Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر کاراندیش روز یکشنبه در نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان ملایر اظهار داشت: این رقم بودجه در سال ۹۸ حدود ۹ هزار میلیارد تومان بود که امسال میزان بودجه حوزه فرهنگی کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این بودجه حدود ۱۵ درصد است بیان کرد: سال‌ها است که بودجه فرهنگی کم است و این رقم حدود ۲ درصد بودجه عمومی دولت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در این راستا تلاش شد تا در چهار ساله اول دولت رقم بودجه حوزه فرهنگی به چهار برابر افزایش یابد و سهم استان‌ها نیز به ۶ برابر افزایش یافت.

کاراندیش گفت: با وجود افزایش بودجه و توزیع ۶ برابری به استان‌ها، اما باز هم شاهد مسائل و مشکلات در حوزه فرهنگی و هنری به ویژه در سطح شهرستان‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه نیازها متناسب با اعتبارات نیست افزود: علت آن این است که در هزینه کرد اعتبارات سیاست شفافی وجود ندارد و ۸۰ درصد اعتبارات در تهران و تنها ۲۰ درصد در حوزه شهرستان‌ها هزینه می‌شود که جوابگو نیست.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به توزیع یارانه بین هفت هزار و ۷۷۴ نشریه و مطبوعات چاپی در سطح کشور اظهار داشت: توزیع اعتبارات با شرایطی که در کشور وجود دارد، این کمک‌ها مقطعی است و باز هم شاهد مشکلات هستیم.

کاراندیش به فعالیت سه هزار و ۴۱۳ پایگاه خبری، ۴۲ خبرگزاری و ۲ هزار و ۳۰۰ موسسه قرآنی در کشور اشاره و بیان کرد: اعتبارات باید به نحو مناسبی توزیع شود.

وی با اشاره به نیازها و مطالبات هنرمندان در سراسر کشور و تلاش برای رفع این خواسته‌ها، قول مساعد داد بخشی از مشکلات اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان حل شود.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قول می‌دهیم حداقل‌هایی را برای اصحاب فرهنگ و هنر ملایر فراهم کنیم و رقمی به انجمن‌های فرهنگی و هنری این شهرستان اختصاص خواهیم داد.

کاراندیش بیان کرد: همچنین برای حل مشکلات مطبوعات، انجمن‌های ادبی، موسسه‌های قرآنی و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و دیگر حوزه‌های فرهنگی و هنری اعتباری تخصیص می‌دهیم.

هشتاد و هشتمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملایر روز یکشنبه برگزار شد.

برچسب‌ها شورای فرهنگ عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان ملایر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان ملایر شورای فرهنگ عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان ملایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۳۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری در جلسه شورای هنر که امروز به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به برگزاری شصتمین دوسالانه ونیز، گفت: از معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر می‌کنم؛ اتفاقی که در دوسالانه هنرهای تجسمی ونیز رخ داد، ارزشمند بود چراکه بعد از سال‌ها به فرزندان هنرمند انقلاب مثل مجموعه حوزه هنری اعتماد شد که این رویکرد برآمده از تفکری است که در دولت سیزدهم وجود دارد.

وی افزود: دوسالانه هنر ونیز یکی از معتبرترین رویدادهای هنری دنیاست. اینکه در چنین رویدادی آنچه در پاویون جمهوری اسلامی عرضه می‌شود، تبیین و ارائه هنرمندانه از مظلومیت کودکان غزه باشد، اتفاقی ارزشمند محسوب می‌شود و این اولین نکته ارزشمند است.

رئیس حوزه هنری تصریح کرد: تهیه آثار هنری توسط هنرمندان انقلابی ارزش دوم بود. این آثار دی ماه سال قبل در جریان رویدادی در مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی خلق شده و نتیجه همکاری هنرمندان بود که این، ارزش سوم محسوب می‌شود.

دادمان با بیان اینکه انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران قابل اعتنا بود، افزود: نکته دیگر همبستگی شکل گرفته میان هشت هزار تن از هنرمندان تجسمی بود که به اتفاق، نامه‌ای را به دبیرخانه این رویداد ارسال کردند تا رژیم صهیونسیتی را تحریم کند؛ اما دبیرخانه این نامه را نپذیرفت.

رئیس حوزه هنری تاکید کرد: رژیم صهیونسیتی در اقدامی پیش‌دستانه پاویون خود را (احتمالا به دلیل واکنش‌های احتمالی هنرمندان) بسته بود که اتفاقی ارزشمند محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رویدادهای فرهنگی برای «خرم‌آباد»
  • انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود
  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • حضور چشمگیر در مرحله دوم انتخابات پشتوانه‌ای برای نماینده است
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • ارگان‌زدگی؛ گریبان‌گیر نمایشگاه کتاب است