Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-09@02:05:19 GMT

Cft؛ شروعی بر خواسته‌های بی پایان

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۹۳۵۸۰

Cft؛ شروعی بر خواسته‌های بی پایان

بیانیه‌ مهرماه Fatf بیانگر این بود که تصویب Cft حداقل و شروع خواسته‌های بی پایان و محدودکننده‌ کارگروه ویژه اقدام مالی است.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو- مهدی جباری، * FATF (Financial Action Task Force) یا همان کارگروه ویژه اقدام مالی در سال ۱۹۸۹ با ابتکار گروه جی۷ در ابتدای امر برای مبارزه با پولشویی تاسیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اخیرا در کشور شاهد فشار حداکثری برخی جریانات سیاسی از جمله دولتمردان برای تصویب آن به انضمام لوایح cft و پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام هستیم.

مسئله امروز ما پیوستن به این نهاد نیست بلکه این است که پس از اجرای ۳۹بند از ۴۱ بند توافق ایران و Fatf چه گشایشی ایجاد شده است؟

ایران اغلب خواسته‌های کارگروه ویژه اقدام مالی را اجرا کرده است ولکن این کارگروه وضعیت ایران را از شرایط خاکستری به سفید تغییر نداده و ایران نیز همچنان در حال اجرای این توافق ۴۱بندی با نهادی است که کشورهایی چون عربستان و رژیم صهیونیستی اعضای ناظر آن هستند!

تازه این شروع ماجراست، زیرا بیانیه‌ی مهرماه Fatf بیانگر این بود که تصویب Cft حداقل و شروع خواسته‌های بی پایان و محدودکننده‌ی این نهاد بین الدولی است. قابل توجه است که در کشور ما برخی جریانات سیاسی تخصص دارند با جنگ روانی و سیاست فشار توافق‌هایی مانند Fatf و برجام را به کشور تحمیل کنند و هنگامی که پیامد‌های آن گریبان ملت را گرفت، رهبری و نظام را مقصر بدانند! یکی از این سیاست‌ها پیوند دروغین بین Fatf و معیشت مردم است.

واقعیت امر این است که بر خلاف ادعای موافقان Fatf، اجرای آن نه تنها سبب گشایش اقتصادی و رفع معضلات معیشتی در کشور نخواهد شد، بلکه با شفاف کردن اطلاعات اقتصادی و مبادلات مالی داخلی و خارجی ایران برای طرف‌های غربی، مسیر دور زدن تحریم‌ها را در این شرایط دشوار برای ایران سخت‌تر از قبل می‌سازد و سفره معیشت مردم را کوچک‌تر و تنگ‌تر از قبل خواهد کرد.

دلیل اثبات این مدعا را می‌توان اصرار دولتمردان آمریکایی و غربی برای اجرای Fatf توسط ایران دانست؛ تا جاییکه وزیر خزانه داری آمریکا در موضعی شفاف و صریح پیوستن ایران به Fatf را جهت جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها ضروری دانسته است!

چه خوب است سیاستمداران ما از تجربه‌های قبلی این چنینی عبرت گرفته و مصداق این روایت پیامبر (ص) که فرمودند: «لایلدغ المومن من جحر واحد مرتین» نباشند.

*مهدی جباری، دبیر جامعه اسلامی دانشگاه فرهنگیان گرگان انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تصویب cft مجلس شورای اسلامی مجمع تشخیص مصلحت نظام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۳۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه‌های بهداشت و درمان عقب ماندگی‌های قزوین را بهبود می‌بخشد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اعلایی در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی حوزه بهداشت و درمان اظهار داشت: یکی از مشکلات زیرساختی استان قزوین بحث بهداشت و درمان است که با پروژه‌های خوب و قابل توجه بیمارستانی در شهر قزوین اتفاق خوب و ملموسی در جبران عقب‌ماندگی‌ها اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: در ۲ سال گذشته با تمرکز استان پیشرفت پروژه‌ها مطلوب است و بیمارستان شهید رجایی مراحل پایانی خود را سپری می‌کند و به‌زودی خدمت‌رسانی در این فضا آغاز می‌شود.

اعلایی گفت: پروژه بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی علی‌رغم پیشرفت پایین در مصوبات سفر رئیس‌جمهور قرار گرفت و اعتبارات لازم تخصیص پیدا کرده است، هم‌اکنون مراحل سفت‌کاری پروژه در حال پایان است و با منابع ملی و مولدسازی آهنگ پیشرفت پروژه سریع‌تر خواهد شد.

استاندار قزوین اضافه کرد: استان قزوین در مولدسازی‌ها رتبه نخست کشور را دارد و اموال مازاد شناسایی و فرآیند تصویب برای تأمین منابع مالی در حال انجام است و با نهایی شدن فرآیند واگذاری‌ها، اتفاقات خوبی در تأمین مالی پروژه‌ها اتفاق می‌افتد.

نماینده عالی دولت در استان در پاسخ به اینکه آیا این پروژه تا پایان دولت به بهره‌برداری خواهد رسید، اظهار داشت: مهم این است که این پروژه با تمام سرعت و توان پیگیری شود و هرچه سریع‌تر در خدمت مردم قرار گیرد، البته تلاش می‌شود فاز نخست این پروژه قبل از پایان دولت سیزدهم به بهره‌برداری برسد ولی این پروژه بسیار بزرگ است و ممکن است زمان‌بندی اجرایی آن طولانی شود.

وی افزود: استان در سرانه تخت بیمارستانی جزو رتبه‌های انتهایی کشور قرار دارد و نیازمند تجهیزات بیمارستانی است، به همین دلیل تمام تلاش خود را برای افزایش سرعت و بهره‌برداری انجام خواهیم داد.

کد خبر 6100975

دیگر خبرها

  • پروژه‌های بهداشت و درمان عقب ماندگی‌های قزوین را بهبود می‌بخشد
  • بانک ملی ایران؛ پشتیبان توسعه طرح های صنعت نفت کشور
  • تکمیل طراحی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی تا پایان ۱۴۰۳
  • اجرای ۱۹۷ مصوبه کارگروه رفع موانع تولید در گیلان
  • پیشتازی قزوین در مولدسازی دارایی‌های مازاد
  • تشکیل کارگروه تأمین مالی برای استفاده بهینه از بازار سرمایه
  • دشتستان بزرگترین شهرستان تولیدکننده خرما در کشور است
  • رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم: «وعده صادق» اجماع‌ساز بود و همگان آن را ستودند/ ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند/ فقط مذاکره مسائل را حل نمی‌کند/ ساختارهای فسادزا را اصلاح می‌کنیم/ از وضع زندگی مردم و خواسته‌های جوانان مطلعم
  • امیدوارم با صعود به المپیک خواسته‌ فدراسیون را برآورده کنیم
  • تامین مالی ۸۰۰ همتی تولید از بورس در سال ۱۴۰۲