Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:22:02 GMT

مسکن مهر دراستان بوشهر تعیین تکلیف شود

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۹۳۸۵۵

مسکن مهر دراستان بوشهر تعیین تکلیف شود

عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در نشست شورای مسکن استان بوشهر با اشاره به وضعیت مسکن برازجان افزود: پروژه مسکن مهر در چند شهر این استان زمان‌بر شده و متقاضیان این پروژه‌ها افراد کم بضاعت، محروم و کم برخورداری هستند و سرعت بخشی در تکمیل این واحدهای مسکونی ضروری است.

وی در خصوص پروژه مسکن مهر برازجان اظهارکرد: باید مشکل این پروژه در بخش آب و فاضلاب برطرف شود و برای تعهداتی که در این زمینه انجام شده اعتبار لازم تخصیص یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استانداربوشهر اضافه کرد: باتوجه به اینکه از محل اعتبارات استانی نمی‌توانیم تعهدات سازمان‌ها و شرکت‌ها را پرداخت کنیم و نیاز است که اعتبارات ملی به این بخش اختصاص یابد برهمین اساس باید تعهدات ملی برای اجرای مسکن ولایت در استان اجرا شود.

گراوند با تاکید بر تعیین تکلیف پروژه مسکن ۳۶ واحدی خورموج، اضافه کرد: باید راهکاری برای تعیین تکلیف و تکمیل پروژه ۳۶ واحدی مسکن خورموج اندیشیده و گرفتاری مردم در این بخش برطرف شود.

وی در ارتباط با ۲۵۰ واحدی مسکن در چغادک، بنک و خورموج نیز خواستار پیگیری شد و افزود: در مورد سیراف نیز کار پیگیری و چهار هزار واحد احداث می‌شود که باید موضوع محیط زیست آن رفع شود تا مردم استقبال مناسب را داشته باشند.

استاندار بوشهر گفت: باتوجه به فرصت فراهم شده برای تأمین مسکن کارکنان دستگاه‌های اجرایی، دستگاه‌ها زمین‌هایی که در اختیار دارند را اعلام کنند تا زمینه ساخت مسکن برای کارکنان دستگاه‌ها فراهم شود.

گراوند اضافه کرد: باید تلاش شود مسکن مورد نیاز برای قشرهای مختلف به خصوص کارگران و کارکنان فراهم شود و همه دستگاه‌ها همکاری لازم در این زمینه را داشته باشند.

وی با تاکید بر ارائه گزارشی در خصوص طرح اقدام ملی مسکن از سوی اداره کل راه و شهرسازی گفت: مقرر شد در خصوص تعیین تکلیف اراضی ۱۰۵ هکتاری نیروی دریایی ارتش جلسه ای با حضور معاون امور عمرانی استانداری، مدیرکل راه وشهرسازی و شهرداری بوشهر تشکیل داده شود و نتیجه به رئیس شورای تامین مسکن گزارش داده شود.

استاندار بوشهر افزود: اقدامات لازم برای واگذاری ۱۰۵ هکتار زمین پایگاه دریایی به اراضی عمومی بوشهر انجام شده و با تعیین کاربری‌های آن، نقش مهمی در  سرعت بخشی  اجرای واحدهای مسکونی دارد.

مدیرکل راه وشهرسازی و دبیر شورای تامین مسکن استان بوشهر گفت: از مجموع ۳۴هزار و ۷۱۵ واحد مسکن مهر در استان ۳۲هزار و ۳۱۸ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان و ۲هزار و ۳۹۷ واحد مسکونی باقی‌مانده که عمده آنها مربوط به شهرهای گناوه و برازجان است که در حال تعیین تکلیف هستند.

فرزاد رستمی افزود: سهم استان بوشهر از طرح ملی مسکن  ۲ هزار و ۴۹۰ واحد است که از این شمار ۲هزار و ۳۰۰ واحد مربوط به شهر جدید عالی شهر (شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر) و مابقی مربوط به شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است که متولی آن بنیاد انقلاب اسلامی و ستاد فرمان حضرت امام (ره) هستند.

