دوازده‌گانه چشم پوشی نخواهیم کرد».
آکار با تأکید بر اینکه «از آنجا [سوریه] خارج نمی‌شویم» گفت: «نقاط دوازدگانه با شجاعت مشغول اجرای مأموریت خود برای ضمانت توقف درگیری در [استان] ادلب هستند».
به گفته این مقام ترکیه‌ای، «نقاط مراقبت (در ادلب) دستور دارد و اگه هدف تعرض یا حمله‌ای قرار بگیرد بی‌درنگ پاسخ خواهد داد».
طبق توافق آستانه که می سال 2017 حاصل شد، چند منطقه در سوریه از جمله نقاطی در استان ادلب، جزء طرح «کاهش تنش» قرار دارد و کشورهای ترکیه، ایران و روسیه با استقرار نقاطی برای مراقبت و دیدبانی، وظیفه تضمین اجرای این توافق را دارند. ترکیه دوازده نقطه مراقبت در استان ادلب دارد.
دمشق تاکنون چند بار اعلام کرده است که ترکیه به تعهدات خود در چارچوب توافق آستانه برای کاهش تنش و عقب‌نشینی گروه‌های مسلح از نقاط مورد توافق، عمل نکرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: وزیر دفاع ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۲۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه

وزارت دفاع سوریه ویدیویی از حمله به تروریست‌ها منتشر کرد. خودروهای زرهی تروریست‌ها در این حمله هدف قرار گرفت.

دریافت 21 MB به گزارش مشرق، وزارت دفاع سوریه صحنه‌هایی را از هدف قرار دادن خودروهای زرهی تروریست‌ها در حومه‌های حلب و ادلب و انهدام چند پهپاد در حومه لاذقیه منتشر کرد.

دیگر خبرها

  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل