Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@02:19:11 GMT

هشدار پلیس درباره پیامک‌های جعلی

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۹۳۲۳۴

هشدار پلیس درباره پیامک‌های جعلی

خبرگزاری ایسنا:  سرهنگ رامین پاشایی در این باره گفت: افراد سودجو و کلاهبردار با ارسال پیامک به هموطنان با عنوان" بر اساس مصوبه هیئت دولت به تمامی هموطنان ایرانی که کد ملی معتبر دارند، جهت خرید عید به ازای هر نفر 545 هزار تومان پرداخت می شود" ، کاربران را به لینک های جعلی هدایت می کنند و با سرقت اطلاعات کارت بانکی آنان، نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب های بانکی آنان اقدام می نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی پلیس فتا به هموطنان توصیه کرد: همواره مراقب ترفند کلاهبرداران و سودجویان به منظور دستیابی به اطلاعات کارت بانکی خود باشند و هیچ وقت به اخبار و پیامک هایی که از سوی منابع نامعتبر و غیر رسمی انتشار می یابد، توجه نکنند.هم چنین این نکته را مدنظر قرار دهند که دستگاه ها و سازمان های دولتی هیچ گاه در هنگام ثبت نام درخواست وجهی را از آنان نمی کنند.

براساس گزارش سایت پلیس، معاون اجتماعی پلیس فتا در پایان از هموطنان خواست هرچه زودتر نسبت به فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف خود از سوی بانک های عامل اقدام نموده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک ، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir با همکاران ما در میان بگذارند.

منبع: فردا

کلیدواژه: هشدار پلیس پیامک های جعلی ترفند کلاهبرداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۳۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگيري جاعلان مدراک در کرمان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ، رئيس پلیس آگاهی استان کرمان از شناسايي و دستگيري باند ۱۷ نفره جعل مدارک تحصیلی و جلوگیری از تضییع حق عموم شهروندان خبر داد.

سرهنگ میرحبیبی گفت: در پي گزارش يک نهاد دولتي مبني بر صدور مدارک تحصیلی به افراد فاقد شرایط و احتمال جعلی بودن مدارک صادره و سوءاستفاده از موقعیت های شغلی، مأموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقاتی متوجه شدند برخی افراد متقاضی استخدام در شرکت های خصوصی با مراجعه به جاعلین نسبت به تهیه مدارک جعلی دیپلم و مهارت های فنی و حرفه ای اقدام کرده اند.

وی تصریح کرد: در این رابطه ماموران پلیس در راستای جلوگیری از تضییع حق عموم شهروندان با جدیت وارد عمل و با تحقیقات تخصصی موفق شدند اعضای اصلی باند جعل مدارک و رابطین آن ها را شناسایی و در این زمینه ۱۷ نفر را در شهرستان های کرمان، رفسنجان و رودبار دستگیر و از مخفیگاه آنان ۱۲۰۰ مدرک جعلی دیپلم، ۲۱۰ گواهینامه جعلی مهارت های فنی و برخی تجهیزات رایانه ای را کشف کنند.

سرهنگ میرحبیبی بيان کرد:متهمان پس از روبه رو شدن با ادله موجود به جرم خود اعتراف و بیان داشتند با اخذ مبا لغی سنگین از افراد بابت مدرک جعلی تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال دریافت کرده اند که پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • نارضایتی کاربران از ارسال نشدن پیامک بانکی برای تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان
  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • اطلاعیه جدید وزارت کار برای یارانه بگیران؛ این پیامک‌ها جعلی است
  • اعضای باند جعل مدارک تحصیلی دستگیر شدند
  • هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
  • عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • دستگيري جاعلان مدراک در کرمان
  • هشدار پلیس فتا در رابطه با پیامک‌های طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی و ابلاغ دولتی
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ شیوه جدید کلاهبرداران سایبری