مدیرعامل شرکت  عمران عالی‌شهر گفت: در ارتباط با طرح اقدام ملی در تولید و عرضه مسکن در شهر عالیشهر از ۲هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی سهم این شهر تاکنون عملیات آماده سازی فازهای ۴و۶ با ظرفیت ۷۶۳ واحد و برگزاری مناقصه فازهای ۵و۷ با ظرفیت ۹۹۱ واحد و عملیات آماده سازی فاز ۴ با ظرفیت ۵۴۶ واحد آغاز شده است.

علی مقاتلی افزود: شرکت عمران عالیشهر این  آمادگی را دارد که تمامی سهم طرح ملی مسکن این شهر را که جزء تعهدات این شرکت است را به نحوه احسن انجام دهد.

مدیر عامل شرکت عمران عالیشهر در خصوص شهر سیراف اضافه کرد: بر اساس برنامه ابلاغی تعداد چهار هزار و ۸۰۰ واحد  به شهر سیراف اختصاص داده شده که تا پایان سال ۱۴۰۰ این تعداد به ۲هزار و ۲۴۸ واحد خواهد رسید.

برچسب‌ها بوشهر راه و شهرسازی طرح ملی مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر راه و شهرسازی طرح ملی مسکن بوشهر راه و شهرسازی طرح ملی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۹۳۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی

ایسنا/کرمانشاه رییس اداره مدیریت زیست محیطی آب، خاک و پسماند محیط زیست استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد؛ تا پایان اردیبهشت ماه سرمایه‌گذار ایجاد سایت جدید دفن پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه مشخص شود.

صلاح‌الدین محمودی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت راه‌اندازی سایت جدید پسماندهای بیمارستانی و پزشکی کرمانشاه، گفت: ارزیابی محیط زیستی سایت جدید انجام و مجوز آن صادر شده و اکنون در مرحله تعیین سرمایه‌گذار است.

وی با بیان اینکه فراخوانی برای جذب سرمایه‌گذار احداث این سایت با همکاری اداره کل صمت استان کرمانشاه داده شد، ادامه داد: دو شرکت متقاضی اعلام آمادگی و درخواست‌های خود را ارائه داده اند و باید در جلسه کارگروه استانی مدیریت پسماند مطرح شود. در این کارگروه پاکت درخواست متقاضیان باز خواهد شد و در نهایت پس از طی مراحل قانونی سرمایه‌گذار مشخص می‌شود که امیدواریم این کار تا پایان اردیبهشت انجام شود.

رییس اداره مدیریت زیست محیطی آب، خاک و پسماند محیط زیست استان کرمانشاه زمان مورد نیاز برای احداث سایت جدید را وابسته به شرایط سرمایه‌گذار دانست و خاطرنشان کرد: احداث این سایت نیازمند یکسری تجهیزات پیشرفته است تا آلودگی محیط زیستی ایجاد نشود.

محمودی محل سایت جدید را نیز در مجاورت سایت فعلی دفن پسماندهای بیمارستانی عنوان کرد و یادآور شد: سایت قبلی دیگر ظرفیت پذیرش پسماندهای جدید را ندارد.

رییس اداره مدیریت زیست محیطی آب، خاک و پسماند محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به اینکه قرار بود سایت فعلی یک سایت موقت برای دفن پساندهای بیمارستانی و برای مدت شش ماه باشد، گفت: با توجه به اینکه ایجاد سایت جدید نزدیک به ۱۰ سال زمان برده، این سایت(سایت فعلی) بسیار بیشتر از ظرفیتی که داشت مورد استفاده قرار گرفت.

به گفته محمودی، در حال حاضر روزانه حدود هشت تا ۱۰ تن پسماندهای بیمارستانی و پزشکی در کرمانشاه تولید می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • تعیین تکلیف بیش از ۷ هزار سند مالکیت در قشم
  • تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس
  • یک زندانی در استان تهران پس از ۱۵ سال حبس آزاد شد
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه کشاورزی جهت صدور پروانه بهره‌ برداری
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است
  • ۴۵ پرونده امور اراضی استان تهران تعیین تکلیف شد